2025-01-28, 00:07
Medlem
Nu tycker jag Pannan försöker komma med lite bra content igen, dvs fint redigerade bilder och lite inredning.
Mycket mer stillsamt och behagligt än senaste månadernas..

Att sen Hallerheim fattar att hålla käften och låta sin "influenser" till sambo sköta bitarna är helt rätt beslut, iaf tills Hallerheim grävt ur sin egna vilja/åsikter ur röven sin. För det blir bara löjligt när Pannan styr hans konto också.

Ser fram emot att följa deras flytt och Pannans inredning, hon är duktig på det och det är precis sånt man vill bli influerad av.
Citera
2025-01-28, 08:42
Medlem
Menar hon att dom ska köpa någon av dom matgrupperna som hon la ut?! Var kommer dom pengarna ifrån?

Ja just det, det är pengarna som hon undanhåller från kf så att vi hederliga kan fortsätta se våra skattepengar rädda parasiter som dom.
Vi vill ju inte lägga våra pengar på inredning utan vi vill ju se till så att samhället fungerar så att sånna som dom kan utnyttja utan att bidra.
Citera
2025-01-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu tycker jag Pannan försöker komma med lite bra content igen, dvs fint redigerade bilder och lite inredning.
Mycket mer stillsamt och behagligt än senaste månadernas..

Att sen Hallerheim fattar att hålla käften och låta sin "influenser" till sambo sköta bitarna är helt rätt beslut, iaf tills Hallerheim grävt ur sin egna vilja/åsikter ur röven sin. För det blir bara löjligt när Pannan styr hans konto också.

Ser fram emot att följa deras flytt och Pannans inredning, hon är duktig på det och det är precis sånt man vill bli influerad av.

Hans konto är ett skämt. Hans följare är desamma som följer hans tjej. Alltså ett gäng mammisar. Han behöver hitta en egen publik för detta är bara skrattretande. Är det dessa mammisar han ska influera att ta tag i sitt spelberoende, träna lite sporadiskt och knåpa ihop halvtaskiga diy byggen?
Citera
2025-01-28, 15:02
Medlem
Vabbar hon fortfarande eller hur gör man om man lägger ut betalda samarbeten?🤔 Räknas inte det som att man jobbar samtidigt då eller hur funkar det?
Citera
2025-01-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmamsen
Vabbar hon fortfarande eller hur gör man om man lägger ut betalda samarbeten?🤔 Räknas inte det som att man jobbar samtidigt då eller hur funkar det?

Man får absolut inte ägna sig åt någon typ av influerande där du får betalt samtidigt som du vabbar/eller är FL.

Sen behöver FK få in tips på sånt för de har inte tid att själv sitta och följa influensers. Särskilt inte Pannan som blockar hejvilt 😅
Citera
2025-01-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Hans konto är ett skämt. Hans följare är desamma som följer hans tjej. Alltså ett gäng mammisar. Han behöver hitta en egen publik för detta är bara skrattretande. Är det dessa mammisar han ska influera att ta tag i sitt spelberoende, träna lite sporadiskt och knåpa ihop halvtaskiga diy byggen?

Jag tycker han verkar totalt menlös, en total avsaknad av personlighet. Han gör det Pannan säger till honom och går dit hon pekar.
Förstår att hon pratar skit om honom till sina vänner (som de varit snälla nog att berätta här i tråden).

Man vill ju ha en man som står bakom en när det blåser, inte en liten fjant som bölar och blockar när hans följare inte skickat tillräckligt många hjärtan. Ingen ingen stake alls på den mannen.
Citera
2025-01-28, 16:04
Medlem
Citat:
Man får absolut inte ägna sig åt någon typ av influerande där du får betalt samtidigt som du vabbar/eller är FL.

Sen behöver FK få in tips på sånt för de har inte tid att själv sitta och följa influensers. Särskilt inte Pannan som blockar hejvilt 😅
Hon tar nu ut 3 dgr föräldrapenning i veckan så hon kan därmed ta betalt som influenser övriga dagar. Hur hon gjorde under vabben ska vara osagt. Kanske skrev hon över vabben på någon annan de timmar hon gjorde sammarbeten. Är ju fullt möjligt att låta någon annan ta vabb idag.
Citera
2025-01-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Hon tar nu ut 3 dgr föräldrapenning i veckan så hon kan därmed ta betalt som influenser övriga dagar. Hur hon gjorde under vabben ska vara osagt. Kanske skrev hon över vabben på någon annan de timmar hon gjorde sammarbeten. Är ju fullt möjligt att låta någon annan ta vabb idag.

Ja så kan man göra, men man måste vara väldigt noga med dagarna.
Citera
2025-01-28, 17:05
Medlem
Citat:
Jag tycker han verkar totalt menlös, en total avsaknad av personlighet. Han gör det Pannan säger till honom och går dit hon pekar.
Förstår att hon pratar skit om honom till sina vänner (som de varit snälla nog att berätta här i tråden).

Man vill ju ha en man som står bakom en när det blåser, inte en liten fjant som bölar och blockar när hans följare inte skickat tillräckligt många hjärtan. Ingen ingen stake alls på den mannen.

Håller verkligen med. Maken till tråkig köttklump får man leta efter. Lika charmig som en gråsugga, om en det!
Citera
2025-01-28, 18:06
Medlem
Citat:

Så fruktansvärt menlös. Usch vilken fjant. En tidsfråga innan pannan tröttnar.
Citera
2025-01-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
"Att ta lån och krediter, har du inga anmärkningar hos kronofogden och en någorlunda inkomst så är det så sjukt lätt att ta lån. Snabbt och smidigt, pengarna på kontot på någon dag bara! Men lika snabbt och smidigt hamnar du i en skuldfälla, om du inte passar dig och är smart.

Det var inte jag och med det här inlägget vill jag bara höja ett varningens finger och be er tänka efter både en och två gånger, innan ni tar det där lånet eller den där krediten.

Det är många som både tänkt högt och till och med frågat rakt ut, hur f*n har du lyckats ta så mycket lån? För det var väldigt mycket, som då gick till spel och nöjen. Jag kommer inte avslöja några summor, men om man känner att frågan måste ställas kan ni ju tänka er.

Det började oskyldigt med ett blancolån från en av de större bankerna, jag skulle flytta från Småland till Örebro. Pengarna var meningen att gå till nya möbler och buffert tills jag hittade ett stadigt jobb. Och visst, en del gick till nya möbler, men som 20 åring i en ny stad blev det mycket shopping och nöjen också, och så spel såklart. Just vid den här perioden i livet spelade jag inte så brutalt mycket, som jag gjorde senare i livet. Men lånet låg där och skvalpade.

Tiden gick, spelandet började tillta och jag behövde hitta pengar. Jag hade skaffat mig fast jobb och när jag började söka nya lån så gick det förvånansvärt lätt. Och så flöt det på, nytt lån, spela spela spela, nytt lån osv. Till slut satt jag där med flera lån, olika räntor och månadsutgifterna bara ökade. När bankerna började tacka nej till att låna ut mer, sökte jag mig till de här otroligt sjuka sms-lånen. Börja på ett par tusen, för att nästa månad hitta ett annat sms-lån på högre summa för att betala av det förra, men ha lite kvar till att spela för. Och så pågick det.. jag var duktig på mitt jobb, ökade min lön successivt. Och på så sätt ”bättre” kreditvärdighet som gjorde att jag kunde låna mer, och mer, och mer.

Sen kom de här samlingslånen, som jämförelsesidorna erbjöd, slå ihop dina smålån till ett. Och så började den spiralen, slog ihop mina lån till ett stort. Förbättrade min kreditvärdighet då jag ”bara” hade ett lån, och på så sätt kunde låna mer. Till slut satt jag där med flera stora lån, tills det inte längre gick och jag var tvungen att erkänna mig slagen.

Det är så lätt att ta lån idag, vill du ut o resa, ja då är det några klick bort om du inte råkar ha undansparat. Men man glömmer lätt att det ska betalas tillbaka, att den lön man jobbat hårt för har roligare saker att användas till.

Och missförstå mig rätt, jag tycker det är bra att möjligheten finns, när det används smart. Till bostadsköpet, investeringar osv. Men vi hör både till höger och vänster om hur folk överbelånar sig, hur skuldfällorna är faktum, hur kronofogden ökar i antal mål varje år.

För en missbrukare är det ens undergång, bara en tidsfråga när man springer in i väggen. Så tänk efter, en och två gånger, innan ni lättvindigt klickar hem en bunte pengar som inte har rätt syfte. Det är rent av livsfarligt, det följer dig i många många år i livet.

Sorry för ett otroligt långt inlägg, det här kan jag prata i evigheter om.

Kommentera gärna 🙏🏼"

Men alltså vilken bullshit vem flyttar ens hemifrån till en annan stad utan pengar…
Citera
2025-01-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Men alltså vilken bullshit vem flyttar ens hemifrån till en annan stad utan pengar…
Mycket bra synpunkt, och det är givetvis samhällets fel att 20-åringar kan ta lån som möjliggör sådana flyttar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in