2006-10-08, 21:36
Medlem
ingen som råkar sitta på bilder på hans döttrar som e så ruggit snygga att man tappar allt förstånd när man ser dom. Sett dom ett par gånger på bussen mellan Trosa och Södertälje.
Citera
2007-01-27, 15:11
Medlem
Kontorsslavs avatar
Jag uppar den här tråden på förekommen anledning...
Perra har ju blivit programledare i "Vad blir det för mat" på tv4+ och lagar mat i sitt eget hus. Det är just huset som jag funderar över, hur fasen har han råd med det? Förra året tjänade han under 20 papp i månaden, han verkar dessutom stå skriven på Skeppargatan i Stockholm. Visst har han väl fått ett och annat för filmer han spelat i, men knappast så att han ka ha herrgård (dessutom nära Tullgarn, populärt område) på landet och lya i stan. Därför funderar jag lite på under vilka förhållanden han är uppväxt, finns det kosing i familjen Morberg? Eller är han gift med någon som har flis?

För övrigt tycker jag att nya programmet var riktigt bra, Per Morberg är en av SVeriges absolut skönaste människor...
Citera
2007-01-27, 23:07
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Kontorsslav
Det är just huset som jag funderar över, hur fasen har han råd med det? Förra året tjänade han under 20 papp i månaden, han verkar dessutom stå skriven på Skeppargatan i Stockholm. Visst har han väl fått ett och annat för filmer han spelat i, men knappast så att han ka ha herrgård (dessutom nära Tullgarn, populärt område) på landet och lya i stan. Därför funderar jag lite på under vilka förhållanden han är uppväxt, finns det kosing i familjen Morberg? Eller är han gift med någon som har flis?

Svaret på din undran då. Enligt min erfarenhet så har många skådespelare och artister egna bolag som "justerar" många utgifter - och givetvis intäkterna - till det mest förmånliga, sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Allt syns alltså inte vid kreditupplysning, utan du får gå omvägen genom PM´s olika bolag. Det är "smart" ha ett bolag som möjliggör att de kan skriva av olika poster i en handvändning. Vanligt att skriva på "firman" är delar av ett exklusivt boende, bil/bilar, resor, kläder plus en hel kader med andra saker som går att få igenom för skatteförvaltningens granskande ögon. Mycket handlar om kreativitet, samvete och fantasi!
Citera
2007-01-28, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kontorsslav
Jag uppar den här tråden på förekommen anledning...
Perra har ju blivit programledare i "Vad blir det för mat" på tv4+ och lagar mat i sitt eget hus. Det är just huset som jag funderar över, hur fasen har han råd med det? Förra året tjänade han under 20 papp i månaden, han verkar dessutom stå skriven på Skeppargatan i Stockholm. Visst har han väl fått ett och annat för filmer han spelat i, men knappast så att han ka ha herrgård (dessutom nära Tullgarn, populärt område) på landet och lya i stan. Därför funderar jag lite på under vilka förhållanden han är uppväxt, finns det kosing i familjen Morberg? Eller är han gift med någon som har flis?

För övrigt tycker jag att nya programmet var riktigt bra, Per Morberg är en av SVeriges absolut skönaste människor...
Satt å kollade lite på programmet och fick intrycket av att det var hans föräldra hem, han åkte förbi by-skolan när han skulle hämta vatten å berätta att stabben hans gått där. Så han har väl ärvt huset eller köpt det billigt..
Citera
2007-01-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
http://www.aftonbladet.se/puls/9904/16/morberg.html
Kul att Filip Hammar gjort intervjuen!

Är bekant med en som är en regular i Pers jaktlag och att han skulle knarka skrattade han högt åt. Så fort någon uppträdar glatt och med passion i tv börjar ni tro att de är speedade, är ni aldrig sådär spralliga och bara allmänt glada?
Citera
2007-01-28, 15:49
Medlem
Basil Fawltys avatar
Känns som en kille som utan problem kan snyta sig i älgfilén
Citera
2007-02-17, 18:52
Medlem
Han är en väldigt duktig hobbykock, med inriktningen på vilt
Citera
2007-02-17, 19:29
Medlem
Inte hobby kock

På TV4s hemsida står följande

"Men vad många inte vet är att han tidigare jobbat som kock på stjärnkrogar som Operakällaren, Riche, Stadshuskällaren och Källaren Diana."

http://www.tv4.se/matdryck/vadblirdetformat
Citera
2007-02-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Tycker att många skådespelarjävlar behandlar livet som en scen och är extremt självupptagna. Fast det är nog också mycket av skyddsmekanism.

Just det där gormandet och "äga rummet"-attityd är ett sådant drag.

Beträffande Per Morberg så verkar han vara omtyckt som lärare i alla fall.

Den vildaste äga rummet-fajt jag sett var när jag var på efterfest med Peter Wahlbeck och hans für alle-gäng på Mosebacke för en massa år sedan och Per M skred in.
Citera
2007-02-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Den vildaste äga rummet-fajt jag sett var när jag var på efterfest med Peter Wahlbeck och hans für alle-gäng på Mosebacke för en massa år sedan och Per M skred in.

Berätta mer ...
Citera
2007-02-18, 10:34
Medlem
Balkongståarns avatar
Maten han lagar i TV-programmet ska vara oerhört god, enligt en kontakt jag har. Jag tycker han är rätt skön i rutan. Privat är han säkert en dryg jävel, precis som Persbrandt, Rahmberg och de andra jönsarna.
Citera
2007-02-18, 21:52
Medlem
wojteks avatar
Han är enligt frugan den otrevligaste kändisen som bott på hotellet där hon jobbar. Han skällde och domderade och fick t.o.m. nån receptionist att börja böla genom ren elakhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in