2023-08-30, 19:23
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Läste du artikeln Drickback länkade förra veckan med överdrivet mycket fakta om domarna. Liverpool blir misshandlade av domarna, det var statistik från 15 till 23.
Nej. Har den statistik för alla lag utöver Liverpool? I så fall borde jag nog kolla upp den. Om inte känns det onödigt då det behövs jämförelser för att ens försöka sig på konspirationsteorier. Att Liverpool fått beslut emot sig är självklart men då jag själv i princip bara kollar på Liverpool så har jag svårt att jämföra med andra lag.
Citera
2023-08-30, 19:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ska ni fortsätta vara London’s stolthet får ni se till och vinna.
Tills något annat Londonlag lekt hem en Europeisk titel så behöver vi inte göra ett skit
Citera
2023-08-30, 19:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är ett bra pris Någon återköpsklausul också eller?

Jag tycker det är ett dugligt pris. Lite surt när United betalade det dubbla för en anfallare som gjorde 12 färre ligamål än Balo. Tror att om Arsenal sålt till ett PL-lag eller PSG så hade dom nog fått det dom velat ha.

Nä jag har inte läst om någon återköpsklausul.
Citera
2023-08-30, 19:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag tycker det är ett dugligt pris. Lite surt när United betalade det dubbla för en anfallare som gjorde 12 färre ligamål än Balo. Tror att om Arsenal sålt till ett PL-lag eller PSG så hade dom nog fått det dom velat ha.

Nä jag har inte läst om någon återköpsklausul.
Större klubbar kan ta bättre betalt Hahah, nej.. Var det några PL lag som var intresserade?
Citera
2023-08-30, 19:35
Medlem
Drickbacks avatar
Kan Liverpool finna en spelare som är lika het under sista dagarna 🤔 (tänker arbetsytan)

https://twitter.com/Squawka/status/1695911816541712642
Citera
2023-08-30, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är väl dock naturligt att större lag har mer situationer då de oftas har mer tid och situationer där detta kan ske. Pool kallas väl av vissa LiVARpool och även ifall detta kan ha en stor grund i ogillande och förakt mot klubben så är det ju ingen rök utan eld. Sen har dock VAR varit under kritik från många klubbar och jag tror nog de flesta supportrar kan nämna ett gäng beslut som varit felaktigt.

Kan det beror på Klopp kanske som mer än gärna gormar över domare?

Jag vet inte. Jag vill tro att de får till VAR ordentligt framöver. Många gånger tiden innan VAR fanns så tyckte jag att Liverpool blev rånade ännu mer istället. Men där kanske jag absolut är rödögd.

Någon skrev om bottenlag på Old Trafford. Det fanns häpnadsväckande domslut även där i artikeln. Hela artikel är malalös, är den vinklad så visst. Jag tyckte dock att h*n var övertydlig att personen bara la fram faktiskt fakta och betonade att hans avsikt inte var att ha offerkofta med Liverpool.

Men absolut, allt går att vända och vrida till propaganda. Men den kändes balanserad. Men vi slänger den artikeln då eftersom folk förkastar hans jobb med att göra ett bra jobb till att försöka vara rimlig.

Men ändå, 21,5 matcher på plan, 18 i VAR-rummet och en armbåge på Robbo utan böter, straff eller avstängning. Rimligt...
Betoning: Utan ett tyngre domslut till Liverpools fördel under en hel säsong.

Tror någon på riktigt och handen på hjärtat att Fernando hade fått rött på OD om han gjorde en Mac relativt tidigt på OD mot Bournemouth?

Jag tycker inte det var rätt, gnällde här och FA hävde den faktiskt. Blev lite småchockad över det men glad.

Aja, vi förkastar den och låter domartjafset gå vidare här.

Men att döma 21,5 matcher på gräset och 18 matcher i VAR-rummet samt en armbåge mot just Liverpool är korruption. Sen lider jag med de mindre lagen med.
Senast redigerad av asdman123 2023-08-30 kl. 19:47.
Citera
2023-08-30, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nej. Har den statistik för alla lag utöver Liverpool? I så fall borde jag nog kolla upp den. Om inte känns det onödigt då det behövs jämförelser för att ens försöka sig på konspirationsteorier. Att Liverpool fått beslut emot sig är självklart men då jag själv i princip bara kollar på Liverpool så har jag svårt att jämföra med andra lag.

Ja!

Mycket om topp 6 men en hel del om "blåbären". Artikeln är utförlig och mastodont. Rekommenderas om du har tid någon gång. Återkomm gärna om du plöjer den.

Aja, nog om det från min sida tills tex. Du har läst den. Vill inte veva samma mer än vad jag har gjort här.
Senast redigerad av asdman123 2023-08-30 kl. 19:44.
Citera
2023-08-30, 19:46
Medlem
jontepsgs avatar
Liverpool förhandlar om Gravenberch.

https://twitter.com/David_Ornstein/status/1696929685010063843?t=VvXnSn7_pWlu4zVMxBYhuQ&s=19
Citera
2023-08-30, 19:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Större klubbar kan ta bättre betalt Hahah, nej.. Var det några PL lag som var intresserade?

Chelsea och Spurs bl.a. haha. Inga Arsenal var så sugna på att sälja till direkt.
Citera
2023-08-30, 20:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Jag vet inte. Jag vill tro att de får till VAR ordentligt framöver. Många gånger tiden innan VAR fanns så tyckte jag att Liverpool blev rånade ännu mer istället. Men där kanske jag absolut är rödögd.

Någon skrev om bottenlag på Old Trafford. Det fanns häpnadsväckande domslut även där i artikeln. Hela artikel är malalös, är den vinklad så visst. Jag tyckte dock att h*n var övertydlig att personen bara la fram faktiskt fakta och betonade att hans avsikt inte var att ha offerkofta med Liverpool.

Men absolut, allt går att vända och vrida till propaganda. Men den kändes balanserad. Men vi slänger den artikeln då eftersom folk förkastar hans jobb med att göra ett bra jobb till att försöka vara rimlig.

Men ändå, 21,5 matcher på plan, 18 i VAR-rummet och en armbåge på Robbo utan böter, straff eller avstängning. Rimligt...
Betoning: Utan ett tyngre domslut till Liverpools fördel under en hel säsong.

Tror någon på riktigt och handen på hjärtat att Fernando hade fått rött på OD om han gjorde en Mac relativt tidigt på OD mot Bournemouth?

Jag tycker inte det var rätt, gnällde här och FA hävde den faktiskt. Blev lite småchockad över det men glad.

Aja, vi förkastar den och låter domartjafset gå vidare här.

Men att döma 21,5 matcher på gräset och 18 matcher i VAR-rummet samt en armbåge mot just Liverpool är korruption. Sen lider jag med de mindre lagen med.

Räknar man då med grejer som gått lagens väg på ett tveksamt sätt? För det är väl just på den punkten många anklagar storlagen (och speciellt man u och pool vad jag kan se) , att de får beslut med sig som andra lag inte får.
Citera
2023-08-30, 20:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Visst är den avgörande 2-0 för och matchen är över. Nu är Alisson så bra att jag förväntar mig att han tar dom bollarna, vilket ska tolkas positivt.
Tycker hans fötter ställer till det färre gånger nu förtiden än förr, det finns det 2 hack till att förbättra. Dels ännu färre fel samt känslan att han har läget under kontroll dvs motståndare känner att det inte är lönt att pressa.

Vi kan säga såhär då, Alison skulle inte klandras ifall han inte räddade det skottet. Den räddingen kan komma och vara med i lottningen om årets räddning. Visst att Alison inte varit lika sladdrig med fötterna ännu (kan endast komma på 1 kanske 2 tillfällen) , dock är vi ju endast tre matcher in. De anhöriga som är pool fan är alltid livrädda när Alison får en tillbakapass. Sker ett misstag var tredje match så är det ju rätt mycket. Nu är inte jag pool fan men ser ju fortfarande Alison som en av ligans bästa målvakter och detta trots hans sladdriga spel med fötterna, dock skulle jag vilja se mer av Kellher men det är ju en svår petning att göra.
Citera
2023-08-30, 20:06
Medlem
Jag tror dock att flera West Ham fans fruktar att möta Luton borta som första lag, då det blir en stor sak för Luton att ha första matchen i högsta ligan på lång tid, och att de kanske överträffar sig själva... På liknande sätt som förra säsongen när West Ham förlorade borta mot Nottingham i deras första hemmamatch i högsta ligan (på typ 20 år).
Citat:
Alla vet man inte ska citera folk som har undanbett sig det och blivit lovade så.

Jag glömmer aldrig något jag kommer ihåg.

Dags att spinna vidare i tråden, West Ham drog vinstlotten att få möta Luton i deras hemmadebut. Ska bli kul att se en arena i princip i ”vardagsrummet”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in