2023-04-15, 21:55
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
Det tror jag inte. Tingsrätten går efter lista om inte ms/bo har begärt någon särskild jur/adv

Vad heter advokaten?

Okey, det jag var och for efter var att istället för att fixa tolk och målsägandebiträde liksom - av besparingsskäl - fixa ett målsägandebiträde som talar så att säga rätt språk.
Citera
2023-04-15, 22:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bröderna M@yor-B kommer väl från Uppsala.

V A M@yor-S kommer väl från Eskilstuna.

Men nu finns det ju en tonårig M@yor-S i Uppsala också, är han den femte som släpptes direkt tro?

Börjar typ få lite Agatha Christie-vibbar här, skulle vara väldigt intressant och veta vem den döde är och vad Julias roll i det hela är.

Skulle väl kunna vara på det sättet men det är så mycket som är oklart i det här ärendet. Vi har ingen aning om vem BO är, vi vet inte hur kopplingen ser ut mellan bröderna och tjejen, motiv är lika oklart som allt annat, osv. osv.
Citera
2023-04-15, 22:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om jag får gissa så skulle jag tro att motivet finns hos henne.

Tja, med tanke på att åklagaren sagt att den här typen av ärende sker någon gång var tionde år så är väl ett dejtingmord kanske inte helt uteslutet i alla fall. Var väl ungefär 10 år sen dejtingmordet i Solna, kanske iofs har varit fler sen dess som gått mig förbi.
Citera
2023-04-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är MT Sekretess 5 en femte person?

Det är väldigt oklart jag tror det handlar om
den som inte blev häktad.

En av de blev inte häktad så åklagarmyndigheten har överklagat till Svea hovrätt.

Väldigt rörigt och oklart med alla inblandade och inte inblandad i fallet.
Citera
2023-04-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Okey, det jag var och for efter var att istället för att fixa tolk och målsägandebiträde liksom - av besparingsskäl - fixa ett målsägandebiträde som talar så att säga rätt språk.

Ja men nu läste jag målsägandebiträde (tänkte på misstänkta) det stämmer nog d du säger!
Citera
2023-04-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
Det tror jag inte. Tingsrätten går efter lista om inte ms/bo har begärt någon särskild jur/adv

Vad heter advokaten?

Ebr* To* (*=u,k)
står som ensam målsägande biträde till ett flertal. Enligt Dagboksbladet från i fredags.

https://delafil.se/a7a013a30d852937/...2023-04-14.pdf
Citera
2023-04-16, 09:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Inga namn - ingen ålder - det här är mystiskt hanterat av polis o media

”Media” vet nog inte vem som är BO.
Citera
2023-04-16, 18:54
Medlem
St..appvipans avatar
Märkligaste fallet på länge. Hoppas vi får lite mer info snart. Någon i Örsundsbro-trakten som har någon info att lämna angående flickan och om det finns info om vem BO är? (Om BO nu kommer från trakten).
Citera
2023-04-17, 01:03
– Jag tror att vi kommer kunna släppa lite mer info kring det här fallet lite längre fram i utredningen.

Moa Blomqvist konstaterar att offret, som är en man över 18 år, inte har någon koppling till de misstänkta gärningspersonerna.
Citera
2023-04-17, 10:50
Medlem
Vid vilken parkering vid Hjälstaviken var det offret hittades? Den unga damen bor ju ganska nära viken.
Citera
2023-04-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brojarn
Vid vilken parkering vid Hjälstaviken var det offret hittades? Den unga damen bor ju ganska nära viken.

Offret hittades inte vid parkeringen utan vid ett fågeltorn i naturreservatet.
Citera
2023-04-17, 16:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
– Jag tror att vi kommer kunna släppa lite mer info kring det här fallet lite längre fram i utredningen.

Moa Blomqvist konstaterar att offret, som är en man över 18 år, inte har någon koppling till de misstänkta gärningspersonerna.

Vilket bara gör det hela ännu mer underligt. Fyra - fem ungdomar träffar slumpmässigt en helt främmande man och slår ihjäl honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in