2023-04-13, 20:46
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det ska inte sitta bakom enligt standard, och jag misstänker att man inte installerar för blir det brand eller annat elfel står montören skyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Det är ju bra gjort av Elgiganten att inte installera på ett sätt som innebär risker.

Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Du har alltså handlar varor av dom innan som du är nöjd med? Du har också fått tillbaka pengar för tjänsten du betalde för som inte blev utförd?

Hur fan gör man dig nöjd?

Man börjar undra om TS har aktier i Elgiganten och ville göra god PR!
Snyggt inlindat.
Citera
2023-04-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Orsaken till Elgigantens krav beror nog på att de har gjort dåliga eller rent utsagt farliga arbeten. Detta ledde till att Elsäkerhetsverket har granskat dem.

https://www.elinstallatoren.se/2020/...nstallationer/
https://www.elinstallatoren.se/2020/...g-fran-ansvar/

Efter granskningen så har de börjat samarbeta med Elsäkerhetsverket. Vilket innebär att man som kund kan råka ut för detta som TS har gjort.

https://www.elsakerhetsverket.se/om-...pa-kundfragor/
Så det är väldigt oklart vad det är TS vill varna för, är det att Elgiganten nu följer alla regler och rekommendationer som TS vill varna för? Det ska väl tolkas som positivt att dom numera vägrar göra fuskjobb även fast kunder som TS försöker få dom att göra det.

Det enda som kan konstateras i den här tråden är att Elgiganten gjort allting rätt och att TS är den jobbigaste typen av människa och kund. Mod kanske bör ändra titeln till en Varning för TS.
Citera
2023-04-13, 21:44
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nej dom har inte gjort det dom lovat dom skulle leverera montera samt forsla bort det. Dom monterade inte. Att koppla in el tar nog inte 5 minuter möjligen 5 sekunder. Det är ointressant vad jag kan göra själv eller inte det intressanta är vad jag köpt och vad dom levererat. Att dom vägra utföra en beställd och betald tjänst är skurkaktigt

Tycker synd om dig. För jävligt att några hantverkare som hyrs in av elgiganten förändrar ditt synsätt för en kedja med ett par tusen medarbetare. Var nog så Hitler resonerade med. Han träffade på en sur människa och så drog han alla över en kam och raderade ett folkslag. Kom igen. Du är fan värre. Sätt i kontakten. Begär summan tillbaka. Nädå du anlitar några andra....
Citera
2023-04-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Stackars supportkille, få stå ut med en såna idioter.
I 9/10 fall är det nått utanför en skrivare som är felet, garanterat så här med.

Av ren fakta vet jag att i detta fallet hade kunden satt i bläckpatronerna fel!
Citera
2023-04-13, 22:12
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esmeralda102
Jag jobbar med kök och branschregeln är att vattnet aldrig får sitta bakom diskmaskinen utan ska sitta i skåpet bredvid.
Så Elgiganten hade helt rätt!

Bra för dig. Det märks att du är i branschen.

Nu rör det sig om eluttaget. Dessutom inte om en nyinstallation.
Senast redigerad av Sababa 2023-04-13 kl. 22:19.
Citera
2023-04-13, 22:23
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nej dom har inte gjort det dom lovat dom skulle leverera montera samt forsla bort det. Dom monterade inte. Att koppla in el tar nog inte 5 minuter möjligen 5 sekunder. Det är ointressant vad jag kan göra själv eller inte det intressanta är vad jag köpt och vad dom levererat. Att dom vägra utföra en beställd och betald tjänst är skurkaktigt
Det stämmer inte.
5 minuter är en okej uppskattad övre gräns på en normal installation av en diskmaskin eller tvättmaskin, om det inte är någon väldigt udda kontakt på väggen som kräver speciellt handlägg.
Minst 2 minuter tycker jag man får räkna med om det inbegriper att ta sig in i rummet, plocka fram verktyg, skruva av lock, skruva om kablar, och sätta tillbala lock, om det är en väldigt normativ kontakt med skruvklämmor.
Och då är man ändå rätt effektiv, om de två minuterna inbegriper att slå av huvudströmmen till rummet
Citera
2023-04-13, 22:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Men…. hur kan man vara en sådan genomvärdelös människa att man gnäller över en sån här sak. 😂

Otroligt. Men också så genomsvennigt. Stackars patetiska människa.
Citera
2023-04-13, 23:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Elgiganten är ett företag som lockar kunder med billiga priser för att sedan försöka lura dom på en massa onödiga skitkostnader, allt från suspekta garantier till att ställa skärpan på smartteven. Många äldre som blir blåsta. Alla som vet nått om nått vet att man ska undvika dessa kvacksalvare.

Jaha oj!
Affärer har aldrig någonsin handlat om en välgörenhet, man lurar dom som låter sig luras!
Det finns tyvärr rätt så många äldre vilka föddes lite så bakom flötet och de blir inte till det bättre med åren.
Det finns även massvis med äldre vilka klarar sig helt utmärkt, dom blir inte lurade för att dom kan livet och hänger med i utvecklingen.
Citera
2023-04-14, 01:57
Elgiganten väljer väl själva vad som ingår i deras egna tjänster? Det är ingen välgörenhet de sysslar med. Har du betalat extra för installation är det ett problem men inte annars.
Citera
2023-04-14, 05:40
Medlem
De kan väl inte vara hur statliga somhelst. Det är ändå bra väl att de väcker några punkter som man behöver ordna just så somhelst.
Elgiganten är schyssta. Ge dom en chans
Citera
2023-04-14, 05:44
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jaha oj!
Affärer har aldrig någonsin handlat om en välgörenhet, man lurar dom som låter sig luras!
Det finns tyvärr rätt så många äldre vilka föddes lite så bakom flötet och de blir inte till det bättre med åren.
Det finns även massvis med äldre vilka klarar sig helt utmärkt, dom blir inte lurade för att dom kan livet och hänger med i utvecklingen.
Till skillnad från dig så tycker jag inte man ska blåsa folk bara för att man kan. Jag undviker företag med en sån affärsidé. Du låter som en indier, ett riktigt skitfolk vars moral går ut på att det alltid är de som blir lurade som får skylla sig själv.
Citera
2023-04-14, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
TS, ibland gör man fel och vem läser egentligen all text i alla avtal.
Det är bara att acceptera att du gjort fel och gå vidare, inte skylla på andra.
Japp, jag skulle snarare vara glad att montörerna inte var några klåpare som gjorde lite hur som helst, utan de verkar ha haft kompetens nog att följa regelverket för att göra en säker installation. Det är ju en trygghet och ett mervärde för TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in