Citat:
Ursprungligen postat av
Hnes1983
Martin verkar ju snäll, och bra för henne på många sätt. Men lite tråkig och blyg. Händig, men kanske inte den smartaste killen, är en känsla jag får. Säkert en lojal kille, men kanske inte den som erbjuder intellektuell stimulans. Får ju lite känslan av att Mimmi är från "fina familjen", bland bönder då alltså, och kanske behöver nån lite smart kille.
Exakt så.
Redan på speed-daten på slottet så berättade Mimmi för Jimmy att hon och hennes pappa hade slagit vad om vilken typ av gymnasielärare han kunde vara.
Uppenbart att hon med familjen var impad av hans yrke.
Men jag tror att det börjat gå över gränsen hur urban han är.
Jag fattar inte vad han har på gårn att göra.
Att Mimmi ändå uppskattar händiga män var ju tydligt då tråkiga Martin steg i graderna då han visat sin händiga sida vid snickrandet av grind (hon vet ju att han fixar allmänt gårdsjobb då han har eget).
Då blev hon påmind om att det faktiskt är väldigt trevligt med händiga män, speciellt om man driver en gård tillsammans.
Jag tror faktiskt inte 30-åriga Jimmy som är nyfiken på att lära sig hur man spikar och är händig på en gård är så lockande för Mimmi, men vi får ju se hur hon väljer.
Hon har ju inte haft så roligt urval, och det står ju lite mellan pest eller kolera, med alternativen.
Ändå gråter hon och tycker det är hemskt "att såååra någon" då hon väljer bort, men det kommer varken bli hackat eller malet i slutändan med någon. Tror inte jag iallafall.