2024-05-31, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad baserar du det fetade på?

Det är en förstagångsförbrytare och det handlar inte om något våldsbrott.

Allt kommer som sagt också att överklagas och justeras hit och dit.

Hur mongolida är folk här inne?
Citera
2024-05-31, 15:11
Medlem
Citat:
Hörde precis att Trump som max kan få 4 år per åtalspunkt = 136 år, och på det har vi flera andra väntande åtal.
Skulle nog inte heller utesluta ett snabbt verkställt dödsstraff, även om det väl rent formellt inte är lagligt i detta fall.

Citat:
Vem blir då presidentkandidat för republikanerna? Någon borde starta en tråd ..
Förutsatt att Merchan inte personligen hinner ge Trump en giftinjektion innan den 5 november är det nog sannolikt Trump som ändå blir republikanernas kandidat.
Citera
2024-05-31, 15:14
Medlem
Nu har Dems segern som i en liten ask. Den
där anti moralismen vid sidan av en hård
höger politik går inte hem
Citera
2024-05-31, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Det är en förstagångsförbrytare och det handlar inte om något våldsbrott.

Allt kommer som sagt också att överklagas och justeras hit och dit.

Hur mongolida är folk här inne?

Du bestrider alltså att domare Merchan kan utdöma ett omedelbart fängelsestraff?

Många juridiskt sakkunniga tror på ett fängelsestraff, sen har vi flera andra åtal som väntar.

Jag är inte juridiskt insatt och kan inte uttala mig om detta själv, det är nog inte du heller med tanke på ditt språkbruk. Men utifrån magnituden av häxjakt och längd man hittills varit beredd till så förutsätter jag att man kommer att vara så hård som man bara kan.

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Skulle nog inte heller utesluta ett snabbt verkställt dödsstraff, även om det väl rent formellt inte är lagligt i detta fall.

Förutsatt att Merchan inte personligen hinner ge Trump en giftinjektion innan den 5 november är det nog sannolikt Trump som ändå blir republikanernas kandidat.

Inte om han döms till ett omedelbart mångårigt fängelsestraff.
Citera
2024-05-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag förstår att du hänger upp ditt hopp på procedurfrågor, när jurybeslut har fallit, nu återstår domarens beslut om påföljd och som du mycket riktigt skriver, ett ev. överklagande från Trump team. Men för det första är det långt ifrån säkert att ens ett sådant överklagande tas upp, och om det gör det så sker det utan jury.
Jag bara korrigerade dig angående att "målet är avslutat" eftersom det formellt sett inte är det. Alla juridiska experter är överens om att överklagandet kommer att prövas. Merchan har brutit mot i princip alla regler som han är skyldig att följa, bland annat genom sina instruktioner till juryn inför deras överläggningar.
Citera
2024-05-31, 15:24
Avslutad
Vad som är rätt eller fel i detta läge har ingen som helst betydelse. Trump tillhör kabalen men spelar en teater bara för massorna. Han är väl även släkt med Hillary om jag inte minns fel.

Det har ingen betydelse vad som händer med Jesuit Trump då democrat vs republican inte existerar, dom är samma. Ingen politiker eller president kan förändra nånting så länge vi är inom det systemet dom skapat.

Det går inte rösta sig ur detta, slutmålet blir ändå samma. Systemet är korrupt och ruttet inifrån & ut, samma över hela världen därav kommer det att försvinna.
Citera
2024-05-31, 15:25
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur menar du? Att man inte ska kunna döma f.d. presidenter och att lagen inte ska gälla dem? Här har man ju ägnat stor tid åt att utse de tolv jurymedlemmarna med intervjuer och man har valt bort de som haft för starka åsikter om Trump, för eller emot. Om en president begått brott ska han väl rimligen kunna dömas?

Problemet är väl snarare att Biden aldrig skulle bli fälld på samma punkter.
Citera
Medlem
Spenglermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Oerhört löjligt och farligt .Bullshit åtal.
Nåväl,Trump blir bara mer populär genom detta.

Håller helt med!
Verkar som att eliterna (trots Lasch bok "Eliternas uppror" redan 1995) ännu inte fattat vad som skett i samhället - o inte insett att de numera sedan länge inte representerar "vanligt folk". Med det inte sagt att Trump är mitt önskeval. Men - 8 år med Obama skapade Trump. Orsak- o konsekvenstänk är ibland en bra början när man ska analysera. Man ställer sig frågan: Vad kom före det vi sedan avskydde? Detsamma gäller Sverige: maktgiriga sossar, bedrägliga moderater o DN:s hatkampanjer mot utsatta under 00-talet skapade SD. Och skolan har skapat en diagnosboom utan dess like...
🤔
Citera
Medlem
Citat:
Nej det finns inte mycket att se upp till men Trump är likväl ett bättre val än Biden.

Nej, det är han verkligen inte. Vilken av de kategorier jag räknade upp hör du till? Eller glömde jag någon som du identifierar dig som? Rena och skära idioter kanske?

Citat:
Men du tycker alltså att det är positivt att det väller in miljontals illegala migranter över gränsen, många kriminella och mentalsjuka dessutom? Du tycker att defund the police är bra, att antivit propaganda är bra, och att hormondämpare till barn är bra grejor?

Du tycker dessutom att det är bra om vi får till ett tredje världskrig, och att Biden-regimen förföljer och försöker slå undan benen på politiska motståndare med skenrättegångar a la bananrepublik som den som den här tråden avhandlar?

Eh... du har ingen aning om vad jag tycker i de frågorna, hur duktig du än tror dig vara som människokännare.

Du verkar däremot tro att en notorisk mytoman som enbart tänker på sig själv och att sko sig på andras bekostnad är lösningen på allt det där, stämmer det? Att han just blivit fälld på 34/34 punkter i ett första av flera kommande åtal betyder ingenting i din syn på honom som din ledare? Jag frågar för jag är ärligt nyfiken på hur folk kan försvara och se upp till en uppenbar bedragare.
Citera
2024-05-31, 15:30
Medlem
ziracorns avatar
Trumpen har troligtvis knullat stormen och lagt locket på. So what, om han bokförda det "fel".

Anna kindberg batra har väl gjort det dubbla.

Men för fan, sätt honom orange kläder i ett par månader, passar ju hans hudton..

Tror dock svaret inte låter vänta på sig, och det kommer inte bli vackert..
Citera
2024-05-31, 15:33
Avslutad
Citat:
Du bestrider alltså att domare Merchan kan utdöma ett omedelbart fängelsestraff?

Många juridiskt sakkunniga tror på ett fängelsestraff, sen har vi flera andra åtal som väntar.

Jag är inte juridiskt insatt och kan inte uttala mig om detta själv, det är nog inte du heller med tanke på ditt språkbruk. Men utifrån magnituden av häxjakt och längd man hittills varit beredd till så förutsätter jag att man kommer att vara så hård som man bara kan.

Inte om han döms till ett omedelbart mångårigt fängelsestraff.

Han kan döma vad fan han vill. Tror du att det bara är att dra på sig fillingarna och inställa sig därefter?

Detta är ingen gängneger med ett body count vi snackar om. Många, många processer kvar.

Du måste sluta läsa vänstermedia ty din hjärna förmultnar uppenbarligen.
Citera
2024-05-31, 15:35
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Det som är intressant är ju att han kan ju bli vald i fängelse på samma sätt som Biden blev vald i sin källare.

Då kan han rimligen göra en pardon på sig själv
Gammalt inlägg men FYI då frågan cirkulerar på nätet idag.

Rent tekniskt KAN en president benåda sig själv, MEN i fall av domar i federal court. Detta är en state court vilket en USAs president INTE har makt över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in