Citat:
Ursprungligen postat av
NollaKolla
Jag känner inte BO personligen men känner till en del och det (min otroliga förmåga att lägga ihop 1+1) har jag givetvis yppat till insatta i utredningen.
Den som vill få reda på vem BO är har en mycket god ledtråd i AB´s ledare 24/4 och som uppdaterades 25/4.
För övrigt finns det i Bu*s FB-profilbild från den 4/4 "spår av händelse" som mycket väl kan anses vara en del av bevisning eller vara mål för utredning.
(Av Flashback i tråden funnit ut: Le*nard* , tränare på Uppsala Taekw...... är 9-barnsfar, tidigare straffad med chilenskt ursprung - och nu sitter "halva barnaskaran inkl halvsyskon" häktade)
Tack för info. Ok det här är en teori jag har.
B*gs har någon satanistvän (se hennes foto på FB), B*gs vill göra ett avtryck för eftervärlden och kanske imponera på Emili* som hon tycks vara bekant med (eller gillar?) Hon riggar en plan med en oskyldig taxichaffis. Bästa sättet att utföra ett mord är ju ensligt, och då behöver man få tag på en person som är villig att följa med dig ut i ensligheten. Att beställa en taxi med körning till ett avsides område är således perfekt. Hjälstaviken är nära hennes hem och hon antas känna området hyfsat, dvs hur välbesökt det är, vart bästa mordplatsen är, hur hon ska ta sig hem efter osv.
Taxichaffisen är en turk-bosnier som gissningsvis bor/tar körningar kring Bro och Kungsängen, dvs i Stockholms län men inte långt från tjejens trakter. En körning från Bro till Hjälstaviken tar 20 min.
Hon meddelar bröderna att hon ska utföra något 'stordåd' och ber dom komma till platsen. Kanske är bröderna lite lösa boliner också. Pappan är ju dömd för misshandel, tränar kampsport och har utfört ett mordförsök i Södertälje mot nån kriminell för många år sen. Bröderna bor i vad jag hittills kunnat se mindre bra områden i Uppsala. De tycks ha växt upp med en ensamstående förälder. Kan lätt bli att man hamnar snett, tar droger, hänger med fel gäng osv. Så även om de hittills varit ostraffade kanske de är på väg in i pappans fotspår. När Emili* får höra från B*gs om att nåt ska ske tar han kanske med brorsorna för att bevittna. Kanske är de nyfikna på vad denna trasiga tjej kan tänkas göra? Eller så är han för rädd för att åka själv. Vem ber man följa med då? Ja sina syskon såklart! Sen utför hon dådet och de dras in i att hjälpa till att rigga det som ett självmord. De hjälps åt att hänga mannen i nåt repaktigt på ett sätt så det ser ut som självmord.
Sen glappar de till styvsyrran Le*la och hon i sin tur försöker tysta ner andra som kan tänkas känna till var bröderna och B*gs var den aktuella kvällen.
Så tror jag det var.
En tanke- kan den 18-åriga brodern som greps på Arlanda ha åkt till Turkiet efter mordet för att tysta ner släktingar till det turk-bosniska BO?