Citat:
Ursprungligen postat av
MasterMecklaren
Om jag ska svara dig så får du vara tydligare i din fråga. Men misstänker att mina svar nedan klargör min ståndpunkt.
Att annonsera ut en lägenhet i samma förening, storlek, liknande skick och läge för en miljon mindre än vad grannens lägenhet precis såldes för borde resultera i en direkt indragning av mäklarlicensen.
Gällande mäklarens prissättning så är det uppenbart att trappstegsprovisioner missbrukas och tills dess att problemet är löst så borde de förbjudas. Som jag skrev tidigare uppmuntrar detta till mygel så det stänker om det.
Det är upp till varje enskild säljare / firma att sälja hur fan de vill! Varför ska deras licens dras in för direkt? Att de sätter ut en bostad för lägre skapar fler spekulanter som i sin tur skapar en varmare och effektivare budgivning. Är man 3 besökare så kommer knappt någon att buda eller hur fan tänker du?
Dessutom är det upp till varje köpare att ha koll på marknaden. Har det sålts 3 bostäder på samma gata för säg 7miljoner och den fjärde dyker upp i samma skick, förening etc för 5.5 så är man fan tappad om man tror att den ska säljas för det!
På samma sätt som man gör reklam för att inrikta sig på en viss kundgrupp men som ses utav alla andra så är låga priser ett sätt att locka fler spekulanter men endast de seriösa börjar buda. Eller menar du att alla som gör reklam ska bli arbetslösa?
Som en sista grej så kan du släppa ditt skitsnack om priser metoder osv! De är häktade pga helt andra grejer så där tappade även tråden sitt syfte med blattar och deras sätt etc 🤣😆
För visat brukar vi ”vanliga” svenskar gilla att fiffla lite höger och vänster mot staten?
Måste svida i ”svenskarnas” ögon att en simpel blatte tog över marknaden! Tog alla rekord! Annars allt det här för två (endast 2! ) skumma affärer? Patetiskt så det skriker SD om det!
Har fan läst om mordfall som har fått mindre publicitet