Citat:
Ursprungligen postat av
Pelota
Jag var på möte igår kväll och under kafferasten diskuteras självklart detta.
En av mötesdeltagarna kör taxi Och med reservation för att man gör olika på olika taxibolag så sa personen att i Enköping så måste du visa betalmöjligheter för såna långa resor. Nu vet vi inte om taxin har beställt dit eller om de åkte taxi dit.
Så personen hade en teori; om det är så att de hoppa på en taxi Stockholm för att köra till Hjälstaviken så kanske de presenterar ett kort som saknade täckning och att det hela tiden planerade att springa och inte betala. Det var därför de tog körningen dit de gjorde för att sedan kunna springa hem och gömma sig hos tjejen. För hon känner till området.
Och att då chauffören jagade efter dem och fick tag på en av dem och de andra Skulle hjälpa sin kamrat och då slog ihjäl chauffören.
En annan av mötesdeltagarna var bekant med en släkting till tjejen, eftersom den bekanta jobbar inom kommunen. Hon har även träffat dottern och sade att hon kan inte föreställa sig att hon har dödat någon. Däremot så är hon väldigt lättmanipulerad och familjerna har haft stora problem med hennes droger och stölder.
Detta är som sagt kanske mer skvaller än 100 % fakta men det är sånt som kommer fram på fikaraster
Precis som jag sa innan, jag misstänker att bröderna bråkat med chauffören om betalningen och att flickan bara varit på fel plats vid fel tillfälle. Det här är inget sjukt satanist mord som vissa vill få det till utan det är benzotorskar som hamnat i slagsmål med en stackars gubbe.