Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-04, 09:15
Medlem
Hon hade frågestund och då skrev hon att för henne kostade det 15 000:-.

Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Kollade på prislistan på Proforma Clinics hemsida:

Uttag av implantat fr. 20.000:-
Uttag av implantat + kapselektomi fr. 35.000:-

(*Alla priser är ”från”-priser, priset kan komma att förändras beroende på olika omständigheter såsom diagnos och operationens omfattning. Moms kan tillkomma om din operation bedöms som rent estetisk. I vissa ingrepp som i allmänhet bedöms som estetiska kan moms ingå i priset. Reseersättning gäller inte för kampanjpriser. Vi förbehåller oss rätten att ta ut avgift för utlämnade av journalkopia med 750 kr inklusive USB-minne. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar och tryckfel.)

Så undrar vad slutnotan på det blir? Och undrar väl, som alltid, hur två så skuldsatta personer som P och J kan ha råd till detta?
Citera
2025-04-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ungen behöver komma ikapp med livet. Dvs allt alla andra barn i samma ålder kan göra men som Ebba inte kan.
Lätt att tro Ebba är en liten bebis men hon närmar sig snart 1,5 års ålder och kan knappt sitta utan stöd.
Det är inte normalt och just sånt där kan familjen Taikon/fiskmås få gratis hjälp/fysioterapi från habiliteringen.

Det blev väldigt tydligt på senaste videon att hennes vänstra arm inte riktigt hänger med.
Citera
2025-04-06, 11:23
Medlem
Vad är ni för vidriga människor som skriver nedsättande om en bebis?! Ebba är prematur och är egentligen runt 10 månader korrigerat. Skäms på er!
Citera
2025-04-06, 17:16
Medlem
Fan vad tröttsamt det är att hon har låtsas frågeställningar som hon uppenbart har skrivit själv..
Citera
2025-04-06, 22:06
Medlem
Varför måste dem flytta och varför renoverar dem ? Antar dem hyr enbart , känns idiotiskt för
Citera
2025-04-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Varför måste dem flytta och varför renoverar dem ? Antar dem hyr enbart , känns idiotiskt för

1. För att kontraktet på deras gamla lägenhet var på väg att löpa ut.
2. Varför skulle dom inte? Man ska väl trivas där man bor, oavsett om det är hyres eller köp?
Citera
2025-04-07, 12:51
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige

Hyresvärden tackar och tar glatt emot när dumskallar likt dessa rustar upp och gör lyan värd ännu mer helt gratis!
Totalt idiotiskt, även om hon får allt gratis.
Citera
2025-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHOWILLIBE
1. För att kontraktet på deras gamla lägenhet var på väg att löpa ut.
2. Varför skulle dom inte? Man ska väl trivas där man bor, oavsett om det är hyres eller köp?

Haha dummaste jag hört känner inte en enda som renoverar en hyreslägenhet om inte värden står för det , gör du ?
Och känner många som bor i en hyresrätt och trivs där dem bor utan att jobba ihjäl sig haha
Citera
2025-04-08, 16:41
Medlem
Såvitt jag minns så hade de ett tidbestämt hyreskontrakt på 4år på förra, och var väl ca halvvägs igenom, så de fick hitta någon annan att ta över det kontraktet ifrån dem.

Huvudskälet till varför de flyttat denna gången, som de har angett, har varit att det är mer centralt och närmare till allt.

Som de har angett så har de kommit överens om en (permanent) hyressänkning för renoveringen. Hyran låg ändå på helt sjuka typ 17-18 tusen i månaden om jag ej minns fel. Har ej sett hur mycket de förhandlat ner hyran, men tror inte att det är så mycket och tycker ändå att det är galna fasta kostnader som det handlar om. Men, men.

De har ej möjlighet att köpa bostad pga de stora skulder som de har, så hyresrätt är vad de får nöja sig med.

En eloge ska de dock ha för arbetet som de lägger ner på det.
Citera
2025-04-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Såvitt jag minns så hade de ett tidbestämt hyreskontrakt på 4år på förra, och var väl ca halvvägs igenom, så de fick hitta någon annan att ta över det kontraktet ifrån dem.

Huvudskälet till varför de flyttat denna gången, som de har angett, har varit att det är mer centralt och närmare till allt.

Som de har angett så har de kommit överens om en (permanent) hyressänkning för renoveringen. Hyran låg ändå på helt sjuka typ 17-18 tusen i månaden om jag ej minns fel. Har ej sett hur mycket de förhandlat ner hyran, men tror inte att det är så mycket och tycker ändå att det är galna fasta kostnader som det handlar om. Men, men.

De har ej möjlighet att köpa bostad pga de stora skulder som de har, så hyresrätt är vad de får nöja sig med.

En eloge ska de dock ha för arbetet som de lägger ner på det.

Inte så sjukt dyrt för ett stort hus kan jag tycka. Men ändå mycket pengar. Men så är jag van vid att nybyggda 3or kostar detsamma här.
Citera
2025-04-09, 15:34
Medlem
Säga vad man vill om Patricia men nog är hon driftig när det kommer till renovering! Hon skriver att det varit mycket jobbigt att plugga och jobba samtidigt men här vill jag faktiskt ta upp en grej. Hon jobbar ju faktiskt med att renovera sitt nya boende och hon jobbar också med att ta hand om sitt barn. Dvs, hennes jobb är helt enkelt att leva sitt liv. Jag tycker det blir skevt när man som influenser listar hur tungt man har det för att man JOBBAR samtidigt som man gör -tre fyra andra saker-, när jobbet är just dom sakerna. Det är inte så att dom jobbar OCH gör andra saker samtidigt. Jag tycker det är viktigt för gemene man att förstå, annars blir man ju galen. Jag orkar inte renovera efter en 8h arbetsdag inkl. 1-2h resväg till och från jobbet.

Och när det kommer till det hundraprocentiga plugget så tog majoriteten av oss genom den kursen när vi var 17.
Citera
2025-04-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Inte så sjukt dyrt för ett stort hus kan jag tycka. Men ändå mycket pengar. Men så är jag van vid att nybyggda 3or kostar detsamma här.
Jag håller med om att 17-18 tusen idag inte känns särskilt mycket för en familj på en miljon personer. Bara flerbarnstillägget betalat väl av hyran på boendet? Men om man nu är ute efter att göra rätt för sig så vore det ju på sin plats att hyressänkningen går till att betala, aaaa jag vet inte - vad sägs om underhåll till det bortstötta barnet eller till bensinpengar för att träffa barnet eller en ännu vildare tanke - att betala förskoleavgiften. Men det är väl inget man kan förvänta sig av en influenser som står över samhällets regler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in