Citat:
Ursprungligen postat av Kontorsslav
Det är just huset som jag funderar över, hur fasen har han råd med det? Förra året tjänade han under 20 papp i månaden, han verkar dessutom stå skriven på Skeppargatan i Stockholm. Visst har han väl fått ett och annat för filmer han spelat i, men knappast så att han ka ha herrgård (dessutom nära Tullgarn, populärt område) på landet och lya i stan. Därför funderar jag lite på under vilka förhållanden han är uppväxt, finns det kosing i familjen Morberg? Eller är han gift med någon som har flis?
Svaret på din undran då. Enligt min erfarenhet så har många skådespelare och artister egna bolag som "justerar" många utgifter - och givetvis intäkterna - till det mest förmånliga, sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Allt syns alltså inte vid kreditupplysning, utan du får gå omvägen genom PM´s olika bolag. Det är "smart" ha ett bolag som möjliggör att de kan skriva av olika poster i en handvändning. Vanligt att skriva på "firman" är delar av ett exklusivt boende, bil/bilar, resor, kläder plus en hel kader med andra saker som går att få igenom för skatteförvaltningens granskande ögon. Mycket handlar om kreativitet, samvete och fantasi!