2023-12-07, 15:59
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Varför skulle Jens vara SD? Det är väl troligare att han är C, som ska vara landsbygdspartiet. Vad Ida har för politisk uppfattning är ju också bara gissningar. Hur man behandlar andra är ju också bara en gissning hur de tänker. Det kan ju vara hon som är emot t ex fri invandring och han är för. Det kan ju vara hur som helst.
Det finns väl inte en bonde idag som röstar på C vad har dom gjort för landsbygden de senaste 15 åren? Inte ett skit, bara försämrat.
2023-12-07, 16:07
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det finns väl inte en bonde idag som röstar på C vad har dom gjort för landsbygden de senaste 15 åren? Inte ett skit, bara försämrat.

Håller med, men det finns trots allt ett rätt så stort antal människor som fortfarande har hoppet uppe...
De var ju över 4% spärren.

Vad jag menar att man kan oftast inte se vad svensson röstar på förrän man börjar tala om värderingar och lösningar på samhällsproblem. Och vilka de var framkom ju inte i artikeln. Men kul att se vad folk i tråden har för förutfattade meningar
2023-12-07, 16:09
Medlem
Bandida.locas avatar
Ang ärkesvinet Tom

2023-12-07, 17:08
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det verkar ju mer handla om att dom hade olika politiska åsikter. Och då är ju inte så svårt att gissa vilket parti Jens röstar på. Det låter ju så i artikeln på Ida.

Vad tror vi då? Jens är SD och Ida är S eller MP?
2023-12-07, 17:10
Medlem
Citat:
Håller med, men det finns trots allt ett rätt så stort antal människor som fortfarande har hoppet uppe...
De var ju över 4% spärren.

Vad jag menar att man kan oftast inte se vad svensson röstar på förrän man börjar tala om värderingar och lösningar på samhällsproblem. Och vilka de var framkom ju inte i artikeln. Men kul att se vad folk i tråden har för förutfattade meningar
ingen vet säkert men i 99% av sådana här fall är tjejen PK och killen SD/icke-PK
2023-12-07, 17:16
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani

Jag hittade Idas Facebookprofil. Hon gillar den sedan 2018 insomnade Facebooksidan "Sverigedemokraterna i riksdagen – nej tack". Ett ganska tydligt tecken på att Jens uttryckt konservativa eller nationalistiska åsikter, och att Ida lackat på det.
2023-12-07, 17:17
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
ingen vet säkert men i 99% av sådana här fall är tjejen PK och killen SD/icke-PK

Man kan vara icke-PK utan att vara SD-are. Man kan vara opolitisk och bara se verkligheten som den är, och inte följa med i PK-strömmen. Är kvinnor mer PK? Kanske beror på vilka kretsar man rör sig i.

Men jag förstår vad du menar...
2023-12-07, 17:18
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Jag hittade Idas Facebookprofil. Hon gillar den sedan 2018 insomnade Facebooksidan "Sverigedemokraterna i riksdagen – nej tack". Ett ganska tydligt tecken på att Jens uttryckt konservativa eller nationalistiska åsikter, och att Ida lackat på det.

Jo det är det...
2023-12-07, 17:28
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Generellt brukar det ju vara så. Unga svenska landortskillar killar röstar på SD och unga svenska tjejer röstar på vänstern. Jag har svårt att tro att något annat gäller i det här fallet.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2023-12-07 kl. 17:32.
2023-12-07, 18:29
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Är det bara jag som ser stora likheter mellan Jimmy och Idoiten (Stellan Skarsgård) i ”Den enfaldige mördaren”

Jag tycker mer att han liknar Gordon Ramsay

https://imgur.com/a/ze5lFPm
2023-12-07, 18:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja jag håller med dig om att det väger tyngre att vara händig och kunna simma än att spela paddel. Spela paddel tycker jag är fruktansvärt överskattat. Men Jimmy har social kompetens och en stor dos humor vilket jag anser är ovärderligt. Det toppar både att vara händig och kunna simma. Dessutom står han för att han inte är en fena i vattnet och att han har tummen mitt i näven, många andra kan bli lite aggressiva nästan och skämmas men inte Jimmy, han är den han är och står för det. Jag tycker det är otroligt positivt att ge sig ut och hitta på något istället för att sitta och gräma sig när de andra var på dejt. Sedan fattar man ju att tv4 har kryddat på det. Dom spelar upp exakt samma sekvens 4 ggr när han säger att han inte är svartsjuk plus att ”hon kommer välja mig”och självklart var det riggat när han åkte i den blå bilen och träffade mimmis kusin på Ica. Det är tv.
Jo visst men han känns ju inte direkt avslappnad med det hela heller eftersom han var tvungen att briljera i padel direkt efter dejten. Blir ju ett sätt för honom att försöka kompensera sina brister istället för att stå för dem.
Tycker att han skulle försökt hävda sig lite mer utifrån sin utbildning istället. Han är ju gymnasielärare i historia och samhällsvetenskap så där kunde han väl fått in lite intressanta kommentarer och betraktelser istället. Fast han kanske inte tycker det är så coolt och ville istället hävda sig fysiskt eftersom det är vad han visat brister i tidigare och det är väl förståeligt.

Citat:
Jens:
Ja denna Jens. Han har faktiskt inte varit schysst mot Sabina som enligt mig är en tiopoängare. Den mannen som får henne kan skratta sig lycklig. Hon är en stark kvinna som tänker på andra och är fantastisk på alla sätt som jag sett av henne. Snygg också med djup röst. Det finns inte många kvinnor som Sabina, nästan så jag lämnar frugan och friar. Nä men jag blir fan förbannad på Jens som har denna fina person på sin gård men knappt ger henne någon uppmärksamt alls. Hon fick själv be om en dejt efter att blivit helt ignorerad under hela tiden på gården. Jens har nu gjort samma misstag som många andra bönder förstår man. Han har fallit för en tjej och så struntar han i alla andra. I slutändan blir han dock själv dumpad av tjejen han valt i förväg och så sitter han där och gråter och ångrar sig. Detta är exakt vad som kommer hända. Men så går det när man tänker med kuken. Sorry Jens… Jätte taskigt också av honom att lämna Sabina ensam kvar på gården. Så gör man väl inte? Jag hade åkt hem direkt om jag vore sabina. Hon förstår inte sitt eget värde, killarna borde springa efter henne. (Ja jag är betuttad). Sabina du förtjänar något mycket bättre! Man fattar ju vart Jens körde med bilen… Till lilltösens hotell såklart. Men lär inte leda till något. Buuu

Håller med dig. Det är synd att han bestämde sig så tidigt. Samtidigt så är det ju inte lätt om man verkligen faller för någon. Tycker i alla fall att han borde gett Sabina en större chans för det förtjänar hon samt tänkt lite mer praktiskt. Vägt situationen lite mer.
Alexandra har uppenbarligen minst ett dåligt förhållande bakom sig och brottas med dålig självkänsla och osäkerhet. Hon är dessutom bara 22 år, ser dessutom yngre ut, nästan som ett barn bredvid Jens. Dessutom utseendemässigt så är hon mycket snyggare än honom.
Sabina känns mer kompatibel både till sätt och utseende, även om Sabina också är snyggare än Jens. Även hon dras med dålig självkänsla men i hennes fall känns det mer som att hon slåss med egna demoner kanske gällande utseende-ideal/vikt än att hon kommer från destruktiva förhållanden så som Alexandra, tror mer att Sabina inte har så mycket erfarenhet av förhållanden.
2023-12-07, 19:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelietant
Usch kollade klippet igen när Alexandra ska sova på hotellet. Och hur ledsen Jens blev.
Han blev kär i henne direkt. Och var tvungen att spela spelet.
Så tror jag det är, och det hade varit likadant för mig med om jag var med i ett sånt program. Man fastnar för en, och kan inte tänka sig någon annan sen. Så är det om man tänker på sin partner, när jag träffade honom var det ju bara han jag ville vara med. Ingen annan var intressant längre. Och hemsk tanke om man måste sitta och pussa andra och låtsas vara intresserad för bra tv. Undrar om de skriver på kontrakt om att man måste fullfölja till vilket pris som helst?
Samma här, man "vet" direkt. Samtidigt så är det en annan sak när man väljer att ställa upp i ett sånt här tv-program.
Då får man faktiskt anstränga sig lite och ge alla tid och en chans. Hade Jens varit lite mer öppen och mottaglig så kanske han hade kunnat tänka lite mer praktiskt och kommit till vissa insikter gällande Alexandra. Att hon är skadad sen tidigare förhållande och osäker av sig, fortfarande väldigt ung och vill hon verkligen flytta från sin familj då samt - hon är så mycket snyggare än honom och det har betydelse gällande hennes "värde" och om hon "nöjer sig" med honom eller ej. Dessa faktorer borde han ha vägt in samtidigt som han gav de andra tjejerna en ärlig chans men det verkar han ju dessvärre ej ha gjort.

Citat:
Jens blev ju tokkär och såg bara henne. Och befinner sig då i en svår situation där han inte vågar skicka hem alla andra och bara ägna sig åt Alexandra, vilket en eller flera gjort förut i BSF.

Så varför var då Alexandra osäker på Jens känslor för henne när han så tydligt visade henne vad han kände och ville med meddelanden i olika former? T o m på andras dejter. Hon sa nåt om att hon blev förvånad över att Jens kände så starkt för de andra tjejerna. Märkligt eller bara omoget. Eller bortförklaring.
Jens har ju inte haft känslor för de andra tjejerna så jag fattar inte vad hon får det ifrån.
I den där intervjun med Alexandra så framkom det ju att han sagt att det var hon som skulle vara kvar i slutet men att de "bara fick leka med". Att pussa de andra tjejerna var väl ett sätt för honom att upprätthålla fasaden och det borde ju Alexandra ha fattat. Varför får hon det till att han kände starkt för de andra tjejerna, det verkar ju rätt korkat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in