2023-06-19, 19:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Igen så fattar jag inte var du har fått kopplingen från Grusch till Elizondo ifrån, jag har iaf aldrig hört om detta
Från Elizondos twitter:
To Dave [Grusch], my friend and former colleague, thank you for your courage and honesty.
https://twitter.com/LueElizondo/stat...21919067258880

Jay Stratton och Travis Taylor från Skinwalker Ranch (och tv som Ancient Aliens mm) arbetade Grusch med på UAPTF.

Corbell och Knapp har Grusch själv skrivit att han hade kontakt med på ett Star Trek-konvent för något år sedan då han erbjöd sig att bli visselblåsare.

Citat:
Grusch är LÅNGT MERA MERITTERAD än Elizondo, har och hade top secret clearances,
Vilket gör det än underligare att han inte ens själv sett vare sig objekten, fotona eller dokumenten han talat om..

Edit: det var för övrigt artikeln om Luis Elizondo och David Fravor i NY Times som fick Grusch intresserad av UFOn så han ville börja arbeta med det - också detta enligt Grusch själv…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-06-19 kl. 19:50.
Citera
2023-06-19, 19:32
Medlem
Citat:
Dom flyger "högt där uppe" (mestadels) och kan gå upp till mach 10+ här nere i vår atmosfär. Hur fan förväntar du att vanliga människor ska få tag på "bevis" på detta?
Dessutom finns det goda filmer, imellanåt, några som är väldigt lite kända bland allmänheten, och du bara förkastar dessa även om dom egentligen är bevis. När du bara förkastar faktiska bevis som att inte vara det, så finns självklart inga bevis. Du skapar din egna evidenslösa värklighet bara! Jag har sett 100% bevis, så vi kan aldrig bli överens. Dra åt helvete.

Menar du med din stora övertygelse, grundad i självupplevda UFO-observationer, att den amerikanska regeringen/militären har tillgång till flera farkoster som emanerar från icke-mänsklig intelligens? Hur kan man ha kommit över dessa? Vill inte de som flyger "högt där uppe" ha tillbaka sina farkoster? Tror du också att den amerikanska regeringen/militären har tillgång till alien-kroppar? Vill de inte på motsvarande sätt ha tillbaka dessa kroppar? Upplevde du vid dina UFO-observationer att du mötte någonting vänligt eller fientligt?
Citera
2023-06-19, 20:21
Medlem
Citat:
Tror du det där är roligt, fan humor från 1970-talet. Join the modern world...
Precis samma skitet som dom som förlöjligade allt med UFOn og "flygande tefat" för 35-40 år sedan och bakåt. Världen har förendrat sig sedan dess, catch up mr. slow-mo...

Vissa tror på Tomten och andra tror på .. same same.. 😂
Citera
2023-06-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Ja exakt, något hot från rymdvarelser tror jag inte på, om det är en mörkläggning handlar det om oss själva och/eller något som är to.m bortom rymdvarelser och i så fall mer skrämmande/konstigt och som skulle göra folk otroligt rädda eller kanske få oss(/många) att spåra ur.

Men jag vet inte, det handlar nog väldigt ofta om att föda sitt ego. Om man likställer det med religion så klarnar nästan alla såna här figurer, en person som helt enkelt blivit "frälst" och alla ska med + personen likställs nästan med ett helgon eller iaf någon som haft närkontakt med denna "övre makt", vilket gör att denna hamnar i ett högre hierarki. Jag tror det är mer vanligt än scams som handlar om att bara försöka göra pengar på det.

Nja, det handlar om att det observeras en rad olika fenomen som inte kan förklaras, och farkoster från en utomjordisk civilisation är en teori som ligger ganska nära till hands när allt annat har förkastats.
Citera
2023-06-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Ja exakt, något hot från rymdvarelser tror jag inte på, om det är en mörkläggning handlar det om oss själva och/eller något som är to.m bortom rymdvarelser och i så fall mer skrämmande/konstigt och som skulle göra folk otroligt rädda eller kanske få oss(/många) att spåra ur.

För att återgå till rubriken Visselblåsare: Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens. Alt. 1) Det finns inte några sådana farkoster på jorden och därför finns det inget att bekräfta heller.
Alt. 2) Det finns men det går av olika anledningar inte att offentliggöra. Det finns heller inget att vinna på att avslöja något sådant, snarare tvärtom. Bättre hemligstämpla det så länge det går.

Om alternativ 2 så skulle det innebära ett hot oavsett. Vi skulle då vara utlämnade åt en högre stående arts goda vilja. Dvs vi kan bara hoppas att de vill oss väl och kommer i fredligt syfte för om inte har vi troligtvis inget att sätta emot. Vi skulle bli uppkäkade bildligt talat. En anledning att avslöja att det finns utomjordiska farkoster skulle kunna vara att ”de” av någon anledning vill göra sin existens känd och att våra myndigheter inte kan hindra det längre. Det skulle kunna vara en anledning att medvetet läka lite info nu och då, i syfte att mildra den omtumlande/skrämmande nyheten. Foliehattsvarning på den dock.

Slutsats: oavsett hur många visselblåsare som träder fram så kommer inget att bekräftas och so far so good tror jag!
Senast redigerad av Tedrom 2023-06-19 kl. 21:48.
Citera
2023-06-19, 21:00
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vissa tror på Tomten och andra tror på .. same same.. 😂

Tomten är dock endast ett fantasifoster. Ingen har vare sig fotografi eller video på att Tomten och hans renar flyger omkring i vinterhimlens mörker på Julafton.
Däremot finns det både videoklipp och bilder på oidentifierade flygande föremål.

Så nej. Det är inte "same same 😂"
Citera
2023-06-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nya förstahandsvittnesmål träder fram. En en gång via Steven Greer. Inklusive den tidigare nämnda Michael Herrera. Ett rätt tungt vittnesmål i sig. Verkar härleda en del till SSP Som Michael Salla brukar prata om. Jag gissar att det några av dessa som Grusch hade kontakt med.

https://www.youtube.com/live/zDY7t6HihCw?feature=share

Man börjar ana vart en del av dom 2.3 trillionerna dollarna tog vägen som Rumsfeldt hade presskonferens om 10 sep 2001. En dag innan dom skiftade fokus.
Jag måste bara återta att det här är ganska otroliga grejer. Så bra att du hittade den. Alla borde verkligen ta sig tid att se den, eller åtminstone lyssna. Bland alla de fantastiska sakerna berör han också kort fysikdelen. Han går inte mer in i det, eftersom han är läkare, inte fysiker. Så det är ganska tydligt att det pågår djupt hemligt vetenskapligt arbete, som varken Intelligence Community eller presidenten känner till, och att det är ett hot mot den internationella säkerheten. Han säger också att vittnen förlorar sin pension om de säger ett enda ord om det,
(Inte säker på om alla vet, men om du förlorar din pension i USA, kommer du lätt att hamna på gatan) att de blir utsatta för hot och att en del har upplevt livsfarliga situationer. De var tvungna att skriva på ett avtal om att inte prata om det på 80 år.
Mera sånna links tack👍
Senast redigerad av Vajana 2023-06-19 kl. 21:50.
Citera
2023-06-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
För att återgå till rubriken Visselblåsare: Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens. Alt. 1) Det finns inte några sådana farkoster på jorden och därför finns det inget att bekräfta heller.
Alt. 2) Det finns men det går av olika anledningar inte att offentliggöra. Det finns heller inget att vinna på att avslöja något sådant, snarare tvärtom. Bättre hemligstämpla det så länge det går.

Om alternativ 2 så skulle det innebära ett hot oavsett. Vi skulle då vara utlämnade åt en högre stående arts goda vilja. Dvs vi kan bara hoppas att de vill oss väl och kommer i fredligt syfte för om inte har vi troligtvis inget att sätta emot. Vi skulle bli uppkäkade bildligt talat. En anledning att avslöja att det finns utomjordiska farkoster skulle kunna vara att ”de” av någon anledning vill göra sin existens känd och att våra myndigheter inte kan hindra det. Det skulle kunna vara en anledning att medvetet läka lite info nu och då, i syfte att mildra den omtumlande/skrämmande nyheten. Foliehattsvarning på den dock.
Re alternativ 2 så har nog några inom Military Industrial Complex ganska många svin på skogen. Kolla linken til Viktor.
Citera
2023-06-19, 21:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nya förstahandsvittnesmål träder fram. En en gång via Steven Greer. Inklusive den tidigare nämnda Michael Herrera. Ett rätt tungt vittnesmål i sig. Verkar härleda en del till SSP Som Michael Salla brukar prata om. Jag gissar att det några av dessa som Grusch hade kontakt med.

https://www.youtube.com/live/zDY7t6HihCw?feature=share

Man börjar ana vart en del av dom 2.3 trillionerna dollarna tog vägen som Rumsfeldt hade presskonferens om 10 sep 2001. En dag innan dom skiftade fokus.
Är det inte lite av en mindfuck för många av er mer konspirationsteoretiskt lagda att ”det tunga vittnesmålet” Michael Herrera har en frimurarslipsnål 😄

Sorry - kunde inte låta bli att påpeka det uppenbara…

Och nej, det försvann aldrig några 2,3 trillioner (eller biljoner som det heter på svenska) dollar, han sa aldrig att de fattades heller - han sa att de hade problem att spåra dem. Det var bara problem med gamla inkompatibla redovisningsystem och när man väl började utreda det så var mer än hälften av pengarna spårade och redovisade redan efter några månader…
Citera
2023-06-19, 23:34
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det inte lite av en mindfuck för många av er mer konspirationsteoretiskt lagda att ”det tunga vittnesmålet” Michael Herrera har en frimurarslipsnål 😄

Sorry - kunde inte låta bli att påpeka det uppenbara…

Reagerade lite i början, men nu är det ju så att det finns t.o.m. snickare som är frimurare, så det är ju inte BARA "eliter" och rika som är med där. Något som betyder att det självklart också är helt vanliga människor som är "frimurarbröder," inte bara de som är "djupt inuti konspirationen" så att säga.

Jag är konspirationsteoretiker, men olikt många andra av dessa gick jag djupt in i teman som bl.a. dessa secret societies och läste inte bara ytligt och från andra konspirationskällar. Men också dessa organisationers egna litteratur.
Senast redigerad av OsloRbastFTrest 2023-06-19 kl. 23:36.
Citera
2023-06-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tomten är dock endast ett fantasifoster. Ingen har vare sig fotografi eller video på att Tomten och hans renar flyger omkring i vinterhimlens mörker på Julafton.
Däremot finns det både videoklipp och bilder på oidentifierade flygande föremål.

Så nej. Det är inte "same same 😂"

Tomten är väl den figur eller det fenomen som har lägst antal troende bland vuxna människor. Fler tror på paranormala fenomen, religioner, UFOn och konspirationsteorier.

Det har till och med gått så långt, så att man ibland driver med godtrogna och säger "tror du på Tomten också?". En del äldre och för de flesta uppenbart påhittade religioner, som tex den romerska Jupiter & Co, har idag ytterst få troende.

Att människan aldrig lär sig! Antingen finns ett visst givet fenomen, och då vet vi att det finns. Vetenskapen kräver oomkullrunkeliga bevis som kan testas och upprepas.

Att tro på olika saker saknar egentligen mening. Vi vill ju skapa magi, tex på julafton. Att få se barnens tindrande ögon kan vara värt att klä ut en gammal gubbe och låtsas och ljuga lite. Men att vissa av dessa barn sedan växer upp (fysiskt) och går på mina efter mina, när de tror på allt som kommer i deras väg, är inte bra. Det är skillnad på tro och vetande! Allt måste kunna diskuteras i sakliga termer utan invektiv. Jag respekterar er som tror på aliens på Jorden. Jag diskuterar gärna. Ni skulle kunna ha rätt! Presentera ovedersägliga bevis, så kan vi veta tillsammans i stället för att tro!
Citera
2023-06-20, 08:48
Medlem
Fortfarande inget mer än prat? Som väntat kanske då det ofta är mycket snack och lite verkstad i de här sammanhangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in