2023-06-03, 17:15
Medlem
Förstår inte vad alla babblar om gällande blåsa kunder, ta ut mer betald etc. Är det bara trådsanningar som ni spinner vidare på?

Det här är vad de är häktade för:

De misstankar som nu ligger till grund för fortsatt häktning består av fyra punkter och utreds nu mycket noga för att säkra bevisen.
• Näringspenningtvätt, grovt brott perioden 19 augusti - 22 augusti 2019.
• Näringspenningtvätt, grovt brott 18 november 2021 - 22 november 2021.
• Grovt bokföringsbrott 1 januari 2019 - 31 december 2019.
• Grovt bokföringsbrott 1 januari 2020 - 31 december 2020.
Enligt det senaste häktningsbeslutet ska mäklaren hållas isolerad för att minska risken att han kan påverka utredningen eller förstöra bevis.

Så inga bedrägerier, etc. Endast 2 fall av tvätteri och då blir det även 2 fall av bokförings brott.

Lite för extremt att de ska bete sig så där medans våldtäktsman får skadestånd, gängkriminella blir friade och släpps fria tills rättegångs datum etc.

Snacka om att staten verkligen vill dammsuga varje krona från oss alla 🤣
Citera
2023-06-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHL
Du vill alltså förbjuda fri prissättning? Ett enorm ingrepp på en fri marknad.

Om jag ska svara dig så får du vara tydligare i din fråga. Men misstänker att mina svar nedan klargör min ståndpunkt.

Att annonsera ut en lägenhet i samma förening, storlek, liknande skick och läge för en miljon mindre än vad grannens lägenhet precis såldes för borde resultera i en direkt indragning av mäklarlicensen.

Gällande mäklarens prissättning så är det uppenbart att trappstegsprovisioner missbrukas och tills dess att problemet är löst så borde de förbjudas. Som jag skrev tidigare uppmuntrar detta till mygel så det stänker om det.
Citera
2023-06-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterMecklaren
Om jag ska svara dig så får du vara tydligare i din fråga. Men misstänker att mina svar nedan klargör min ståndpunkt.

Att annonsera ut en lägenhet i samma förening, storlek, liknande skick och läge för en miljon mindre än vad grannens lägenhet precis såldes för borde resultera i en direkt indragning av mäklarlicensen.

Gällande mäklarens prissättning så är det uppenbart att trappstegsprovisioner missbrukas och tills dess att problemet är löst så borde de förbjudas. Som jag skrev tidigare uppmuntrar detta till mygel så det stänker om det.

Det är upp till varje enskild säljare / firma att sälja hur fan de vill! Varför ska deras licens dras in för direkt? Att de sätter ut en bostad för lägre skapar fler spekulanter som i sin tur skapar en varmare och effektivare budgivning. Är man 3 besökare så kommer knappt någon att buda eller hur fan tänker du?

Dessutom är det upp till varje köpare att ha koll på marknaden. Har det sålts 3 bostäder på samma gata för säg 7miljoner och den fjärde dyker upp i samma skick, förening etc för 5.5 så är man fan tappad om man tror att den ska säljas för det!

På samma sätt som man gör reklam för att inrikta sig på en viss kundgrupp men som ses utav alla andra så är låga priser ett sätt att locka fler spekulanter men endast de seriösa börjar buda. Eller menar du att alla som gör reklam ska bli arbetslösa?

Som en sista grej så kan du släppa ditt skitsnack om priser metoder osv! De är häktade pga helt andra grejer så där tappade även tråden sitt syfte med blattar och deras sätt etc 🤣😆

För visat brukar vi ”vanliga” svenskar gilla att fiffla lite höger och vänster mot staten?

Måste svida i ”svenskarnas” ögon att en simpel blatte tog över marknaden! Tog alla rekord! Annars allt det här för två (endast 2! ) skumma affärer? Patetiskt så det skriker SD om det!

Har fan läst om mordfall som har fått mindre publicitet
Citera
2023-06-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilspils92
Jag försöker inte försvara någon etik eller moral, jag har bara en annan åsikt om ett ämne än vad du har. Nu kommer du och jag aldrig komma någonstans med den här diskussionen.

Jag kanske har haft en små taskig ton men jag respekterar helhjärtat det du säger och vi två är från helt olika generationer av mäkleri. Det är kul att ni finns kvar och tror på det ni gör, det är tacksamt för de övriga med lite studs i dojorna.

Jag skiter fullständigt i vad du anser moraliskt att du eller jag ska tjäna per år och hellre väljer att vara helylle än några höga arvoden vid ett par tillfällen. Jag älskar mitt jobb och trampar säkert på några ömma tår hit dit och jag kan garantera dig att jag har fler omdömen och ett högre betyg än vad du har oavsett vad och jag skulle även kunna betta 500 kr på att jag sålt fler bostäder än dig totalt så sluta släng med dina jävla tusen försäljningar hit och dit som att du skulle sitta på någon typ av kunskap. Det är ett handfull fastighetsmäklare som ligger över 1500 sålda objekt och jag är inom säg 2 år en utav dem. Allt vi gör i vårt yrke går att mäta via siffror, det är det som är så härligt.

Skicka ditt namn i PM så får du mitt så bettar vi rödingen!

Du får det till att låta som en kukmätartävling.
Kan utläsa i din ton att du har helt för höga tankar om dig själv.
Det är tufft att nå toppen men du trillar mycket snabbare ner än du kom upp.

Det handlar om att sanera branschen från rötägg och det är så många gånger jag har hejdat mig själv från att anmäla dessa idioter till mäklare. Jag skäms för deras räkning.
Kharma tar dem dock till slut.

När jag säljer bostäder i Stockholms innerstad så får jag ofta kommentarer som: Wow, du verkar vara en ärlig och påläst mäklare. Inte som alla andra skojare till mäklare man träffar på. Säger inte att du är en av dessa men oddsen är stora. Det säger en hel del!

PS!
Din femhundring har du precis förlorat. Skänk den till Barncancerfonden istället.
Citera
2023-06-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Det är upp till varje enskild säljare / firma att sälja hur fan de vill! Varför ska deras licens dras in för direkt? Att de sätter ut en bostad för lägre skapar fler spekulanter som i sin tur skapar en varmare och effektivare budgivning. Är man 3 besökare så kommer knappt någon att buda eller hur fan tänker du?

Dessutom är det upp till varje köpare att ha koll på marknaden. Har det sålts 3 bostäder på samma gata för säg 7miljoner och den fjärde dyker upp i samma skick, förening etc för 5.5 så är man fan tappad om man tror att den ska säljas för det!

På samma sätt som man gör reklam för att inrikta sig på en viss kundgrupp men som ses utav alla andra så är låga priser ett sätt att locka fler spekulanter men endast de seriösa börjar buda. Eller menar du att alla som gör reklam ska bli arbetslösa?

Som en sista grej så kan du släppa ditt skitsnack om priser metoder osv! De är häktade pga helt andra grejer så där tappade även tråden sitt syfte med blattar och deras sätt etc 🤣😆

För visat brukar vi ”vanliga” svenskar gilla att fiffla lite höger och vänster mot staten?

Måste svida i ”svenskarnas” ögon att en simpel blatte tog över marknaden! Tog alla rekord! Annars allt det här för två (endast 2! ) skumma affärer? Patetiskt så det skriker SD om det!

Har fan läst om mordfall som har fått mindre publicitet

Med andra ord är du en klappkass mäklare som inte kan sälja en bostad utan att jobba med lockpriser. Har du någonsin hört ordet FÖRHANDLING?

Kan du inte argumentera för priset kan du börja jobba på en elektronikkedja istället. Du hör inte hemma i branschen.

Jag är inte ett djävla dugg avundsjuk på att sitta och skaka galler i ett häkte. Inte heller någon konkurrent till min marknad.

Tjäna pengar ärligt så får du min respekt.
Fuskar du till dig framgång får du bara disrespect!

Gällande blatte eller ej så kvarstår faktum att nysvenskarna moraliska kompass ligger djupt begraven. Så fort det börjar handla om pengar kommer deras omoraliska beteende fram och etiken är som bortblåst. Det gäller all kriminalitet. Är det bara en slump att majoriteten av alla dessa är nysvenskar? Eller är detta bara ett påhitt pga avundsjuka? Lägg ner!
Citera
2023-06-04, 01:25
Medlem
Citat:
Sug min kuk din lilla pissluffare! Du tror verkligen så högt om dig själv att det skriker Narcissisms om dig!

Avundsjuka på vad?! Att ingen känner dig!
Men ändå skriker dina kunder högt om hur bra DU är? 😆🤣

Luffare är vad du är!

En bra säljare har bra samt unika metoder, något som du saknar så jag tvivlar verkligen på att ens är mäklare med den historiken du påstår 😆

En bra säljare är den som slår rekord efter rekord! Nån som får högsta betyg år efter år! Vad fan har du åstadkommit?

Enligt dig allt men IRL inte ett skit

Det du skriver bevisar mer om att du är en fuskande nysvensk mäklare mer en någonting annat.

Misstänker att dina unika metoder är att fuska till dig en bra affär. Hoppas du tänker till när du lägger in din kusins polare som budgivare nästa gång.

Får jag dig att tvivla och ta en öppen diskussion med de riktiga spekulanter du har istället för att lägga in fejkbud - då är jag nöjd.

Jag är inte intresserad av att sjunka till din låga nivå och därmed är jag klar med dig!

PS
Jag syftade inte på att någon var avundsjuk på mig utan på babbementaliteten. Den kommer jag aldrig bli avundsjuk på!
Senast redigerad av MasterMecklaren 2023-06-04 kl. 01:33.
Citera
2023-06-04, 09:40
Medlem
Citat:
Det du skriver bevisar mer om att du är en fuskande nysvensk mäklare mer en någonting annat.

Misstänker att dina unika metoder är att fuska till dig en bra affär. Hoppas du tänker till när du lägger in din kusins polare som budgivare nästa gång.

Får jag dig att tvivla och ta en öppen diskussion med de riktiga spekulanter du har istället för att lägga in fejkbud - då är jag nöjd.

Jag är inte intresserad av att sjunka till din låga nivå och därmed är jag klar med dig!

PS
Jag syftade inte på att någon var avundsjuk på mig utan på babbementaliteten. Den kommer jag aldrig bli avundsjuk på!

Ingen ska vara avundsjuk på nån men skriv inte skitsnack här på tråden om att alla dina kunder säger wow du är bäst! Du är inte som alla andra! Du är så trygg och påläst etc! För jag tvivlar starkt på att ”dina” kunder har träffat och gjort affär med ”alla” mäklare 😆

Enligt dig ska man sätta fasta priser på en bostad och bara sälja utan budgivning eller menar du att alla mäklare ska bli av med sina licenser direkt för en bostad springer iväg i pris?

Gör oss alla en tjänst och radera ditt konto, samt sluta med ditt skitsnack!

Tillbaka till Topic! Vad hände med alla här i tråden som gapade högt och trodde att blatten hade gjort så mycket ”blatteri” och det ens samt det andra?
Citera
2023-06-04, 16:21
Medlem
Citat:
Väldigt många skulle jag misstänka!

Tips vid budgivning:
Om en budgivning känns skum - dra dig ur fortare än kvickt.
Drar sig ”budgivare” ur en budgivning och mäklaren frågar om du vill köpa istället för ditt senaste bud - Backa tillbaka ditt bud till det DU anser bostaden är värd. Oddsen är stora att det bara är du som är seriös spekulant!

Fråga mäklaren ifall alla som lägger bud har finansieringen klar. Om inte, är mäklaren oseriös och du kanske budar mot någon som ändå inte kan köpa. Undvik dessa mäklare.

Sätt en budget innan du går in i en budgivning.
Kolla på tidigare försäljningar på Booli och Hemnet. Var inte rädd för att lägga ett bud under det begärda priset. Så länge du lägger fram sakliga argument baserat på statistik gör du helt rätt. Blir mäklaren irriterad är det en varningsflagg.
Lägger du dock skambud som inte stämmer mot verkligheten får du räkna med att mäklaren blir irriterad.

Framför allt handlar det om att följa sin magkänsla. Känns budgivningen konstig och mäklaren inte kan förklara varför på ett öppet och vettigt sätt - buda inte!
Säg att du är intresserad och be mäklaren att kontakta dig när sista budet är lagt.

Enligt vissa här, som säger sig vara insatta och ha kunskap, så går det inte att lita på siffrorna på booli och hemnet vad gäller försäljningspris på tidigare försäljningar. Mäklare fixar och trixar så att försäljningspriserna visar högre värden är de reala.
Citera
2023-06-04, 16:22
Medlem
Citat:
Förstår inte vad alla babblar om gällande blåsa kunder, ta ut mer betald etc. Är det bara trådsanningar som ni spinner vidare på?

De misstankar som nu ligger till grund för fortsatt häktning består av fyra punkter och utreds nu mycket noga för att säkra bevisen.
Enligt det senaste häktningsbeslutet ska mäklaren hållas isolerad för att minska risken att han kan påverka utredningen eller förstöra bevis.

Så inga bedrägerier, etc. Endast 2 fall av tvätteri och då blir det även 2 fall av bokförings brott.

Lite för extremt att de ska bete sig så där medans våldtäktsman får skadestånd, gängkriminella blir friade och släpps fria tills rättegångs datum etc.

Har det fallit bort misstankar, eller var det dessa 4 punkter från början?
Citera
2023-06-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Har det fallit bort misstankar, eller var det dessa 4 punkter från början?

Misstänker att det endast var de punkterna. Väldigt uppblåst och löjligt enligt min personliga åsikt.

Finns betydligt värre bokföringsbrott eller pengartvätt men tror att UNIK på nått sätt stuckit ut i folks ögon
Citera
2023-06-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Enligt vissa här, som säger sig vara insatta och ha kunskap, så går det inte att lita på siffrorna på booli och hemnet vad gäller försäljningspris på tidigare försäljningar. Mäklare fixar och trixar så att försäljningspriserna visar högre värden är de reala.

Gällande Booli så lägger mäklaren själv in slutpriset så där är det nog lätt att fuska om man är lagd åt det hållet.

Tror inte att det är lika lätt gällande Hemnet.
Den som vill kan säkert trixa till det.
En lösning vore att dra ett mejl till Hemnet vilken mäklare har fuskat med att lägga upp ”spökobjekt” med felaktiga slutpriser. I bästa fall blir mäklaren portad från Hemnet och då är denna mäklare körd.
Citera
2023-06-05, 06:58
Medlem
Citat:

Inte helt rätt.

Misstankarna rör ju att ha hjälpt kriminella att tvätta pengar under två perioder 2019 och 2021 (om än korta).
Bokföringen görs på helårsbasis och är en konsekvens av penningtvätten.

Så det kan vara flera fall av penningtvätt under varje period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in