2023-12-02, 00:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ni som skriver att Mimmi borde valt Martin, hur tänker ni? Är det bara en dräng hon ska ha? Att vara snäll och ha kunskap om en gård, räcker det när allt övrigt saknas?

Jag har funderat mer över det här och har nog ändrat uppfattning.

När jag tänker efter hade jag som bondeman tyckt det vara ok om frun var gymnasielärare, för jag kan anställa andra till gården. Och kanske är det ofta så på en gård idag, att inte alla håller på med jordbruket.

När jag skrev tidigare identifierade jag mig med mannen, och tänkte då att jag hade känt mig otillräcklig. Men vi är alla olika, och om några andra tycker något fungerar bra, är det bara bra.

Man kan jämföra med Micke och Helena, där min uppfattning var att hon var snôgg, och då gick det jättebra att tänka på annat än hennes förmåga att arbeta.

Själv är jag lyckligt lottad och min käresta är nöjd med lite skinka och att få sova här ibland. Andra kallar henne grannens katt.
2023-12-02, 01:49
Medlem
Frewibs avatar
*Singeldejt*
Tjej: Är det något du undrar över mig?
Tom: Vilken är din favoritfärg?
2023-12-02, 06:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Ja.
Jag fattar inte hur Mimmi kan missa hur starka svartsjuke- och kontrollvibbar Erik ger ifrån sig. Den snubben har inte vad man skulle kalla snälla ögon...!
Jag hoppas de inte blev ett par. Jag är i så fall rädd att det kommer resultera i risk för kvinnomisshandel, eller psykisk misshandel allra minst.

Han har ungefär samma ögon som killen som Susanna valde bort för Hannes 2018. Tyvärr för Mimmis del så är gymnasieläraren inte tillräckligt attraktiv för att ge Erik en match.

Sen är inte Erik snygg på nåt sätt. Han har en närmast bananformad skalle i vissa lägen, och skulle många andra länder klassificeras som missbildad(i Sverige är mild hydrocefalus så vanligt att det felaktigt inte räknas som missbildning). Det är alltså ondskan som är lockelsen.
Och dessutom är Mimmi mer lik Erik, då hon är känslomässigt ytlig och ganska elak själv(en kvinna som jagar ).
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-12-02 kl. 06:54.
2023-12-02, 09:52
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Sen är inte Erik snygg på nåt sätt. Han har en närmast bananformad skalle i vissa lägen, och skulle många andra länder klassificeras som missbildad(i Sverige är mild hydrocefalus så vanligt att det felaktigt inte räknas som missbildning).

Nu överdriver du ändå. Erik ser väl ut som en helt vanlig snubbe bara. Alldaglig, hel och ren. Såklart han inte skulle anses missbildad utomlands.
2023-12-02, 15:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Nu överdriver du ändå. Erik ser väl ut som en helt vanlig snubbe bara. Alldaglig, hel och ren. Såklart han inte skulle anses missbildad utomlands.

Det blir ju alltid subjektivt, så det är ingen större mening i att bry sig särskilt mycket om vad andra tycker om utseende.
2023-12-02, 17:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
*Singeldejt*
Tjej: Är det något du undrar över mig?
Tom: Vilken är din favoritfärg?
Svaret var antingen röd eller "Ftaloblått.
Ftaloblått är ett färgpigment som upptäcktes av en slump 1927 av två schweiziska forskare"

Vilket han inte gissade när han nöjde sig med sin basic-färgpalett, det var ju iaf en bättre
fråga än det generiska sömnpillret "Vad är viktigast i en relation utöver kommunikation och ärlighet " som alltid föder samma lobotomerade svar

Han ställde dock en bra svarsfråga sedan i
"Jag vill att en tjej som är trygg i sig själv"
Hur menar du då?
En tjej som ställer en motfråga!! ja ni hör ju, dags att dra öronen till sig!
Det där önskemålet han kom med är ju outforskad mark (men det är bara för att han är bonde, och det skulle inte funka annars rent praktiskt, det handlar inte om att tända på nån feministisk tanke)

Han svarar iaf "klarar sig själv, har lite egna intressen"

Men han följer sedan inte upp sitt önskemål med den naturliga motfrågan, är du sådan?

Hon är dominant på ett bra sätt, hon lade
hans arm om henne när dom skulle gå därifrån https://imgbox.com/x0fplZAM
det förtjänade han inte! då han inte följer manliga 1-2 stegsprincipen, jag hade därför hoppats att hon skulle råka bryta av armen på gossen.

Är det någon som har sociala medier till detta kap till näsringsbeklädd tjej?
Emma 21 utan efternamn
https://imgbox.com/GQefpTo3
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-02 kl. 18:32.
2023-12-02, 17:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
då hon är känslomässigt ytlig och ganska elak själv(en kvinna som jagar ).
Det låter som en pangbrud, utan ironi

Apropå bananskalle, har du sätt Andre Popps i profil nån gång? mer en Squash pickles
2023-12-02, 17:52
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2760
Martin kör på!

https://sverigesradio.se/artikel/eft...t-pa-marknaden
Varför är han het på marknaden? vilken marknad? får alla utröstade i programmet en egen intervju om att dom "definitivt tror att den rätte finns för mig, jag ger inte upp"

Ge mig 10 stjäl till varför jag ska vilja lyssna på det där radioinslaget

Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Han har en rejäl beundrarskara om man läser kommentarer under inlägg om han .
Var hittar man inlägg om han?

Citat:
Ursprungligen postat av emelietant
Att ha en kille som Jimmy kvar på gården blir nog tufft även att han inte ska ”behöva” hjälpa till med Mimmis arbete.
Han har fortfarande hjälp av sin far att spika upp en tavla i sin moderna lägenhet, då tummen inte bara sitter mitt i handen utan även uppkörd i röven. Leva med en sån man öde på ett sådant ställe KOMMER bli jobbigt för Mimmi när hon kommer få ta allt vad det innebär. Till och med hjälpa barnen med simträningen kommer falla på hennes lott.
Simträningen faller på lågstadieskolans lott bara så du vet
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-02 kl. 18:50.
2023-12-02, 18:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Kärlek åt alla, avsnitt 9

Det har nämnts att det sänds med fördröjning för de som ej har TV4+ så sätter spoiler då på senaste avsnittet:

Jag tänker inte läsa om nästa veckas avsnitt, varför kan du inte recensera mellanliggande avsnitt 8 istället? och faktumet att Alexander? valde vår framåtlutande favorittjäj Nora, han var inte så sugen på att skaffa en jämnviktig brud så dom tröttfeta tvillingarna fick åka hem.

Som Markoolio sjöng i Salsa "tills jag lyfte upp bruden som var lite tung
https://imgbox.com/vXQELW1e "Mierda!" och kvällen är över Med ryggskott som
tack för en stilig manöver."

Så han har mycket att bevisa sin viktklass att han urskiljer sig och är i behov av lätt social energi.
Det kommer sluta med att Nora inte vill i längden

Och vår hjärtsvage Nordman skickade hem en brutta som kanske kunde fundera
ett varv till på hur pussvänlig hon ser ut? https://imgbox.com/CiF1K1EO och varför vi knappt har pratat, jag misstänker att den blonda var distriktssköterskan som fick åka hem utan att ha fått använda sin hjärtstartare
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-02 kl. 19:02.
2023-12-02, 19:07
Medlem
en sak som kan vara svårt för bönder att träffa någon är ju
att man är ju rädd om alla mm av sin mark och vid ev skilsmässa
kan de ju riskera den och då väljer ju personer att det skrivs
äktensskapsförord. Då tar ju den som flyttar dit en risk, arbeta och stå i men inget få
vid uppbrott. Detta gäller väl gårdar som gått i arv mest kanske
2023-12-03, 00:24
Medlem
Crapmagics avatar
Avsnitt 3 av kärlek åt ingen

Det är en stovuxen kvinna under speeddejten som säger åt Nordman att hon ska åka hem för att det är
betäckningssäsong, och hon vägrar förtydliga sig för tittarna, man ser att han associerar vilt! men pryd som han är så adresserar han inte hästen i rummet, jaha inföll betäckningssäsongen hastigt? så att det inte gick att tänka på det före man dyker upp på Sieg-erska gård

Detta sker efter speeddejten, det är inte så att det var ett svepskäl?
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-03 kl. 00:30.
2023-12-03, 01:14
Medlem
Citat:
Han har ungefär samma ögon som killen som Susanna valde bort för Hannes 2018. Tyvärr för Mimmis del så är gymnasieläraren inte tillräckligt attraktiv för att ge Erik en match.

Sen är inte Erik snygg på nåt sätt. Han har en närmast bananformad skalle i vissa lägen, och skulle många andra länder klassificeras som missbildad(i Sverige är mild hydrocefalus så vanligt att det felaktigt inte räknas som missbildning). Det är alltså ondskan som är lockelsen.
Och dessutom är Mimmi mer lik Erik, då hon är känslomässigt ytlig och ganska elak själv(en kvinna som jagar ).
Gymnasieläraren är väl ändå väldigt mycket snyggare än Erik. I mitt tycke ligger Erik strax under snittet och Jimmy en bit över snittet. På en skala 1-10 så är Erik en trea eller fyra och Jimmy en sjua eller möjligtvis en åtta. Å andra sidan är ju inte utseendet allt. Personligen tycker jag inte det är viktigt alls när det kommer till ett partnerval. Man kan notera hur någon ser ut, men det är helt andra saker som leder till om man får känslor för en person eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in