Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Någon vecka för påsk köpte vi en diskmaskin från Elgiganten. Som tur var kunde dom leverera den på tisdag påskveckan. Vi köpte den med hemkörning montering samt bortforsling av den gamla maskinen.
Dom kommer på utlovad tid, men, när dom tagit bort den gamla så vägrar dom att instalera den nya med hänvisning till att eluttaget sitter "bakom" diskmaskinen och inte i skåpet bredvid. Montören hänvisar till att Elgiganten kräver detta. Dock tar dom den gamla i retur. Efter samtal med den snickare vi tidigare anlitat för ombyggnad av köket så fixar han problemet åt oss på skärtorsdagen.
Jag tyckte att det lät helt bisarrt att kräva att vi var tvungna att flytta eluttaget för att få diskmaskinen monterad och tog därför kontakt med elsäkerhetsverket som konstaterade att det inte finns något som helst lagkrav på placering av eluttaget. Så Elgigantens krav är helt egenuppfunnet. Beror det på att dom är okunniga eller är det ett sätt för dom att dra in pengar på tjänster som dom inte avser att leverera.
Jag har en granne som var med om något liknande men då vägrade giganten monter med hänvisning till vattenkopplingen
Elgiganten är ett riktigt djävla skitföretag. Har handlat där i många år tills vi skulle köpa nya tv apparater.
Första TV:n visades vara ett visningsexemplar som de inte talade om. Den hade en mindre skada vilket jag reklamerade. Efter mycket tjafs där de menade att jag köpt ett visningsexemplar..... vilket de aldrig sagt eller skrivit på kvittot, fick jag byta in den.
Fick en ny tv fast en annan modell som jag godtog. Skulle hämta tv:n några dagar senare då jag betalade för någon kalibrering där allt stälks in för perfekt ljud och bild.
Hämtade TV:n, åkte hem, monterade den..stendöd..
Fick tips att ringa samsung och få support. Gjorde detta men de sa till slut att jag skulle boka tekniker.
Då ledsnade jag totalt, tog TV:n och åkte tillbaka med den.
De idioterna började ifrågasätta om jag gjort något med TV:n som förorsakat felet.... Varför skulle jag det sa jag, jag har väl haft tillräckligt med strul ändå.
Till slut fick jag pengarna tillbaka men INTE de närmare 1000 kr jag betalat för kalibreringen, den hade jag "utnyttjat"....
Jag orkade inte mer utan åkte därifrån..
Aldrig i livet jag kommer sätta min fot på Elgiganten igen..