2023-05-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Jag upplever ändå inte att de haft överdrivet låga slutpriser alltför ofta? Har de det?

Även när de värderade min lägenhet ”lågt” trots att de nyss sålt grannars lägenhet bra mkt dyrare, så var det inom normalspannet för området så att säga. (Obs! Gick absolut inte vidare med dem pga extremt oseriöst intryck)

Det verkar som att de först säljer i lägsta spannet inom normen av en OK värdering, och sedan säljer ganska snart igen för det högsta/rekord inom spannet. Kan bli många miljoner bara på den skillnaden... på Stockholms marknad.
Då blir det heller inte så uppenbart utan ”ren tur” med ”rätt köpare” osv.

Nu skiter jag i om de är seriösa eller ej skulle aldrig anlitat en sliskig babbe som honom ändå men ”upplägget” är i mina ögon business only! Inte som att han värderar för 2 miljoner och säljer för 5 miljoner sen och de som har sålt är skuldsatta och inte har pengar till mat….

Säljare som har sålt billigt får skylla sig själv! Säljare som inte hade råd att köpa bostaden från första början får skylla sig själv ifall de akut måste bli av bostaden.

Däremot hans andra brott så som tvätta svarta pengar, bokförings brott etc det är något helt annat.
Citera
2023-05-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Så oseriösa mäklare som har festat med honom ”hitan datan” har fått sina liv förstörda menar du? 😆🤣 nu är det synd om de och då ska Adam straffas för han har förstört deras liv? (Läs många som du skrev)

Du får gärna bestämma dig innan du postar inlägg
Vem är du att sitta med en taskig attityd, herregud. Klart han förstört mångas liv, haha vad tror du
Citera
2023-05-25, 13:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Om inte han flyttar utomlands efter fängelsevistelsen. Det rör sig väl om tiotusentals miljoner SEK som är undangömda någonstans.

Tror inte det är det beloppet. Snarare 10 miljoner max. Som lagts på bilar, pulver och galanta damer.
Citera
2023-05-25, 14:28
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tror inte det är det beloppet. Snarare 10 miljoner max. Som lagts på bilar, pulver och galanta damer.

Exakt. Han har nog inte lagt undan mycket pengar. Om ens något.

Han är ingen smart, iskall och beräknande kriminell direkt. Tvärtom.
Citera
2023-05-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vem är du att sitta med en taskig attityd, herregud. Klart han förstört mångas liv, haha vad tror du

Har varken taskig eller snäll attityd! Men du har en anklagande ton utan några som helst belägg. Vilkas liv skulle han ha förstört för du har nämnt nu att han har förstört mångas liv…

Personligen tycker jag att säljer man en lgh för 2 miljoner och den är värd säg 5-6 miljoner så borde man dömas till grovt dumhet eller nått!

Har man fått marknadsvärdet och såld för att vara safe och inte ha is i magen och nästa lirare väljer att sälja den för några hundra tusen mer och riskera/investera så kallar jag det för business.
Citera
2023-05-25, 14:43
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Har varken taskig eller snäll attityd! Men du har en anklagande ton utan några som helst belägg. Vilkas liv skulle han ha förstört för du har nämnt nu att han har förstört mångas liv…

Personligen tycker jag att säljer man en lgh för 2 miljoner och den är värd säg 5-6 miljoner så borde man dömas till grovt dumhet eller nått!

Har man fått marknadsvärdet och såld för att vara safe och inte ha is i magen och nästa lirare väljer att sälja den för några hundra tusen mer och riskera/investera så kallar jag det för business.

Anklagande ton utan några belägg? Inte läst tråden? Belägg finns i överflöd
men visst, "förstört folks liv" är väl en aning överdrivet!

Oavsett så borde du raljerat färdigt nu med ditt "businesstalk". Gå vidare!
Citera
2023-05-25, 19:07
Medlem
Citat:
Nu skiter jag i om de är seriösa eller ej skulle aldrig anlitat en sliskig babbe som honom ändå men ”upplägget” är i mina ögon business only! Inte som att han värderar för 2 miljoner och säljer för 5 miljoner sen och de som har sålt är skuldsatta och inte har pengar till mat….

Säljare som har sålt billigt får skylla sig själv! Säljare som inte hade råd att köpa bostaden från första början får skylla sig själv ifall de akut måste bli av bostaden.

Däremot hans andra brott så som tvätta svarta pengar, bokförings brott etc det är något helt annat.

Nej du har fel. Det är djupt omoraliskt att förföra säljare till att sälja till ett pris som mäklaren medvetet satt lägre än uppskattat marknadsvärde, dessutom till sina bulvaner. Det är inte alla säljare som har det i sig att gå emot en mäklare som insisterar att detta är ”rätt” pris osv.

Att du skyddar beteendet betyder att du också är ett svin.
Citera
2023-05-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nej du har fel. Det är djupt omoraliskt att förföra säljare till att sälja till ett pris som mäklaren medvetet satt lägre än uppskattat marknadsvärde, dessutom till sina bulvaner. Det är inte alla säljare som har det i sig att gå emot en mäklare som insisterar att detta är ”rätt” pris osv.

Alla har ett val i Sverige! Är man så dum att man inte värderar eller vad ens egendom var för värde så förtjänar man faktiskt att bli ”blåst” nöff nöff
Citera
2023-05-25, 19:45
Medlem
Citat:
Alla har ett val i Sverige! Är man så dum att man inte värderar eller vad ens egendom var för värde så förtjänar man faktiskt att bli ”blåst” nöff nöff

Som sagt, ett svin.
Citera
2023-05-25, 21:32
Medlem
Det har varit lite oklart och rapporterats om 2 häktade och någonstans 3 häktade. Vilka förutom AF är det som är häktade från Unik egentligen?
Citera
2023-05-25, 21:45
Medlem
Citat:

Jo jag menade ju just också det.. inte som att de sålt för två miljoner där värdet är det dubbla …

Jo - sliskighet och brottslighet åsido. Eller om de sålt de dyrare varianterna till löst folk som behöver tvätta pengar.
Citera
2023-05-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Speciellt inte säljare som kanske hamnat i en stressad sits med brygglån.. visning efter visning.. press på att sälja… där har de nog också utnyttjat situationen. Men ja just det kan man ju ha olika syn på då…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in