2023-09-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Det stämmer inte.
5 minuter är en okej uppskattad övre gräns på en normal installation av en diskmaskin eller tvättmaskin, om det inte är någon väldigt udda kontakt på väggen som kräver speciellt handlägg.
Minst 2 minuter tycker jag man får räkna med om det inbegriper att ta sig in i rummet, plocka fram verktyg, skruva av lock, skruva om kablar, och sätta tillbala lock, om det är en väldigt normativ kontakt med skruvklämmor.
Och då är man ändå rätt effektiv, om de två minuterna inbegriper att slå av huvudströmmen till rummet
Tycker du inte att de redan är i rummet, köket, och t.o.m. i skåpet där eluttaget sitter när de installerar en diskmaskin? Vanligen under vasken, bredvid diskmaskinen. Bara att sträcka ut handen och sätta i kontakten. Det är för böveln en vanlig jordad stickkontakt. I samma skåp kopplar de även in vatten och avlopp.

Sen om diskmaskinen brinner så inte f-n sticker man in huvudet och arm i skåpet bredvid och drar ur stickkontakten. Man går naturligtvis till elcentralen och skruvar ur proppen till diskmaskinen eller bryter allt om man inte vet vilken det är och har bråttom ut. Så var kontakten sitter kan ju faktiskt kvitta såvida inte lagen kräver det.

Mer märkligt är att el och vatten är på samma ställe. Hos mig sitter kontakten nästan rakt bakom avloppstammen och strax bredvid är där skarvar på vattenrören. Fy sören om en skarv börjar läcka och sprutar vatten på kontakten. Kanske håller någon i diskbänken (rostfri) samtidigt!
Citera
2023-09-27, 16:45
Medlem
L3nn4rts avatar
Dom har inte ens koll på sina paket de ska köra ut.
Beställde en grej för utkörning och skulle få den till dörren dagen efter. När vi spårar paketet så har den inte rört sig ur fläcken på flera dagar. Ringer upp och de verkar inte ha koll på nåt. Troligen får jag vänta ytterligare flera dagar.

Jävligt uselt!
Citera
2023-10-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Det är inte plus, man går minus 200.

Köpt:
Äkta 3200:-
Fake 200:-

När du lämnat in Fake, så har du ett par äkta som du bara betalat 200:- för.
Du går knappast back på det?
Citera
2024-06-13, 06:18
Medlem
Elgiganten i Karlshamn blåser äldre kvinna på pengar genom att påstå att hennes mobiltelefon är sönder och att hon måste köpa en ny samt att hon skulle skaffa ett nytt abonnemang som gör mobilen "billigare" samt en rad andra saker och tjänster som hon inte ens visste att hon hade gått med på att köpa.

"Besöket hos Elgiganten kostade 80-åriga Inga tusentals kronor: ”Känner mig lurad”
80-åriga Inga gick till Elgiganten för att få hjälp med ett enkelt problem.

Hon lämnade butiken som ägare av en ny smartphone, pansarglas, telefonskydd, plånboksfodral och nytt abonnemang – utan att känna till hälften av köpen. Nu vägrar butiken häva affären. Trots att hennes ”gamla” mobil inte alls var sönder, vilket personalen uppgett."

"När Inga berättade för en yngre kusin om köpet tog kusinen en titt på hennes ”gamla” mobiltelefon, som Elgigantens personal uppgett var sönder.

Den fungerade utmärkt. Det visade sig att en enklare inställning, som ändrats av misstag, hade blockerade samtalen från maken."

https://www.blt.se/karlshamn/besoket...ner-mig-lurad/
Citera
2024-06-19, 08:18
Medlem
pantywankers avatar
Elgiganten har idag väldigt dåligt utbud på billiga produkter. Nästan allt säljs bara av andra leverantörer som dom kallar för partners eller också finns det inte i lager. Bara ett exempel vid sökning på smartwatch.

https://postimg.cc/DSG1pGrh
Citera
2024-12-04, 14:21
Medlem
Masingas avatar
Äckelföretag. Vem fan har hemleverans mellan 8-17. Hela dagen blir förstörd. Man vet ju fan inte när de ringer.
Senast redigerad av Masinga 2024-12-04 kl. 14:26.
Citera
2025-09-17, 14:19
Medlem
Fram till nu så har jag inte haft nått problem med elgig.

Började med att jag skulle köpa en Samsung 65a men slutade med en tcl 65a istället efter att ha blivit hjärnan trött av säljsnack men dock mitt beslut.

Visar sig att tvn har problem, blinkande ljus på samma ställe.

Åker till elgig. Berättar om problemet, får tips att nolla tvn uppdatera mm samt filma om problemet fortsätter. Även att ja kan ringa tcl support och berätta problemet.

Problemet kvarstår, ja ringer tcl och hon säger har du kartongen kvar, nej säger jag.. ok då får du köpa en ny för 500kr..irriterad säger jag jaaa okej sen skickar vi en som hämtar tv:n säger hon..jahopp får ja en tv under tiden ni fixar problemet med min tv..svar nej tyvärr..

Ja lägger på och det brinner i hjärnan nästan ont i bröstet.

Åker till elg. Åter igen visar filmen och de håller med nått är fel.

Beställer min Samsung med hemkörning och montering samt att de tar min tcl skit tv med sig.

Allt var klart behövde inte göra nå mer, pengarna sätts in bla bla bla..

4 dar senare, inga pengar på kontot..Åker IGEN till Elg. Går till service desk berättar allt jahopp såg ut som ett frågetecken.. ser kartongen som min tcl ligger i från disken, kände igen bandet som knöts runt.

Där är den säger jag till killen, ja måste kolla..Efter en dryg tid kommer han..ja det stämmer det fanns inga anteckningar om det..

Han fräser nästan, frågar han är det mitt fel att ni inte kan ha ordning på sånna här viktiga saker...han lämnar kvitto..inom 3dar har du dina pengar..

Jag undrar bara vad fan som hade hänt om ja inte sett min retur i ögonvrån..blåst på 12 tusen.

Förr i tiden höll man vad man sa nu måste man fan ha koll på allt så man inte blir blåst..

Kan tilläggas att ja bor ca 2mil ifrån, samt krävde inget mer än att jag ville ha ett återköp.

Om jag var elg. Så hade jag sagt.. välj ut din nya tv så bjuder vi på hemkörning å montering samt så tar vi med oss gamla tvn som tack för strul med den gamla tv.
Citera
2025-09-18, 15:55
Medlem
Säljaren avbröt när jag försökte beskriva vilken tv jag var intresserad av samt tog emot nya kunder istället för att hjälpa mig. Pajasfasoner!
Citera
2025-09-21, 11:26
Medlem
AXUs avatar
Jag tänkte köpa en grej på elgiganten men jag ångrade mig när jag hittade denna tråden och när jag såg vad andra skriver på Trustpilot
https://se.trustpilot.com/review/www.elgiganten.se
Sammanfattning av omdömen
Baserat på omdömen, skapat med AI

De flesta recensenter var besvikna på helhetsupplevelsen. Konsumenterna har uttryckt missnöje med flera aspekter av företaget, inklusive kundservice, leveransservice, beställningar, produkter och den övergripande servicen. Det finns en stark enighet bland kunderna om dessa negativa upplevelser.

Många har klagat på bristfällig information online, problem med att returnera produkter och svårigheter att få hjälp i butiken. Dessutom har det rapporterats om undermålig service vid installation av produkter, där montörer inte slutfört arbetet ordentligt. Vissa personer har också upplevt att personalen inte är serviceinriktad och att de inte är intresserade av att hjälpa kunderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in