2025-04-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Jag håller med om att 17-18 tusen idag inte känns särskilt mycket för en familj på en miljon personer. Bara flerbarnstillägget betalat väl av hyran på boendet? Men om man nu är ute efter att göra rätt för sig så vore det ju på sin plats att hyressänkningen går till att betala, aaaa jag vet inte - vad sägs om underhåll till det bortstötta barnet eller till bensinpengar för att träffa barnet eller en ännu vildare tanke - att betala förskoleavgiften. Men det är väl inget man kan förvänta sig av en influenser som står över samhällets regler
Tycker det är konstigt att de får fortsätta att ha barnen kvar på fsk/fritids när de har obetalda avgifter! I min kommun blir man av med platsen om man har en skuld. Enda sättet att få behålla platsen är om man kommer överrens om en avbetalningsplan
Citera
2025-04-09, 16:52
Medlem
Citat:
Säga vad man vill om Patricia men nog är hon driftig när det kommer till renovering! Hon skriver att det varit mycket jobbigt att plugga och jobba samtidigt men här vill jag faktiskt ta upp en grej. Hon jobbar ju faktiskt med att renovera sitt nya boende och hon jobbar också med att ta hand om sitt barn. Dvs, hennes jobb är helt enkelt att leva sitt liv. Jag tycker det blir skevt när man som influenser listar hur tungt man har det för att man JOBBAR samtidigt som man gör -tre fyra andra saker-, när jobbet är just dom sakerna. Det är inte så att dom jobbar OCH gör andra saker samtidigt. Jag tycker det är viktigt för gemene man att förstå, annars blir man ju galen. Jag orkar inte renovera efter en 8h arbetsdag inkl. 1-2h resväg till och från jobbet.

Och när det kommer till det hundraprocentiga plugget så tog majoriteten av oss genom den kursen när vi var 17.

Jag höll på att sätta kaffet i halsen när hon skrev att hon jobbar 100% pluggar 100% och tar hand om Ebba 100%. Det märks att hon inte gått ur skolan. Som du skrev, hon lever sitt liv. Sen blir jag lite provocerad att man har mage att beklaga sig över att vara föräldraledig när man till vilket pris som helst skulle ha ett barn till.
Citera
2025-04-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Jag höll på att sätta kaffet i halsen när hon skrev att hon jobbar 100% pluggar 100% och tar hand om Ebba 100%. Det märks att hon inte gått ur skolan. Som du skrev, hon lever sitt liv. Sen blir jag lite provocerad att man har mage att beklaga sig över att vara föräldraledig när man till vilket pris som helst skulle ha ett barn till.
Ja, hon har väl ett lagerjobb hon är föräldraledig från? Men givetvis är det mer bekvämt att gå hemma och varva renovering med att mata Ebba och få ut en lön för det. Att få betalt för att leva är en lyx, och det är så otroligt tröttsamt när influensers försöker framstå som mer drivna än vad dom är genom att påstå att dom förutom 100% arbete också är 100% föräldralediga och 100% renoverar och 100% pluggar. När arbetet är att vara hemma och plugget är en gymnasiekurs. Skulle vilja se samma driv efter 8h på lagret 5 dagar i veckan
Citera
2025-04-11, 19:14
Medlem
Alla dessa kroppsbilder 🤮
Citera
2025-04-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Alla dessa kroppsbilder 🤮

Vad är det med dom?
Citera
2025-04-12, 22:39
Medlem
"Asså snälla dagens middag" Är det ett vanligt uttryck för en snart 40-åring man? Låter mer som P...
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-12 kl. 22:43.
Citera
2025-04-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHOWILLIBE
Vad är det med dom?
Du känner inte att kräkemojin är tydlig nog för dig att förstå vad det är med dom?
Citera
2025-04-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
"Asså snälla dagens middag" Är det ett vanligt uttryck för en snart 40-åring man? Låter mer som P...
Likadant med inlägget han skrivit om att han varit vid Ilses grav och gråtit. Det ser också ut som hennes språk. Hon har inte alla fall varit med på ett hörn. 🤪
Citera
2025-04-13, 11:52
Medlem
Blir så provocerad att de kan äta så dyr och ”lyxig” mat hela tiden med sina svinskulder. Här gör det ont i en av att köpa smör och paprika och helt vanliga baslivsmedel.
Citera
2025-04-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet
Blir så provocerad att de kan äta så dyr och ”lyxig” mat hela tiden med sina svinskulder. Här gör det ont i en av att köpa smör och paprika och helt vanliga baslivsmedel.
Ja och att hon köper TVÅ par märkesskor till barnet som knappt ens kryper och som hon säkert vuxit ur lagom till dom första stapplande stegen. Istället för att bara köpa ett par billiga på hm
Citera
2025-04-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ja och att hon köper TVÅ par märkesskor till barnet som knappt ens kryper och som hon säkert vuxit ur lagom till dom första stapplande stegen. Istället för att bara köpa ett par billiga på hm

Ja hjälp… och det kommer bara gå att sälja av för en struntsumma av priset sen så det går inte att försvara såna idiotköp alls.
Citera
2025-04-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Likadant med inlägget han skrivit om att han varit vid Ilses grav och gråtit. Det ser också ut som hennes språk. Hon har inte alla fall varit med på ett hörn. 🤪
Ja precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet
Ja det är uppenbart att vissa influensers kommer runt det👎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in