2024-09-16, 08:08
Medlem
Jag tycker inte man borde få skuldsanering när man inte betalat underhåll. Speciellt inte när man skaffat ytterligare två barn. Försäkringskassan borde ta hans andel i barnbidraget för L och E och använda det till underhållet. Nu vet jag att det inte är så det fungerar. Men bra att de tar ev skatteåterbäringen.
Citera
2024-09-16, 10:11
Medlem
Och där var nästa Temu annons uppe! Nu e ju inte Temu ett seriöst företag men vem fan vill jobba med någon som stänger av sina kommentarer i den annonsen man har betalat.

Helt sjukt det här.. det känns som dom verkligen lever i någon låtsasvärld!
Citera
2024-09-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det lilla jag vet om beviljad skuldsanering är att man faktiskt måste göra det man kan dvs betala sina månatliga räkningar under en viss period för att beviljas skuldsanering. Det funkar alltså inte som Hallerheim tror dvs skita i alla räkningar och sen få sanering.

Hade Hallerheim orkat läsa på lite så hade han förstått att hans sanering kommer längre och längre bort för varje uteblivet underhåll. Men jag är osäker på om Hallerheim ens kan läsa eller skriva då Patricia rattar hans konton och skriver alla hans inlägg på sociala medier, och Patricia är verkligen inget högskolematerial.

Tror ingen av dem är särskilt pålästa ang skuldsanering, men ett av kraven är ju att inte dra på sig mer skulder vilket dessa gör. En annan är ju att man ska ha gjort allt man kan för att betala själv, vilket ingen av dem heller gör.. sen tycker jag personligen att skulder till försäkringskassan som te x fel utbetalning av VAB, uteblivet underhåll , felaktigt bostadsbidrag m.m ska undantas saneringen precis som CSN inte ingår i den.
Har också en tanke ang utebliven förskolevagift, betalar man inte får ju inte barnen gå på förskola, hur löser dem detta? Även om P & J inte behöver nyttja så kanske L måste på pappaveckorna ?
Citera
2024-09-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Tror ingen av dem är särskilt pålästa ang skuldsanering, men ett av kraven är ju att inte dra på sig mer skulder vilket dessa gör. En annan är ju att man ska ha gjort allt man kan för att betala själv, vilket ingen av dem heller gör.. sen tycker jag personligen att skulder till försäkringskassan som te x fel utbetalning av VAB, uteblivet underhåll , felaktigt bostadsbidrag m.m ska undantas saneringen precis som CSN inte ingår i den.
Har också en tanke ang utebliven förskolevagift, betalar man inte får ju inte barnen gå på förskola, hur löser dem detta? Även om P & J inte behöver nyttja så kanske L måste på pappaveckorna ?
Många förskolor stänger inte av barnen pga uteblivna förskoleavgifter, detta för att barnen inte ska drabbas av föräldrarnas idioti. Har själv skickat brev om avstängning från fritids pga obetalda avgifter.Ett mejl med meddelandet ”då ni inte betalat er fritidsavgift på x månader upphör er fritidsplacering på måndag så vi utgår från att ni hämtar ert barn kl 13 när undervisningen slutar” resulterar mirakulöst i att familjer som tidigare inte gått att få kontakt med genom mejl, på telefon eller brev hör av sig inom en timme med diverse bortförklaringar och plötsligt vill betala sin skuld. Men jag är väl brutalare än deras kommun.
Citera
2024-09-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Många förskolor stänger inte av barnen pga uteblivna förskoleavgifter, detta för att barnen inte ska drabbas av föräldrarnas idioti. Har själv skickat brev om avstängning från fritids pga obetalda avgifter.Ett mejl med meddelandet ”då ni inte betalat er fritidsavgift på x månader upphör er fritidsplacering på måndag så vi utgår från att ni hämtar ert barn kl 13 när undervisningen slutar” resulterar mirakulöst i att familjer som tidigare inte gått att få kontakt med genom mejl, på telefon eller brev hör av sig inom en timme med diverse bortförklaringar och plötsligt vill betala sin skuld. Men jag är väl brutalare än deras kommun.

Oj vad olika ser kan va, i vår kommun ryker platsen om det finns obetalda avgifter. Tycker det är fel mot barnen men tänker att föräldrarna har ett stort ansvar att se till att det blir betalt ( om man nu jobbar/studerar och faktiskt har behov av barnomsorg). Sen är de ju baserat på inkomst så gissar på att P & J kanske inte ligger så högt att pengar inte finns, med tanke på att de vabbar...
Citera
2024-09-16, 22:39
Medlem
Någon som hann se storyn hon tog bort? Vad stod det?
Citera
2024-09-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Oj vad olika ser kan va, i vår kommun ryker platsen om det finns obetalda avgifter. Tycker det är fel mot barnen men tänker att föräldrarna har ett stort ansvar att se till att det blir betalt ( om man nu jobbar/studerar och faktiskt har behov av barnomsorg). Sen är de ju baserat på inkomst så gissar på att P & J kanske inte ligger så högt att pengar inte finns, med tanke på att de vabbar...
Har varit med om föräldrar som ligger efter flera år med avgifter under tidigare regim. Att säga upp platsen gör underverk. Plötsligt är det:vi har bytt bank, följde inte autogirot med? Mitt ex skulle betala det! Va, har inte fått någon info om det tidigare! Vi betalar förstås direkt! Etc, etc. Jävla luffare. Synd om barnen dock.
Citera
2024-09-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Har varit med om föräldrar som ligger efter flera år med avgifter under tidigare regim. Att säga upp platsen gör underverk. Plötsligt är det:vi har bytt bank, följde inte autogirot med? Mitt ex skulle betala det! Va, har inte fått någon info om det tidigare! Vi betalar förstås direkt! Etc, etc. Jävla luffare. Synd om barnen dock.

Ja det är ju tyvärr barnen som blir lidande, vilka ursäkter, skriker ju lögn lång väg. Gissar att en del helt enkelt skiter i det medan andra kanske faktiskt inte har råd men av olika skäl inte vill vara öppen med det.
Citera
2024-09-17, 21:32
Medlem
Jahapp, vad tänker man efter denna dags "content" från detta radarpar?

Jag ser iaf en kärnfrisk bebis som jag absolut inte kan förstå hur två kan vabba för.

Joakim är ju som vanligt lite gubbsnuskig och fotar in Pannans platta röv och småfnissar lite i bakgrunden.

Pannan lagar en högst ordinär köttgryta som "såååå många frågat om receptet på" (aka ingen men hon har inget bättre content).

Undrar vad för spänning morgondagen kan bjuda på, kanske en helikopterfärd med färdigmonterade kameror som sist- så det blir bra content.
Citera
2024-09-18, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jahapp, vad tänker man efter denna dags "content" från detta radarpar?

Jag ser iaf en kärnfrisk bebis som jag absolut inte kan förstå hur två kan vabba för.

Joakim är ju som vanligt lite gubbsnuskig och fotar in Pannans platta röv och småfnissar lite i bakgrunden.

Pannan lagar en högst ordinär köttgryta som "såååå många frågat om receptet på" (aka ingen men hon har inget bättre content).

Undrar vad för spänning morgondagen kan bjuda på, kanske en helikopterfärd med färdigmonterade kameror som sist- så det blir bra content.
Bebisen är nog frisk, men jag tycker inte alls den följer med på samma sätt som t ex wickmans bebis, och den är väl yngre?
Citera
2024-09-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Bebisen är nog frisk, men jag tycker inte alls den följer med på samma sätt som t ex wickmans bebis, och den är väl yngre?

Så kanske det är då Pannan gjorde en stor snyftis om hjärnskador etc, ja WTs bebis är yngre.
Citera
2024-09-18, 20:20
Medlem
Uppdrag granskning på kanal ett gör ett väldigt intressant avsnitt om för tidigt födda barn, och hur det faktiskt gå för dessa barn under en längre period.

Högaktuellt då det gäller Pannan och hennes prematurkavalkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in