Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Ja jag håller med dig om att det väger tyngre att vara händig och kunna simma än att spela paddel. Spela paddel tycker jag är fruktansvärt överskattat. Men Jimmy har social kompetens och en stor dos humor vilket jag anser är ovärderligt. Det toppar både att vara händig och kunna simma. Dessutom står han för att han inte är en fena i vattnet och att han har tummen mitt i näven, många andra kan bli lite aggressiva nästan och skämmas men inte Jimmy, han är den han är och står för det. Jag tycker det är otroligt positivt att ge sig ut och hitta på något istället för att sitta och gräma sig när de andra var på dejt. Sedan fattar man ju att tv4 har kryddat på det. Dom spelar upp exakt samma sekvens 4 ggr när han säger att han inte är svartsjuk plus att ”hon kommer välja mig”och självklart var det riggat när han åkte i den blå bilen och träffade mimmis kusin på Ica. Det är tv.
Jo visst men han känns ju inte direkt avslappnad med det hela heller eftersom han var tvungen att briljera i padel direkt efter dejten. Blir ju ett sätt för honom att försöka kompensera sina brister istället för att stå för dem.
Tycker att han skulle försökt hävda sig lite mer utifrån sin utbildning istället. Han är ju gymnasielärare i historia och samhällsvetenskap så där kunde han väl fått in lite intressanta kommentarer och betraktelser istället. Fast han kanske inte tycker det är så coolt och ville istället hävda sig fysiskt eftersom det är vad han visat brister i tidigare och det är väl förståeligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Jens:
Ja denna Jens. Han har faktiskt inte varit schysst mot Sabina som enligt mig är en tiopoängare. Den mannen som får henne kan skratta sig lycklig. Hon är en stark kvinna som tänker på andra och är fantastisk på alla sätt som jag sett av henne. Snygg också med djup röst. Det finns inte många kvinnor som Sabina, nästan så jag lämnar frugan och friar. Nä men jag blir fan förbannad på Jens som har denna fina person på sin gård men knappt ger henne någon uppmärksamt alls. Hon fick själv be om en dejt efter att blivit helt ignorerad under hela tiden på gården. Jens har nu gjort samma misstag som många andra bönder förstår man. Han har fallit för en tjej och så struntar han i alla andra. I slutändan blir han dock själv dumpad av tjejen han valt i förväg och så sitter han där och gråter och ångrar sig. Detta är exakt vad som kommer hända. Men så går det när man tänker med kuken. Sorry Jens… Jätte taskigt också av honom att lämna Sabina ensam kvar på gården. Så gör man väl inte? Jag hade åkt hem direkt om jag vore sabina. Hon förstår inte sitt eget värde, killarna borde springa efter henne. (Ja jag är betuttad). Sabina du förtjänar något mycket bättre! Man fattar ju vart Jens körde med bilen… Till lilltösens hotell såklart. Men lär inte leda till något. Buuu
Håller med dig. Det är synd att han bestämde sig så tidigt. Samtidigt så är det ju inte lätt om man verkligen faller för någon. Tycker i alla fall att han borde gett Sabina en större chans för det förtjänar hon samt tänkt lite mer praktiskt. Vägt situationen lite mer.
Alexandra har uppenbarligen minst ett dåligt förhållande bakom sig och brottas med dålig självkänsla och osäkerhet. Hon är dessutom bara 22 år, ser dessutom yngre ut, nästan som ett barn bredvid Jens. Dessutom utseendemässigt så är hon mycket snyggare än honom.
Sabina känns mer kompatibel både till sätt och utseende, även om Sabina också är snyggare än Jens. Även hon dras med dålig självkänsla men i hennes fall känns det mer som att hon slåss med egna demoner kanske gällande utseende-ideal/vikt än att hon kommer från destruktiva förhållanden så som Alexandra, tror mer att Sabina inte har så mycket erfarenhet av förhållanden.