Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Det står i hennes anställningsavtal om hon läser noga att hon har lojalitetsplikt. Att göra reklam för konkurrenter är inte särskilt genomtänkt och kan leda till avsked. Om man har en sidoverksamhet/sysselsättning ska det godkännas av arbetsgivaren.

Tror tyvärr att hennes storys, inspelade samtal etc inte är till hennes fördel.

Så la hon ut ett mejl utan att maska namnet på personen 🤦‍♀️ såg att hon la ut samma mejl idag men nu maskat det… smart
Citera
2025-08-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kanske idiotiskt fråga men har inte Pannan rätt till någon del av huset om de köpte det gemensamt, eller har han redan köpt ut henne från det gemensamma bohaget?

Vore ju fantastiskt om kronofogden kunde få in en hacka så iaf Pannan om ett par år kan stå på ett mobilabonnemang för ungarna. Gissar att pappa Linus betalar för deras gemensamma barn men han lär inte stå för Pannan och Hallerheims ungar.
Hon är nog garanterat redan utköpt. Det är väl rätt många år sedan de skilde sig. Borde vara minst 5 år sedan iaf.
Mobilabonnemang för P:s och J:s gemensamma ungar hoppas jag dröjer många år till med tanken på att lillgrabben är 4 år gammal. Men ja jag förstår vad du menar.
Senast redigerad av 2431juli 2025-08-26 kl. 16:29. Anledning: Felstavat ord
Citera
2025-08-26, 18:51
Medlem
Har P slutat jobba? Hon är sällan på inrednings-jobbet nu. Man kan nästan tro att det bytts av igen då J inte syns till dagtid längre.
Citera
2025-08-26, 19:24
Medlem
Ska Ebba börja förskolan nu? Trodde hon skulle vara hemma läääänge.

P verkar inte heller ha varit på inredningsjobbet nu senaste dagarna?
Citera
2025-08-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Hon är nog garanterat redan utköpt. Det är väl rätt många år sedan de skilde sig. Borde vara minst 5 år sedan iaf.
Mobilabonnemang för P:s och J:s gemensamma ungar hoppas jag dröjer många år till med tanken på att lillgrabben är 4 år gammal. Men ja jag förstår vad du menar.

Linus hade råd att köpa ut henne han hade stabil ekonomi och jobb samt föräldrar med stabila inkomster. Dessutom är han numera sambo med en tjej som även hon har stabil inkomst
Citera
2025-08-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse

Tror inte hon jobbar mer än typ 30 %

Det ör mer behovsanställning
Citera
2025-08-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse

Hon kanske tröttnat/fått sparken. Klagomål från kunder kanske?
Kanske hon stjäl lika mycket från dom som från samhället. Jag hade iaf inte velat ha Pannan obevakad i mitt hem.
Citera
2025-08-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Linus hade råd att köpa ut henne han hade stabil ekonomi och jobb samt föräldrar med stabila inkomster. Dessutom är han numera sambo med en tjej som även hon har stabil inkomst

Varför betalade hon inte av sina skulder då?
Kan inte förstå hur man väljer att förbi se en sådan sak om man får in en stor summa på kontot..
Citera
2025-08-26, 22:11
Medlem
Det var efter skilsmässan allt barkade åt skogen och skulderna började växa igen. Linus hjälpte ju henne ur det när de var gifta. Hon klarar uppenbarligen inte av att sköta sin ekonomi självständigt.
Citera
2025-08-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutirutan
Det var efter skilsmässan allt barkade åt skogen och skulderna började växa igen. Linus hjälpte ju henne ur det när de var gifta. Hon klarar uppenbarligen inte av att sköta sin ekonomi självständigt.

Hon hamnade ju direkt tillsammans med Hallerheim, som inte heller är något ekonomiskt snille, så det var menat att barka åt helvete.

Jag ser verkligen inte ner på de som har skulder då alla kan hamna i skiten men vissa människor känner liksom trygghet att ha kf skulder, då de haft dessa sen de blev myndiga. Tror att Pannan är en av dom.
Citera
2025-08-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hon kanske tröttnat/fått sparken. Klagomål från kunder kanske?
Kanske hon stjäl lika mycket från dom som från samhället. Jag hade iaf inte velat ha Pannan obevakad i mitt hem.

Jag tror snarare någon anmält J pga hans påhittade diskbråck och detta gjort att han inte längre kan glida runt hemma o vara "sjukskriven" (ta hand om ungar). D3t är därför P (OCH J förmodligen) är hemma nu o tar hand om E. J Sjukskriven = kan inte ta hand om barn/vara föräldraledig samtidigt om man ansöker om sjukpenning = E behöver förskola pronto för att P ska kunna arbeta.
Citera
2025-08-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutirutan
Jag tror snarare någon anmält J pga hans påhittade diskbråck och detta gjort att han inte längre kan glida runt hemma o vara "sjukskriven" (ta hand om ungar). D3t är därför P (OCH J förmodligen) är hemma nu o tar hand om E. J Sjukskriven = kan inte ta hand om barn/vara föräldraledig samtidigt om man ansöker om sjukpenning = E behöver förskola pronto för att P ska kunna arbeta.

Ja det gick väldigt snabbt att skola in E, de lär ju ha otroligt många fp dagar kvar eftersom E var "dödssjuk" och de lyckades lura till sig vård av barn istället under första året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in