2024-06-08, 09:49
Medlem
Alan Dershowitz:

Citat:
Harvard law professor emeritus Alan Dershowitz criticized the guilty verdict in New York's case against former President Trump during a recent interview with British journalist Piers Morgan.
---
"From one to 10, it was a below 20," Dershowitz said after the "Piers Morgan Uncensored" host asked him how "sound" the verdict was. "It’s the worst legal verdict I’ve seen in 60 years of practicing, writing, litigating [inaudible] cases."
---
Dershowitz said he was unclear what exactly the crimes Trump was convicted of were.

"I still don’t know what he was convicted of," he said. "Was he convicted of intent to cheat on his taxes two years later, although he didn’t take it as a deduction? Was he convicted of defrauding voters, who obviously knew that he was a sexual scoundrel?"

"Was he convicted of seeking to make an illegal campaign contribution, although the contribution didn’t have to be listed until after the election?" Dershowitz asked.

"I have never seen a case where, even after the verdict came down, we don’t know what he was convicted of," Dershowitz continued. "No one in history — in history — has ever been convicted of failing to disclose hush money payments paid to somebody."

"Why would anybody pay hush money if they had to disclose it?" he asked. "This is a case where the prosecutor simply decided to get Trump."
https://www.foxnews.com/media/dershowitz-slams-trump-conviction-worst-legal-verdict-ive-seen-60-years
Citera
2024-06-08, 09:50
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Så du medger alltså att åtalet som den här tråden handlar om, bara är ett politiskt jippo för att smutskasta Trump rent moraliskt inför valet?

Eftersom vi ska hålla oss till den politiska aspekten i forumet politik?

Nä konstaterar att ni i sekten inte ser det uppenbara om hur olämplig brottslingen Donald är som kandidat och domen bekräftar det som juryn, av 13 vanliga amerikaner, också såg.

Citera
2024-06-08, 09:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Nej

Visst är det jobbigt när ens största idol och ledsagare visar sig vara en brottsling. Förnekandet är en klassiker.

Så som ännu ett exempel. Jag drar till Tyskland och knullar horor.
Men eftersom jag är miljardär vill jag fan inte betala själv.
Jag ringer advokat Martinson och ber honom skicka mitt företag en faktura, som jag kan betala och bokföra. Då har jag alltså inte gjort något fel.
Är det det du påstår?
Citera
2024-06-08, 09:55
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du har totalt missförstått "domen". Trump betalade Cohen med sina egna pengar. En an "anklagelsepunkterna" var att han av någon oklar anledning borde ha betalat med kampanjmedel.

Ge upp nu.
Förklara varför han anser att det han slantar privat skall bokföras.
Citera
2024-06-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nä konstaterar att ni i sekten inte ser det uppenbara om hur olämplig brottslingen Donald är som kandidat och domen bekräftar det som juryn, av 13 vanliga amerikaner, också såg.

Som sagt, dom enda som gör Trump stark i valet är såna som du som med era barnsliga obekräftade uppgifter gör honom till en martyr i era försöker fördöma honom moraliskt.

Förnuftet kräver verkliga brott och bevis, inte skitsnackare och ryktesspridare. Ni hjälper ju liksom till här nu i processen att påvisa korruptionen och den lawfare som används.

Fattar inte hur ni kan vara så naiva
Citera
2024-06-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ge upp nu.
Förklara varför han anser att det han slantar privat skall bokföras.

Fast nu ansåg ju rätten att det var just DET dom inte fick göra.

Både Federal election code och federal tax law, angavs ju som grund för att det var olagligt att bokföra detta som privat.

Läs på lite nu
Citera
2024-06-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Visst är det jobbigt när ens största idol och ledsagare visar sig vara en brottsling. Förnekandet är en klassiker.

Så som ännu ett exempel. Jag drar till Tyskland och knullar horor.
Men eftersom jag är miljardär vill jag fan inte betala själv.
Jag ringer advokat Martinson och ber honom skicka mitt företag en faktura, som jag kan betala och bokföra. Då har jag alltså inte gjort något fel.
Är det det du påstår?

Jag påstår att detta är helt och hållet ett politiskt påhittat brott. USA är idag en bananareplubik.
Där en idiot Biden använder rättssystemet för att komma en något mindre idiot Trump för något helt orelevant

Hade Trump inte ställt upp i presidentvalet hade denna rättegång aldrig ägt rum.
Citera
2024-06-08, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag påstår att detta är helt och hållet ett politiskt påhittat brott. USA är idag en bananareplubik.
Där en idiot Biden använder rättssystemet för att komma en något mindre idiot Trump för något helt orelevant

Hade Trump inte ställt upp i presidentvalet hade denna rättegång aldrig ägt rum.

Det har du givetvis helt rätt i. Hade Trump aldrig ställt upp i presidentvalet hade han inte kunnat ta pengar från kampanjkassan och betala hushmoney för att inte försämra möjligheterna till seger.

Så helt korrekt där.
Citera
2024-06-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Vanliga amerikaner var det.. Garanterat demokrater. Hade de varit republikaner så hade han ingen röstat för fällande dom.
Detta påvisar bara de uppenbara bristerna med en jury, åtminstone i politiska mål.
Citera
2024-06-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det har du givetvis helt rätt i. Hade Trump aldrig ställt upp i presidentvalet hade han inte kunnat ta pengar från kampanjkassan och betala hushmoney för att inte försämra möjligheterna till seger.

Så helt korrekt där.

2006 var affären med Stormy.

Punkterna hans döms för är från 2017.

Om han inte ställt upp i årets val. Tror du då man belastat rättssystemet med en så gammal struntsak? .
Citera
2024-06-08, 11:11
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Vanliga amerikaner var det.. Garanterat demokrater. Hade de varit republikaner så hade han ingen röstat för fällande dom.
Detta påvisar bara de uppenbara bristerna med en jury, åtminstone i politiska mål.

Trist att Donalds advokater inte såg att det var extrema demokrater som bara hade hat mot Donalds och de missade det i HELA JURYN hade de bara hittat en person...

Ni i sekten är så blinda att det är kul!

Citera
2024-06-08, 11:18
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Brottet är fortfarande inte förklarat hur mycket du än tjaffsar. Domen säger att Trumps bokföringsfel var till för att dölja ett "valbedrägeri" som inte är specificerat. Domaren instruerade juryn i ett rent justitiemord att det inte spelade någon roll vilket detta "valbedrägeri" var det räckte satt varje jurymedlem tyckte att Trump var skyldig till något.

.
♥️ Domare Juan merchant.
Hoppas Han nomineras till federal domare för new york circuit eller nästa AG när Biden vinner omval.

12 jurymedlemmar lyssnade på bevisen. Granskade dokumenten. Och checkarna Donald signerade.

Och fällde honom.
Cope harder magadonian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in