Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarflickaan
Undrar hur det fungerar med ex klarna och avbetalningar på mobiler mm? Får man teckna upp sig på sådant om man har skulder hos Kronofogden?
Vet en till influenser som har en stor skuld till Skatteverket (nämner inte denna här då det inte rör P och J) Som nu lever från månad till månad. Är det här alla Instagram influensers, i mellanskiktet hamnar? Säljer ut sig själva och barnen för inredning och hårprodukter?
Pengar och status visas utåt men i verkligheten finns skulder och spelmissbruk.
Jag är genuint intresserad av vad som driver människor att sälja sig själva för lite pengar när baksidan ofta är en helt annan. Har extremt svårt för att tro på reklamen då alla säljer samma saker (parfym, möbler, kläder mm) och alla är sååå stolta att få göra just det företagets samarbete och har aaaldrig haft så bra hy, eller kvalité på möbler mm efter de börjat med just den produkten.
Sen nästa månad är det nytt märke på hudvård och mattan (som för P) åker ut för ett nytt samarbete med en ny lika fantastisk matta.
Såg att Ps vän, ”bankkvinnan” nu startat nytt företag igen.
Som svar på din fråga så får man inte teckna ett avtal/mobil öht om man har skulder. Man får inte heller använda sig av kreditkort och olika avbetalningar. Jag vet att P många gånger har skrivit om sitt företag och hur det gick i konkurs och hur hon blivit påverkad personligen utav det då hon inte hade ett AB. Att det kommit som någon nyhet finns det ingen sanning i...
J:s skulder uppmärksammades här i samband med deras insamling som bankkvinnan och influencervännen T gjorde, det kom väll som en chock för alla. Men dom skulderna hade han redan före dom träffades och det borde inte hon bli indragen i. Han har väl spelat under en 20 årsperiod?
Men jag är nyfiken på din information om att bankkvinnan ska ha startat nytt företag, vart ser du det?? Jag försöker hitta men jag hittar ingen info inne hos henne.