2025-04-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Sixten, katten de samlade till blev påkörd i ett senare skede och dog tror jag.

Märta hette den första hunden de tog, och sedan tror jag den andra hunden de tog döptes till Elvis. Dessa köpte de kort innan skilsmässan med L och sedan lämnade de först bort Elvis, och sedan skulle Märta med bort då hon enlig P vaktade henne mot barnen. (Jag tror att det är Märta som forf står reggad på P.)

Sen tog de två omplaceringskatter ute i huset på landet där de bodde med herr J som skulle jaga möss i garaget. Vart dessa sedan tog vägen är det nog inte något de delat med sig av.

Och så denna rundan har de då tagit en ny katt till W och ska köpa en ny Cavapoo valp...

Jag tål inte lättjan med vilken de behandlar levande varelser som förbrukningsvaror.

Katten Sixten sa hon gick ut en dag och kom aldrig hem igen. Jag tror det var Elvis som omplacerades först för att den var vaktig medan hon behöll Märta ett tag efter skilsmässa men skyllde på att de var de ändrade familjeförhållanden som gjorde att hon inte kunde ha kvar hunden

De två katterna de hade ett tag i det förraförra boendet så sa hon att den tidigare ägaren ville ha tillbaka dem.
Citera
2025-04-28, 22:15
Medlem
Nej men jag storknar tror jag. De ska köpa hund och fjanten är sjukskriven. Det är en cirkus utan dess like.

Det värsta är bara att det är ett oskyldigt litet liv de tar in i sin kaosfamilj. Hade aldrig drömt om att skaffa valp när man själv har småbarn. Aldrig aldrig nånsin. Det är asjobbigt med valp som bara bits hela tiden.

Stackars stackars lilla valp att komma till så ansvarslösa människor. Blä!
Citera
2025-04-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Nej men jag storknar tror jag. De ska köpa hund och fjanten är sjukskriven. Det är en cirkus utan dess like.

Det värsta är bara att det är ett oskyldigt litet liv de tar in i sin kaosfamilj. Hade aldrig drömt om att skaffa valp när man själv har småbarn. Aldrig aldrig nånsin. Det är asjobbigt med valp som bara bits hela tiden.

Stackars stackars lilla valp att komma till så ansvarslösa människor. Blä!

Jag ger denna hund max ett år, sen är den omplacerad eller "försvunnen".
Kan inte förstå hur uppfödaren inte gjort bättre bakgrunds koll. Aldrig i livet att jag skulle låta denna familj köpa en hundvalp.

Väldigt lägligt som Hallerheim blev sjukskriven (efter att ha jobbat typ en kvart), så han kan göra valpen rumsren.
Mycket kan man säga om familjen men de är experter på bidragsfusk!
Citera
2025-04-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Katten Sixten sa hon gick ut en dag och kom aldrig hem igen. Jag tror det var Elvis som omplacerades först för att den var vaktig medan hon behöll Märta ett tag efter skilsmässa men skyllde på att de var de ändrade familjeförhållanden som gjorde att hon inte kunde ha kvar hunden

De två katterna de hade ett tag i det förraförra boendet så sa hon att den tidigare ägaren ville ha tillbaka dem.

Undrar om familjen Fusk lagt pengar på att sterilisera sin katt, eller om den snart kommer hem och levererar kattungar "sååå bra content och barnen kan slita och leka med kattungarna"?
Citera
2025-04-29, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Undrar om familjen Fusk lagt pengar på att sterilisera sin katt, eller om den snart kommer hem och levererar kattungar "sååå bra content och barnen kan slita och leka med kattungarna"?

Mardröm!!!
Lär dessutom komma valpar så småningom. Tik= valpar= pengar
Citera
2025-04-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutirutan
Mardröm!!!
Lär dessutom komma valpar så småningom. Tik= valpar= pengar

Ja det är väl en lågoddsare tror jag. Uppfödaren var ju tydligen i närheten också, så de kommer väl troligtvis överens om en eller några kullar på tiken för ett lägre köpepris samt "content" på valparna...
Citera
2025-04-29, 15:36
Medlem
Minns jag fel eller hade de en katt som de först tiggde till sig pengar till veterinär för, och sedan använde de pengarna till semester/annat istället? Var det också Sixten?
Citera
2025-04-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Krokodil
Minns jag fel eller hade de en katt som de först tiggde till sig pengar till veterinär för, och sedan använde de pengarna till semester/annat istället? Var det också Sixten?

Ja hon satt i en live och startade en insamling för att ha råd med ett akut veterinärbesök för katten. Det var när hon var gift med sitt ex som dessutom är höginkomsttagare 🙃🙃
Hon skyllde på att försäkringen på katten hade missats att betalas pga att de hade bytt adress. Har man lite koll så byts väl inte autogiron bara för att man byter bostadsadress 🙈 man får dessutom mängder med påminnelser innan en försäkring sägs upp.

Två dagar senare checkade hon och maken in på hotell i Stockholm.
Citera
2025-04-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Ja hon satt i en live och startade en insamling för att ha råd med ett akut veterinärbesök för katten. Det var när hon var gift med sitt ex som dessutom är höginkomsttagare 🙃🙃
Hon skyllde på att försäkringen på katten hade missats att betalas pga att de hade bytt adress. Har man lite koll så byts väl inte autogiron bara för att man byter bostadsadress 🙈 man får dessutom mängder med påminnelser innan en försäkring sägs upp.

Två dagar senare checkade hon och maken in på hotell i Stockholm.

Med tanke på att en katt lever i snitt 15-20 år så är det intressant att få veta vad den där stackars kassa-kon till katt tagit vägen?

Den kanske har gjort sitt som bedragar-verktyg så nu är det dags för lite sötare katt/hundar som kan dra in mer stålar.

Kan verkligen aldrig förstå mig på människor som ser djur som slit och släng vara, men Pannan är en art av sig själv.
Citera
2025-04-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Med tanke på att en katt lever i snitt 15-20 år så är det intressant att få veta vad den där stackars kassa-kon till katt tagit vägen?

Den kanske har gjort sitt som bedragar-verktyg så nu är det dags för lite sötare katt/hundar som kan dra in mer stålar.

Kan verkligen aldrig förstå mig på människor som ser djur som slit och släng vara, men Pannan är en art av sig själv.

Antingen såld/bortskänkt, utsläppt vind för våg för att klara sig själv/ihjälyxad i närmaste skog, vem vet?

Skämt åsido, det är helt sjukt vad de här människorna gör och kommer undan med. P lyckas alltid på något sätt koppla sina hobbies till att tjäna pengar (sjuka överpriser dessutom)

- Började måla tavlor till minne av lilla I som hon sedan sålde för hutlösa summor trots att hon köpt materialet i hobbyaffär.
- Letade upp material för att renovera billigt i sitt kök (bl.a en köksö som faktiskt var fin), sedan säljer hon av det för 10 ggr dyrare än hon fick det för.
- Börjat sticka/virka kläder till E som hon sedan säljer för 800 kr och skyller på garnpriserna.

Vad blir nästa grej? Avla kullar på den kommande hunden som de sedan säljer för 10.000 kr styck?
Eller blir hunden lika långvarig som de andra djuren?
Citera
2025-04-30, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Krokodil
Antingen såld/bortskänkt, utsläppt vind för våg för att klara sig själv/ihjälyxad i närmaste skog, vem vet?

Skämt åsido, det är helt sjukt vad de här människorna gör och kommer undan med. P lyckas alltid på något sätt koppla sina hobbies till att tjäna pengar (sjuka överpriser dessutom)

- Började måla tavlor till minne av lilla I som hon sedan sålde för hutlösa summor trots att hon köpt materialet i hobbyaffär.
- Letade upp material för att renovera billigt i sitt kök (bl.a en köksö som faktiskt var fin), sedan säljer hon av det för 10 ggr dyrare än hon fick det för.
- Börjat sticka/virka kläder till E som hon sedan säljer för 800 kr och skyller på garnpriserna.

Vad blir nästa grej? Avla kullar på den kommande hunden som de sedan säljer för 10.000 kr styck?
Eller blir hunden lika långvarig som de andra djuren?
Eventuella valpar lär nog gå för betydligt högre summa. En snabb googling så ligger dessa på 20-40 tkr.
Citera
2025-04-30, 05:27
Medlem
Många som skaffar tikar har planer på valpar ja, framtida inkomstkälla troligen.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-30 kl. 05:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in