Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Skälet till att jag handlade där var att vi köpt en del småsaker där dator t.ex. Det har funkat utan problem. Dom hade den maskin vi vill ha och kunde leverera snabbt. Dessutom låg dom intill en annan leverantör som vi köpte kyl och frys från. Så det var helt enkelt enklast att handla som vi gjorde.
Jag har självfallet reklamerat och fått kompensation som jag är nöjd med men det jag upplever som skurkaktigt är att dom har egna påhittade regler för monteringen och att dom inte upplyser om dessa vid beställning av tjänsten. Det var däremot en visst jobba att få tag på någon på deras kundtjänst som man kunde prata med men när jag väl fick det så gick det snabbt efter en del sprattlande från deras sida
Det är direkt skurkaktigt och enligt mig ett sätt att pungslå sina kunder.
Men att datorn har funkat utan problem har inget med El Giganten att göra. Om datorn istället inte hade fungerat och du var tvungen att vända dig till El Giganten så är de kända för att bluffa när du lämnar in datorn.
De undersöker och kommer enligt deras regel att återkoppla med att det inte ingår i garantin och att du måste betala massa pengar för att få datorn fixad. Om du inte vill betala pengar för att få datorn fixad så kommer du bli tvungen att betala för att de utfört arbete på en dator som inte täcks av garantin. Då står folk inför valet att bara betala och få skiten fixad eller överklaga (dock betala den lilla kostanden) och sen gå med datorn till någon annan som kan verifiera om det borde täckas av garantin och sen får du driva ett mål mot företaget. Ett jävla helvete och det slutar normalt med att megaföretaget har lurat en fattig människa på sina sista pengar för ett tag framöver för att El Giganten är ett pissföretag.
Själv har jag en vän som under studietiden köpte en dator hos El Giganten. Hon startade datorn och såg att den redan var använd. Det till och med fanns filer på datorn från en tidigare användare. Hon gick tillbaka och visade detta. Hon sa att hon ville ha den till ett nedsatt pris eftersom den var begagnad. Men då kom de på att det var fel på den så den skulle skickas på reparation och skulle därför komma tillbaka som ny och då kan hon inte få den till nedsatt pris. Det skulle ta flera veckor innan hon kunde få tillbaka datorn. Hon spenderade flera dagar med att bråka med dem tills hennes farsa gick ned och gormade som en tokig och då fick hon tillbaka pengarna. Hon, hennes familj, vi som var vänner med henne kommer givetvis aldrig någonsin att handla på El Giganten igen eftersom det är ett bluffande företag. De försökte lura en ung tjej på hennes CSN-låne-pengar.
El Giganten är ett gangsterföretag.