2023-05-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonsensum
Så: Jonna Simas ledare om Putin? Skriven 24/4, uppdaterad 25/4. Det är den enda ledare skriven och uppdaterad då, som jag får upp på AB.

Menar du att chauffören var en liten man som var dubbelgångare med Putin och därför blev mördad? Det är det enda uppslag jag får upp mellan den text du hänvisar till och det här fallet...
... och jag kan inte tänka mig att det är så du menar.

Artikeln skriven vid samma tid innehåller inte mer info än vad som redan finns i tråden.
(Obs att jag ser ledare och artikel som två olika textformat. Och ja jag läste båda.)

Om informationen du menar ändå finns på vanlig media så kan du ju skriva den rakt ut? Länka? Särskilt som den verkar undgå alla oss andra som undrar över detta fall.

Nej, det har ingenting med P att göra.
Nej, informationen finns inte direkt utskriven på AB 24-25/4. Man måste tänka själv.
Citera
2023-05-01, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av NollaKolla
59 sidor av töntiga spekulationer och ingen enda vet eller har kopplat någonting, inkl du.
Nej, jag vill inte vara i rampljuset en enda sekund. Jag är bara så TRÖTT på folk som tror att de är några Sherlock och sitter och gissar....

Det jag har skrivit är inga spekulationer. Jag vet vem BO är, var han bodde de senaste 10 åren av sitt liv, hur han såg ut, familjesituation, var hans fru arbetar, vad hans släkting arbetar med mm.

Jag är nöjd så.

Då e vi 2 då jag känner hans fru. Snälla skriv inte ngt mer. Pga alla idioter rasister som anklagar honom för massa skit. Allah yirhamo
Citera
2023-05-01, 16:05
Medlem
Han som greps på Arlanda häromdagen. Vad vet man om honom?
Jag har scrollat bak men inte hittat något om honom.
Citera
2023-05-01, 16:58
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollaKolla
Jag känner inte BO personligen men känner till en del och det (min otroliga förmåga att lägga ihop 1+1) har jag givetvis yppat till insatta i utredningen.

Den som vill få reda på vem BO är har en mycket god ledtråd i AB´s ledare 24/4 och som uppdaterades 25/4.

För övrigt finns det i Bu*s FB-profilbild från den 4/4 "spår av händelse" som mycket väl kan anses vara en del av bevisning eller vara mål för utredning.

(Av Flashback i tråden funnit ut: Le*nard* , tränare på Uppsala Taekw...... är 9-barnsfar, tidigare straffad med chilenskt ursprung - och nu sitter "halva barnaskaran inkl halvsyskon" häktade)

Tack för info. Ok det här är en teori jag har.
B*gs har någon satanistvän (se hennes foto på FB), B*gs vill göra ett avtryck för eftervärlden och kanske imponera på Emili* som hon tycks vara bekant med (eller gillar?) Hon riggar en plan med en oskyldig taxichaffis. Bästa sättet att utföra ett mord är ju ensligt, och då behöver man få tag på en person som är villig att följa med dig ut i ensligheten. Att beställa en taxi med körning till ett avsides område är således perfekt. Hjälstaviken är nära hennes hem och hon antas känna området hyfsat, dvs hur välbesökt det är, vart bästa mordplatsen är, hur hon ska ta sig hem efter osv.

Taxichaffisen är en turk-bosnier som gissningsvis bor/tar körningar kring Bro och Kungsängen, dvs i Stockholms län men inte långt från tjejens trakter. En körning från Bro till Hjälstaviken tar 20 min.

Hon meddelar bröderna att hon ska utföra något 'stordåd' och ber dom komma till platsen. Kanske är bröderna lite lösa boliner också. Pappan är ju dömd för misshandel, tränar kampsport och har utfört ett mordförsök i Södertälje mot nån kriminell för många år sen. Bröderna bor i vad jag hittills kunnat se mindre bra områden i Uppsala. De tycks ha växt upp med en ensamstående förälder. Kan lätt bli att man hamnar snett, tar droger, hänger med fel gäng osv. Så även om de hittills varit ostraffade kanske de är på väg in i pappans fotspår. När Emili* får höra från B*gs om att nåt ska ske tar han kanske med brorsorna för att bevittna. Kanske är de nyfikna på vad denna trasiga tjej kan tänkas göra? Eller så är han för rädd för att åka själv. Vem ber man följa med då? Ja sina syskon såklart! Sen utför hon dådet och de dras in i att hjälpa till att rigga det som ett självmord. De hjälps åt att hänga mannen i nåt repaktigt på ett sätt så det ser ut som självmord.

Sen glappar de till styvsyrran Le*la och hon i sin tur försöker tysta ner andra som kan tänkas känna till var bröderna och B*gs var den aktuella kvällen.

Så tror jag det var.

En tanke- kan den 18-åriga brodern som greps på Arlanda ha åkt till Turkiet efter mordet för att tysta ner släktingar till det turk-bosniska BO?
Citera
2023-05-02, 11:11
Medlem
Taggads avatar
18-årigen nu häktad på sannolika skäl:
Citat:
18-åring begärs häktad för mord på taxichaufför
En 18-årig man begärs häktad misstänkt för inblandning i mordet på en taxichaufför utanför Enköping, rapporterar UNT.

Han har varit anhållen i sin frånvaro sedan i början av april och greps i lördags när han landade på Arlanda. Mannen är misstänkt på den starkare misstankegraden.
https://omni.se/18-aring-begars-hakt...uffor/a/764rM8
Citera
2023-05-02, 11:39
Medlem
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/jlCf9i

.
Citera
2023-05-02, 12:01
Medlem
Sitter alla häktade eller har någon blivit släppt? o hur länge sitter dom till?
Citera
2023-05-02, 12:13
Medlem
entangleements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
brödernas farsa, papa ma*or, har alltså suttit inne för mordförsök och våldtäkt?
Vart läste du våldtäkt?
Citera
2023-05-02, 12:21
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/jlCf9i
Tack! En petitess i sammahanget är det märkliga att inte ruta 1 var i kryssad: " 1. Det finns risk för att den misstänkte avviker eller på något annat sätt undandrar sig lagföring eller straff "
Citera
2023-05-02, 12:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entangleement
Vart läste du våldtäkt?

minns inte nu, antagligen i den 15 år gamla gängtråden
Citera
2023-05-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymp
Skit i alla idioter här inne. De du skrivit skrev jag redan i början av hela fb. Turk man 3 barn fru hade körning pratade me sin fru strax innan mordet. Benzohoran konfrontera honom. Ja vet oxå vem de e kmr inte gå ut me de.
Drar slutsatsen att BO-är den äldre man fr Södermalm,som fanns i missing peeoples lista
men togs bort efter ett tag.
och men detta är min egen slutsats.
Citera
2023-05-02, 16:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Tonåring misstänktes ha kidnappat man – offret hittades mördad

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...mordad--yldmgv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera