Citat:
Ursprungligen postat av
Framforallt
Nej, jag säger att om man ska granska så måste man försöka förstå, vilket man inte gör om man redan bestämt sig för att något inte är aliens t.ex.
Vem har bestämt sig för att inget är aliens menar du? Det var typ det första jag skrev till dig:
Det är väl inte många skeptiker som tvärsäkert säger att det ”inte är Aliens” . men du kanske har bestämt dig själv för att du vet bättra vad t.ex. jag tänker än vad jag vet själv?
Citat:
Det är möjligt att genom att analysera den tillgängliga informationen komma fram till olika möjliga scenarion, du behöver inte ha all information för att förstå något.
Exakt - man kan ändå visa att det är fullt möjligt att t.ex. förklara de 3 Pentagonklippen på för oss helt naturlig väg. Men det är väl det du invänder emot – att sådana som jag försöker hitta "naturliga" förklaringar?
Citat:
Det där är en del i "skeptikernas" metod, de vill argumentera men inte tänka, därför så kräver de att allt redan ska vara bevisat av någon annan innan de kan ta ställning till något.
Om du med "tänka" menar att vi inte vill anta att det antagligen är alien så har du helt rätt – vi försöker hitta mer "vanliga" förklaringar för att slippa stå svarslösa inför vad det kan handla om. Den dagen det verkligen kommer bevis för att det är aliens så kommer i alla fall jag givetvis omfamna den förklaringen som en del av det förväntade.
Citat:
Det sista stycket visar på problemet. Du tar för givet att det inte kan finnas NHI, alltså måste det handla om att någon "drivit det igenom".
Inte alls - jag diskuterade kring faktumet att Pentagon uttryckligen har sagt att de bytte termen UFO till UAP eftersom de ville distansera sig från de utomjordiska förklaringarna. Pentagon har om och om igen förklarat att ingenting tyder på någon som helst aktivitet från utomjordingar, ändå står vi där idag med kongressförhör som helt fokuserar på utomjordiska besök och beslagtagna rymdskepp.
Citat:
En enklare förklaring a la Ockhams rakkniv är att man faktiskt har farkoster m.m. vilket gör det väldigt lätt att övertyga politikerna trots det extrema förlöjligandet av ämnet som finns.
Det är ju den förklaringen vi ser framföras idag - men vi väntar på bevisen (vilket torde vara väldigt lätta att få fram om Grush har rätt).