2024-08-16, 19:24
Medlem
Vad jag saknade i huset är ett rum/skrymsle/garageplats/skrubb eller exakt vad som helst där Joakims son kan sova när han är på besök hos "mästerpappan"!

Så otroligt sorgligt att han inte på minsta sätt är medräknad i familjen när resten av fiskmåsarna har varsitt rum!
Citera
2024-08-16, 20:16
Medlem
Roligt när hon säger "vi vill göra si och så" i sin housetour....

Snälla rara gumman, ni har inte råd med det betala era KF-skulder istället.

Hur långt ska det gå innan dom inser att dom sitter i skiten? Inte ens när KF kommer och utmäter möbler & diverse så fattar dom.
Citera
2024-08-16, 20:31
Medlem
Vad hände egentligen med hennes salong? Innan hon separerade från L hade hon ju en egen salong hemma. Vad hände efter det, för hon fortsatte väl jobba som frisör även efter separationen? Öppnade hon någon annanstans eller hyrde hon bara stol på en redan etablerad salong? Någon som vet om hennes kunder var nöjda?
Citera
2024-08-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland714
Vad hände egentligen med hennes salong? Innan hon separerade från L hade hon ju en egen salong hemma. Vad hände efter det, för hon fortsatte väl jobba som frisör även efter separationen? Öppnade hon någon annanstans eller hyrde hon bara stol på en redan etablerad salong? Någon som vet om hennes kunder var nöjda?

Dom sålde ju huset där hon hade salongen och köpte ett annat. Har för mig hon skulle eller öppnade salong med en vän det gick åt helskotta. Jag har varit hos henne och klippt mig 1 gång när hon hade salongen hemma och mitt hår blev t-o-t-a-l-f-ö-r-s-t-ö-r-t. Skulle inte rekommendera henne som frisör till någon öht.
Citera
2024-08-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland714

Tror covid inte gjorde saker och ting lätta för t ex frisörer. Har för mig att det var iaf en del av det.
Citera
2024-08-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Dom sålde ju huset där hon hade salongen och köpte ett annat. Har för mig hon skulle eller öppnade salong med en vän det gick åt helskotta. Jag har varit hos henne och klippt mig 1 gång när hon hade salongen hemma och mitt hår blev t-o-t-a-l-f-ö-r-s-t-ö-r-t. Skulle inte rekommendera henne som frisör till någon öht.

Samma som framkommit tidigare i tråden, att hon är värdelös frisör och har uselt rykte- därför hennes salong gick åt skogen (inte pga covid, folk behövde ju klippa sig oavsett).
Citera
2024-08-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Varför tömma och sen fylla på?!
Vart har hon lagt 7 ml?? Ser inget inlägg om det. Det är väldigt mycket

Det var fillersföretaget som
La upp det. Tydligen hade hon fillers på fel ställen därav att de tog ut och satte in
Citera
2024-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det var fillersföretaget som
La upp det. Tydligen hade hon fillers på fel ställen därav att de tog ut och satte in

Skönt att ha sådana riktiga problem, som att man har fillers/silikon/cement på fel ställen lite här och var när man samtidigt har kronofogden jagandes bakom med blåslampa.

Hoppas hon skriver det i "Ebbisens första årsbok" som hon talade sig varm om.
Citera
2024-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Skönt att kunna äga en hårfön för 3000kr när man inte jobbar som frisör (eller jobbar alls) och dessutom har massiva skulder.
Snälla kronofogden utmät deras tillhörigheter!!
Varför ska dom få ha massa dyra (olivsviktiga) saker när man själv får tänka till och välja sina "villhöver".
Ni får tro jag är avundsjuk om ni vill, men är mer arg på svenska systemet. :/
Nu verkar det ju som att hon fått fönen i ett samarbete eftersom hon har en rabattkod på den! 😝
Citera
2024-08-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Nu verkar det ju som att hon fått fönen i ett samarbete eftersom hon har en rabattkod på den! 😝

Jäkla märkligt det här att de båda kan ta ut vab under tiden senaste prematuren är inskriven på sjukhuset, och samtidigt köra parallella samarbeten.

Pannan bölade ju om att sjukvården inte släpper ungen ännu pga att det sista andningstestet inte är ufört (självklart är det vårdens fel enligt Pannan).

OM jag nu bara ska spekulera så killgissar jag att fyllskallarna hade en tid där på Akademiska sjukhuset i slutet på Juli, MEN de var för upptagna med att kröka tillsammans med andra WTs i Bödatältet.
Och nu, när de redan har socialtjänsten/vården/kronofogden nosandes i röven så vill samhället ha koll på detta par under minst ett par månader till- så de inte blir en LexPannan om en unge råkar stryka med.
Citera
2024-08-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jäkla märkligt det här att de båda kan ta ut vab under tiden senaste prematuren är inskriven på sjukhuset, och samtidigt köra parallella samarbeten.

Pannan bölade ju om att sjukvården inte släpper ungen ännu pga att det sista andningstestet inte är ufört (självklart är det vårdens fel enligt Pannan).

OM jag nu bara ska spekulera så killgissar jag att fyllskallarna hade en tid där på Akademiska sjukhuset i slutet på Juli, MEN de var för upptagna med att kröka tillsammans med andra WTs i Bödatältet.
Och nu, när de redan har socialtjänsten/vården/kronofogden nosandes i röven så vill samhället ha koll på detta par under minst ett par månader till- så de inte blir en LexPannan om en unge råkar stryka med.

Hon skrev häromdagen att dom hade glömt skicka kallelse eller vad det var så nu får dom vänta 3 månader till minst för att få en ny tid.
Citera
2024-08-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Tänkte på att dom har minst 3 st stora tv-apparater, är det en mänsklig rättighet att ha mer än en tv? Där borde ju Kronofogden kunnat hämta ett par! ☺️
Ja precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in