2023-04-08, 19:37
Medlem
Pagenlimpans avatar
Nu har det ju varit casting för Bonde söker fru 2023 så jag tycker att det är dags med en ny och fräsch tråd om den kommande säsongen.

Jag tycker att det var en bra blandning av kärlekskranka bönder. Själv tror jag att strutsbonden och tjejen får flest brev. Vad har Flashback för tankar?

MVH
2023-04-15, 06:09
Medlem
Här är en gay-bonde som söker.

Citat:
Dåligt utbud av gaykillar fick Joel att söka till Bonde söker fru.

Gävles utbud av öppna gaykillar är begränsat. Det var en bidragande orsak till att hästbonden
Joel Sverin, 22, i Valbo tackade ja till att vara med i programmet vars castingprogram sänds
torsdag 6 april. Nu hoppas han hitta en man att dela sitt liv med och det ska helst vara i Valbo.
Kostar 19 kronor att läsa mer.
https://www.gd.se/2023-04-05/daligt-...onde-soker-fru

Här är deltagarna i årets Bonde söker fru 2023.
https://www.expressen.se/noje/har-ar...oker-fru-2023/
2023-05-02, 11:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag som tyckte att det var konstigt med kvinnor som sökte män i Bonde söker fru. Nu är det alltså bögar med i Bonde söker fru?

Fru är en artighetstitel för en gift kvinna och används även ofta synonymt med hustru. Under medeltiden var frutiteln en formell titel (latin: domina) reserverad för kvinnor inom kungahuset, riddares hustrur och högreståndskvinnor som gått i kloster.

Kommer snart stå något helt annat på svenska Wikipedia vad ordet fru har för betydelse.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-05-02 kl. 11:22.
2023-05-02, 14:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Jaha... jag fick det förklarat av en som försöker och se på Bonde söker fru. Jag har sett på Bonde söker fru. Men inte på flera år. Enligt han, dom kvinnliga bönderna söker inte män. Det är homosexuella kvinnor som söker en fru. Därför får dom vara med i Bonde söker fru. Men homosexuella manliga bönder. Dom söker väl inte en fru? Eller är det kastrerade män som därför inte kan ses som män längre? En kastrerad tjur blir en oxe. Samma syn på kastrerade män? En kastrerade man är...? en kvinna, eller åt kärringhållet åtminstone. Och kan därför bli en fru. Bönder har en lite annan syn på saker och ting. Dom har som Stefan säger: Sunt bondförnuft".

Är det bara kastrerade män som får skriva brev till de manliga bögbönderna?
2023-08-03, 14:00
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/4e5uXm0Db...03-bondeavhopp

Citat:
Denna säsong kommer det medverka tre bönder. Detta då vi i dialog med bonden landat i att han inte kommer att vara med i årets säsong av Bonde söker fru. Av hänsyn till de som berörs har vi inte möjlighet att gå in på omständigheterna som ligger bakom”, bekräftar Clara Tengbom, exekutiv producent.

– Jag har inga kommentarer att tillägga tyvärr. Jag vill inte gå in på det, det är ett gemensamt beslut, säger bonden själv om att han inte längre medverkar i programmet.

Någon som är snabbtänkt och ser vem som är borta?
Undrar varför?
2023-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.tv4.se/artikel/4e5uXm0Db...03-bondeavhopp

Någon som är snabbtänkt och ser vem som är borta?
Undrar varför?

Det verkar vara J*kob 32 år:

Citat:
J*kob, 32 år, köttbonde, Fornåsa

I Fornåsa, en bit utanför Linköping, bor tvåbarnspappan J*kob. En storbonde som moderniserat och byggt om familjegården, som idag rymmer över 500 kor. J*kob är en lösningsorienterad person med glimten i ögat, en kille som alltid är på väg framåt och som inte är så blyg av sig.

Gården och livet som entreprenör har tagit en stor del av hans tid och J*kobs romantiska sida har vuxit fram på senare tid. Det är först nu som han är väldigt medveten om att han inte vill kompromissa med hur det ska kännas i en relation. Det är passionen han vill åt. Drömmen vore att träffa någon som han kan skämma bort: ”Det finns alltid något att fira.” Den framtida kärleken får gärna hitta på egna projekt på gården: ”Är det en hästtjej får jag väl bygga ett stall till henne, här finns det bara möjligheter”.

Att skaffa fler barn är ingen främmande tanke om en framtida partner så önskar: “Det är en sådan otrolig känsla och kärlek som man upplever när man har barn. Jag skulle aldrig neka någon att uppleva det”.

Kuriosa: Drömmer om att ha någon att gå på buggkurs med.
2023-08-03, 14:17
Medlem
malu45s avatar
Men varför är han bortplockad??
2023-08-03, 14:35
Medlem
Vad jag har förstått så verkar det ha hänt något mellan honom och en av tjejerna nu i efterhand..
2023-08-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fereshtes
Vad jag har förstått så verkar det ha hänt något mellan honom och en av tjejerna nu i efterhand..

Har du en aning om vad?
2023-08-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det verkar vara J*kob 32 år:
Hur blir det nu då ? Det är väl för sent att ta in nån ersättare, programmen är väl redan inspelade ?
2023-08-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur blir det nu då ? Det är väl för sent att ta in nån ersättare, programmen är väl redan inspelade ?

De får väl klippa programmen hej vilt!?
2023-08-03, 17:23
Medlem
KenCarsons avatar
Måste ju hänt något stort om dom väljer att plocka bort bonden ur programmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in