2023-04-13, 13:19
Medlem
strategasiats avatar
Vill också varna, jag köpte en TV på outlet, fick 10% rabatt, " endast uppackad". När jag kom hem såg jag att den hade flera döda pixlar. Några veckor senare köpte jag en datorskärm, även den på 10% TIO PROCENT! avdrag. Jag gjorde exakt samma misstag att inte kolla den i affären för när jag kom hem så upptäckte jag att skärmen var krossad i hörnet! Var så jävla förbannad då jag inte har bil
Citera
2023-04-13, 13:21
Medlem
Jag jobbar med kök och branschregeln är att vattnet aldrig får sitta bakom diskmaskinen utan ska sitta i skåpet bredvid.
Så Elgiganten hade helt rätt!
Citera
2023-04-13, 13:26
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag har handlat en hel del på Elgiganten i Uddevalla och kan inte säga att jag är annat än nöjd.

Enda gången det var något problem var när jag köpte en laptop för 18k på en onsdag som kostade 15k på helgen och de hade ingen kundtjänst bemannad.

Jag körde en sväng, knallade in i butiken och förklarade läget. Inga problem, de gjorde ett återköp utan diskussion och sålde den igen för rabatterat pris.

Bortsett ifrån att de inte hade nån kundservice på helgen så var det inga problem, blev väldigt trevligt och professionellt bemött.

Frågan jag ställer är varför inte ts slänger sitt skrot och installerar sin nya maskin själv som en normal människa?
Citera
2023-04-13, 13:36
Medlem
swebarbs avatar
Dom har ju resonerat helt rätt elgiganten, vatten och el ifall det händer nåt är en farlig kombination så var glad dom vägrade.
Citera
2023-04-13, 13:50
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Frågan är varför du över huvud taget genomför köp på El Giganten? Alla vet väl vid det här laget att det är ett bluffande företag som missköter sig?

Den här videon har du väl sett? Alla vet ju att det är så det fungerar med El Giganten.
https://www.youtube.com/shorts/rPDgeZ4qcQQ

Stackars supportkille, få stå ut med en såna idioter.
I 9/10 fall är det nått utanför en skrivare som är felet, garanterat så här med.
Citera
2023-04-13, 13:51
Medlem
Greken0s avatar
Här förklarar Håkan Svanström smått & gott om elgigantens tomteinstallatörer.

https://youtu.be/Hsx8rX8qHJ0
Citera
2023-04-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Skälet till att jag handlade där var att vi köpt en del småsaker där dator t.ex. Det har funkat utan problem. Dom hade den maskin vi vill ha och kunde leverera snabbt. Dessutom låg dom intill en annan leverantör som vi köpte kyl och frys från. Så det var helt enkelt enklast att handla som vi gjorde.

Jag har självfallet reklamerat och fått kompensation som jag är nöjd med men det jag upplever som skurkaktigt är att dom har egna påhittade regler för monteringen och att dom inte upplyser om dessa vid beställning av tjänsten. Det var däremot en visst jobba att få tag på någon på deras kundtjänst som man kunde prata med men när jag väl fick det så gick det snabbt efter en del sprattlande från deras sida

Det är direkt skurkaktigt och enligt mig ett sätt att pungslå sina kunder.

Pungslå! Du är möjligtvis en liten flicka.
Citera
2023-04-13, 14:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Nej dom har inte gjort det dom lovat dom skulle leverera montera samt forsla bort det. Dom monterade inte. Att koppla in el tar nog inte 5 minuter möjligen 5 sekunder. Det är ointressant vad jag kan göra själv eller inte det intressanta är vad jag köpt och vad dom levererat. Att dom vägra utföra en beställd och betald tjänst är skurkaktigt
Om det bara var att koppla in uttaget som var problemet och du känner att du fått 99% av tjänsten men inte de sista fem sekunderna så dra av 1% på det du betalar och förklara för elgiganten varför.
Citera
2023-04-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greken0
Här förklarar Håkan Svanström smått & gott om elgigantens tomteinstallatörer.

https://youtu.be/Hsx8rX8qHJ0

Men det är väl bra att de har börjat följa standarden och slutat med sina tokiga installationer.

I detta fall så vill ju TS att de ska frångå standarden.
Citera
2023-04-13, 14:10
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
Rätt gjort av dom. Varenda renknullare vet om att eluttaget inte ska sitta bakom maskinen. De ska sitta i ett skåp bredvid där du inte behöver dra ut/skruva loss hela msskinhelvetet ifall de skulle brinna/fukka eller vad nu som kan hända. Och du behöver snabbare än katten sket koppla ur den ifrån vatten/eller eluttaget. Vattenkoppling sitter också under diskbänken. Det vet treåringarna om

Det är branschregler alla känner till

Rätt och riktigt. Kan dock tycka att det är dålig service av montören att inte erbjuda att för en rimlig och liten peng klamra en halvmeter kabel samt montera ett nytt eluttag under diskbänken som matas från befintligt uttag/dosa.
Citera
2023-04-13, 14:23
Medlem
Jag har handlat färdigt på Giganten. Ingen läser villkoren när de köper installation, så jag blev blåst. Blandarens avstängning till dm hade kärvat fast och då tvärvägrade de till och med att vänta tills jag kopplat ur den gamla maskinen så de kunde få med den. Det sitter en ballofix under diskbänken som funkar utmärkt.

Var kan man enkelt gå in och ge dem en pissig recension?
Citera
2023-04-13, 14:23
Medlem
Citat:
Någon vecka för påsk köpte vi en diskmaskin från Elgiganten. Som tur var kunde dom leverera den på tisdag påskveckan. Vi köpte den med hemkörning montering samt bortforsling av den gamla maskinen.

Dom kommer på utlovad tid, men, när dom tagit bort den gamla så vägrar dom att instalera den nya med hänvisning till att eluttaget sitter "bakom" diskmaskinen och inte i skåpet bredvid. Montören hänvisar till att Elgiganten kräver detta. Dock tar dom den gamla i retur. Efter samtal med den snickare vi tidigare anlitat för ombyggnad av köket så fixar han problemet åt oss på skärtorsdagen.

Jag tyckte att det lät helt bisarrt att kräva att vi var tvungna att flytta eluttaget för att få diskmaskinen monterad och tog därför kontakt med elsäkerhetsverket som konstaterade att det inte finns något som helst lagkrav på placering av eluttaget. Så Elgigantens krav är helt egenuppfunnet. Beror det på att dom är okunniga eller är det ett sätt för dom att dra in pengar på tjänster som dom inte avser att leverera.

Jag har en granne som var med om något liknande men då vägrade giganten monter med hänvisning till vattenkopplingen
Elgiganten är ett riktigt djävla skitföretag. Har handlat där i många år tills vi skulle köpa nya tv apparater.

Första TV:n visades vara ett visningsexemplar som de inte talade om. Den hade en mindre skada vilket jag reklamerade. Efter mycket tjafs där de menade att jag köpt ett visningsexemplar..... vilket de aldrig sagt eller skrivit på kvittot, fick jag byta in den.
Fick en ny tv fast en annan modell som jag godtog. Skulle hämta tv:n några dagar senare då jag betalade för någon kalibrering där allt stälks in för perfekt ljud och bild.
Hämtade TV:n, åkte hem, monterade den..stendöd..
Fick tips att ringa samsung och få support. Gjorde detta men de sa till slut att jag skulle boka tekniker.
Då ledsnade jag totalt, tog TV:n och åkte tillbaka med den.
De idioterna började ifrågasätta om jag gjort något med TV:n som förorsakat felet.... Varför skulle jag det sa jag, jag har väl haft tillräckligt med strul ändå.

Till slut fick jag pengarna tillbaka men INTE de närmare 1000 kr jag betalat för kalibreringen, den hade jag "utnyttjat"....

Jag orkade inte mer utan åkte därifrån..
Aldrig i livet jag kommer sätta min fot på Elgiganten igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in