2023-05-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Så här skriver Booli.

https://www.booli.se/kunskap/slutpri...rter-pa-booli/

De markerar också vilket typ av slutpris det är om man söker på slutpris. T.ex. om det bara är sista bud.

De registrerar alltså inte priset så länge det inte varit någon budgivning.

Det skulle väll vara möjligt att fejka budgivningar men det kräver mer än att bara lägga upp och ta bort annonsen.

Så här skrev signaturen "Chariter" längre bak i tråden:

"Httamäklare ska du inte gå efter om du vill ha riktig statistik då den baseras på Booli.se
Där kan mäklare kostnadsfritt lägga upp vad som helst till vilket pris som helst. När mäklaren sedan tar bort objektet presenteras bostaden som såld.
Det var så Adam, Melki, den där Fastighetsbyråturken mfl uppkomlingar började synas statistiskt. De kom på hur att lura systemet.
Adam köpte vidare tusentals följare på Instagram och plötsligt blev han en sk ”Stjärnmäklare”. Alla innerstadsmäklare känner till detta.
"
Citera
2023-05-21, 19:09
Medlem
Sverige chefen Mikael fick lämna sin tidigare tjänst som försäljningschef på AE pga att han låg med en assistent. Kollegorna tyckte nog att de var halvt stelt att hålla minen uppe när försäljningschefen som har typ 3 kids och fru benar på assistenten. Han rök måndagen efter så hatten av AE.
Citera
2023-05-21, 19:18
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilspils92
Sverige chefen Mikael fick lämna sin tidigare tjänst som försäljningschef på AE pga att han låg med en assistent. Kollegorna tyckte nog att de var halvt stelt att hålla minen uppe när försäljningschefen som har typ 3 kids och fru benar på assistenten. Han rök måndagen efter så hatten av AE.

AE? Står för?
Citera
2023-05-21, 19:40
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Vid vår senaste försäljning/köp så ringde mäklaren upp efter kontraktsskrivningen och sa att hen var mycket nöjd med processen och att hen lagt ner mycket jobb, avslutade med att det skulle kännas riktigt kul att avsluta den här lyckade affären med en 5a på reco.

Vi gav då en 2a och skrev att vi var nöjda men att mäklaren försökte tjata sig till en 5a. Det blev ett jäkla liv på mäklaren som tyckte att vi var extremt oseriösa efter allt jobb hen lagt ner.

Mäklare

Löjligt gjort. Kände du att det var en 2-service så ok men om du gjorde det för att mäklaren ”tjatade” så är du bara löjlig.
Citera
2023-05-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Så här skrev signaturen "Chariter" längre bak i tråden:

"Httamäklare ska du inte gå efter om du vill ha riktig statistik då den baseras på Booli.se
Där kan mäklare kostnadsfritt lägga upp vad som helst till vilket pris som helst. När mäklaren sedan tar bort objektet presenteras bostaden som såld.
Det var så Adam, Melki, den där Fastighetsbyråturken mfl uppkomlingar började synas statistiskt. De kom på hur att lura systemet.
Adam köpte vidare tusentals följare på Instagram och plötsligt blev han en sk ”Stjärnmäklare”. Alla innerstadsmäklare känner till detta.
"

Jag har ingen insyn i hur Booli fungerar mer än vad de själva skriver. Det kanske går att rapportera in vad som helst till Booli direkt, men det borde ju upptäckas rätt snabbt.

Något har ju hänt med Ad*m och hittamäklare iaf. Han stod med på topplistan 2020:
https://www.hittamaklare.se/topplist...ingsvarde/2020

Men inte 2021, fast han påstår att han sålt för 1,3 miljarder då i sin bio.
https://www.hittamaklare.se/topplist...ingsvarde/2021.
Citera
2023-05-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
AE? Står för?

Alicia Edelman, en mäklarfirma i Stockholm
Citera
2023-05-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
AE? Står för?
Alicia Edelman
Citera
2023-05-21, 20:06
Medlem
Citat:

Knullade de offentligt?
Citera
2023-05-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittertantens
Jag skulle bli högst förvånad om Joe har något lurt för sig. Han har på riktigt slitit hårt för att ta sig framåt och han lämnade ju exempelvis Edward & Partners (där han var partner) när allt inte riktigt verkade vara fair play kring bröderna Melki.

Jag håller med. Jag har både köpt och sålt med Joe och har även vänner som gjort samma sak. Min känsla är att han är genuin. De jag känner till som sålt med Adam har alla sagt samma sak - det kändes inte rätt i magen utan det var något lurt där.

Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Började han inte samarbeta med Ramin J då?

Jo - som han nu har brutit med. Både Ramin och Joe blev riktigt blåsta av Melki, tror det var därför de startade firma ihop. Sedan insåg Joe nog att det inte var så smart så han bröt även med Ramin.

Jag tror verkligen att Joe är geniunt reko Men kanske lite blåögd.
Citera
2023-05-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Knullade de offentligt?

Lugn nu, det har jag svårt att tro. De stötte väl till på nån våt kick off eller så små dunkades det lite här och var på arbetstid, inte fan vet jag men det är fakta att han fick gå från AE pga benande med assistent. Det kan säkert någon annan med mer insikt i AE utveckla.

Gällande Joe för övrigt så skulle även jag säga att han är reco. Han var med tidigt och drog in bra många mills till fastighetsbyrån. Nu får han stå för sitt och det säger jag ingenting om men på den tiden var det rock n roll överlag hos mäklarkåren. Han betade av sitt straff och startade eget men som många som startade 2018-2019 så har de varit skit tufft att få saker rullande när bostadsmarknaden varit kämpig. Coviden kom och bostadsmarknaden sköt som en raket. De som Joe kämpat med som anställda under en långsam marknad började helt plötsligt dra in mer stålar och lämnade joe för andra kontor. Ganska klassiskt mäklare överlag. Jag är genuint glad över att se att de går bra för honom, jag har aldrig haft honom som mäklare men jag hade inte haft några konstigheter med att sälja med honom.
Citera
2023-05-21, 20:51
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Tyckte det var märkligt att han inte var längre tid på Alicia Edelman, men där har vi svaret, då. Han jobbade tidigare på Erik Olsson Fastighetsförmedling.
Citera
2023-05-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Jaha det kan gå till på det viset?

Oskyldiga tror jag absolut inte dem är, tycker bara bankerna ofta slipper undan. Alla inblandade ska få skit, inte bara en person sedan stänga fallet.

Kanske är banken som hörde av sig till polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in