Citat:
Ursprungligen postat av
Ich4055
Jag upplever ändå inte att de haft överdrivet låga slutpriser alltför ofta? Har de det?
Även när de värderade min lägenhet ”lågt” trots att de nyss sålt grannars lägenhet bra mkt dyrare, så var det inom normalspannet för området så att säga. (Obs! Gick absolut inte vidare med dem pga extremt oseriöst intryck)
Det verkar som att de först säljer i lägsta spannet inom normen av en OK värdering, och sedan säljer ganska snart igen för det högsta/rekord inom spannet. Kan bli många miljoner bara på den skillnaden... på Stockholms marknad.
Då blir det heller inte så uppenbart utan ”ren tur” med ”rätt köpare” osv.
Nu skiter jag i om de är seriösa eller ej skulle aldrig anlitat en sliskig babbe som honom ändå men ”upplägget” är i mina ögon business only! Inte som att han värderar för 2 miljoner och säljer för 5 miljoner sen och de som har sålt är skuldsatta och inte har pengar till mat….
Säljare som har sålt billigt får skylla sig själv! Säljare som inte hade råd att köpa bostaden från första början får skylla sig själv ifall de akut måste bli av bostaden.
Däremot hans andra brott så som tvätta svarta pengar, bokförings brott etc det är något helt annat.