2023-12-01, 11:57
Medlem
intedinkilles avatar
Någon som vet om några av kvinnliga brevskrivarna har sociala medier som TikTok, Instagram?
2023-12-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Kan absolut förstå att de faller för honom. Han ser bra ut för sin ålder (herregud hur många ölfeta herrar finns det inte i den åldern) , han är trevlig, kanske lite mesig, men verkar också visa omsorg om hem o familj, inte alltför vanligt i den generationen.

Ja, och döttrarna verkar ju visa tydligt att de tycker han varit, och är, en väldigt bra far. Han verkar ju lugn & trygg, och har prioriterat sin familj. Egenskaper som säkerligen Kvinnor i hans ålder kan se och uppskatta.
Jag tycker mig också se att Mariette nog skulle passa honom bäst, på många sätt. Men kanske är det mer passion med den andra... svårt att säga.
2023-12-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ha, ha, ha .
Underhållande inlägg, med någon som inte skräder med orden.
Har inte tänkt på att han skulle vara så manligt oattraktiv?
Jag tror alla blev överväldigande våta i trosorna redan vid line-dance:ingen och sedan har vaknat upp blött varje morron sen dess.
Utseendemässigt ser han bra ut, kanske något äldre för sin ålder, men inte gubbig ( finns osedvanligt många som gubbar till sig i hans ålder och uppåt, och sånt vill kärringarna inte ha. Jag är själv 56, och i min ålder råder det karl-torka.)
Även om han skulle ha fjollig röst har han visat sig viril med mycket anspelningar på sex. Sånt går kvinnor igång på.
Finns så många män som inte är virila i den här åldern, kanske även kvinnor som tappat sexlust. Men folk som är hungriga på sex går igång på andra som vill ha sex.

Jo, skumt det där att han tycker om flera på en gång, som han säger till kameran.
Jag som trodde att han "valt" Jenny, men tydligen har han inte bestämt sig?

Det är SÅ osexigt med ohändiga karlar.
Varför får man inte säga det?

Men det är osexigt med karlar som är så osäkra och tysta som Martin och inte klarar av att säga mer än "Du är fin".
Det är ju kul att ha något att prata om, med den man ska leva med.

Absolut. Kan hålla med om det. Men Erik är ju bara otäck, och uppenbarligen mycket osäker. Där får jag psykopat-vibbar. Mycket svartsjukt beteende. Dessutom konstlade närmanden och komplimanger.
2023-12-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Martin verkar inte heller vara den skarpaste kniven i lådan. Han menade i förrförra programmet att Mimmi valde att ta ut de andra killarna på dejt men inte honom vilket betydde att hon var säker på sina känslor för honom

Martin verkar ju snäll, och bra för henne på många sätt. Men lite tråkig och blyg. Händig, men kanske inte den smartaste killen, är en känsla jag får. Säkert en lojal kille, men kanske inte den som erbjuder intellektuell stimulans. Får ju lite känslan av att Mimmi är från "fina familjen", bland bönder då alltså, och kanske behöver nån lite smart kille.

Med det sagt skulle han alla gånger vara bättre för henne än svartsjuke-Erik..!
2023-12-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelietant
Mimmi kommer ju välja Erik. Han är den ända hon följer av killarna och han följer henne tillbaka på instagram.
Nu när de sitter och myser varje onsdag framför programmet lär han vara vansinnig av svartsjuka och bråken avlöser varandra.

Synd Martin åkte.

Ja.
Jag fattar inte hur Mimmi kan missa hur starka svartsjuke- och kontrollvibbar Erik ger ifrån sig. Den snubben har inte vad man skulle kalla snälla ögon...!
Jag hoppas de inte blev ett par. Jag är i så fall rädd att det kommer resultera i risk för kvinnomisshandel, eller psykisk misshandel allra minst.
2023-12-01, 15:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Martin verkar ju snäll, och bra för henne på många sätt. Men lite tråkig och blyg. Händig, men kanske inte den smartaste killen, är en känsla jag får. Säkert en lojal kille, men kanske inte den som erbjuder intellektuell stimulans. Får ju lite känslan av att Mimmi är från "fina familjen", bland bönder då alltså, och kanske behöver nån lite smart kille.

Exakt så.
Redan på speed-daten på slottet så berättade Mimmi för Jimmy att hon och hennes pappa hade slagit vad om vilken typ av gymnasielärare han kunde vara.
Uppenbart att hon med familjen var impad av hans yrke.

Men jag tror att det börjat gå över gränsen hur urban han är.
Jag fattar inte vad han har på gårn att göra.
Att Mimmi ändå uppskattar händiga män var ju tydligt då tråkiga Martin steg i graderna då han visat sin händiga sida vid snickrandet av grind (hon vet ju att han fixar allmänt gårdsjobb då han har eget).
Då blev hon påmind om att det faktiskt är väldigt trevligt med händiga män, speciellt om man driver en gård tillsammans.

Jag tror faktiskt inte 30-åriga Jimmy som är nyfiken på att lära sig hur man spikar och är händig på en gård är så lockande för Mimmi, men vi får ju se hur hon väljer.

Hon har ju inte haft så roligt urval, och det står ju lite mellan pest eller kolera, med alternativen.
Ändå gråter hon och tycker det är hemskt "att såååra någon" då hon väljer bort, men det kommer varken bli hackat eller malet i slutändan med någon. Tror inte jag iallafall.
Senast redigerad av dialektiker 2023-12-01 kl. 15:47.
2023-12-01, 17:44
Medlem
2760s avatar
Martin kör på!

https://sverigesradio.se/artikel/eft...t-pa-marknaden
2023-12-01, 17:50
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2760
Martin kör på!

Oj vad kul! Han är en perfekt familjefar i ett tryggt förhållande. Utifrån det lilla man kunnat se. Händig kärleksfull man söker likasinnad fru
2023-12-01, 20:01
Medlem
Är det bara jag som stör mig på att alla bönder gråter när det är DE som dumpar någon?

Hur självupptaget det är att de låtsas handla om att inte vilja såra någon, när det handlar om att de bara vill vara omtyckta.
2023-12-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2760
Martin kör på!

Han har en rejäl beundrarskara om man läser kommentarer under inlägg om han .
2023-12-01, 22:14
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spywitheye
Är det bara jag som stör mig på att alla bönder gråter när det är DE som dumpar någon?

Hur självupptaget det är att de låtsas handla om att inte vilja såra någon, när det handlar om att de bara vill vara omtyckta.

Jag stör mig inte på det. Bönderna lär ju tycka det är en svår och konstig situation att vara i där man ska välja människor sådär snabbt. Stress för att välja fel, oro att göra någon ledsen osv..
2023-12-02, 00:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Han har en rejäl beundrarskara om man läser kommentarer under inlägg om han .

Många i programmet får nog förslag, oavsett om de är bonde eller sökande.

Vi har ju en i tråden som skrev om ett annat bondeprogram och att ett barn ungefär hade sagt att "han passar dig bra".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in