2024-06-26, 18:03
Medlem
Varför sitter alltid Loui ensam och äter vid bordet medans mamma och pappa instagrammar i soffan?

Tacka fasen att Loui inte är så förtjust i att äta när han behöver sitta ensam och stirra i en vägg.
Citera
2024-06-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Varför sitter alltid Loui ensam och äter vid bordet medans mamma och pappa instagrammar i soffan?

Tacka fasen att Loui inte är så förtjust i att äta när han behöver sitta ensam och stirra i en vägg.

Ja antingen sitter han själv och äter, kollar med tom blick på en tv eller röjer satan på ett sätt som J och P verkar tycka är jätteroligt. Tänker att han har ADHD jag.
Citera
2024-06-26, 19:19
Medlem
Citat:

Tror han kan vara svår att få i all mat på en gång så därför gör dom nog så att maten står framme till honom på bordet under några timmar och när han vill/orkar äta så får han sätta sig vid bordet då det är många som har matförbud i soffan pga kladd osv.

Däremot borde man inte låta honom sitta framför tv eller annat samtidigt som han äter eftersom det uppenbarligen distraherar/gör honom upphetsad. Kvävningsrisken och sätta i halsen är faktiskt större och vanligare när man kollar på tv/filmer så det bidrar till att känslorna skiftar snabbare och därför tuggar man snabbare och inte lika noga. Låter kanske sjukt men det stämmer.
Citera
2024-06-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Tror han kan vara svår att få i all mat på en gång så därför gör dom nog så att maten står framme till honom på bordet under några timmar och när han vill/orkar äta så får han sätta sig vid bordet då det är många som har matförbud i soffan pga kladd osv.

Däremot borde man inte låta honom sitta framför tv eller annat samtidigt som han äter eftersom det uppenbarligen distraherar/gör honom upphetsad. Kvävningsrisken och sätta i halsen är faktiskt större och vanligare när man kollar på tv/filmer så det bidrar till att känslorna skiftar snabbare och därför tuggar man snabbare och inte lika noga. Låter kanske sjukt men det stämmer.

Maten lär ju inte vara speciellt god när den stått framme ett par timmar så jag förstår varför Loui inte äter. Dessutom otroligt trist att sitta ensam fast i sin matstol medans resten av familjen roar sig med annat.

Min treåring är lite likadan så vi får ge lite mat i taget och värma vartefter. Men vi sitter med honom hur lång tid det än må tag och lämnar han inte ensam vid bordet.
Citera
2024-06-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Ja antingen sitter han själv och äter, kollar med tom blick på en tv eller röjer satan på ett sätt som J och P verkar tycka är jätteroligt. Tänker att han har ADHD jag.

Jag håller med dig, ungens beteende är inte charmigt utan forcerat på något sätt.

Sen har han ju konstanta skador över hela kroppen och gör av med fler plåster än halva Uppland så de verkar bara låta han hållas utan direkt uppsyn.
Citera
2024-06-26, 22:00
Medlem
Är det lilla T hon visar upp på bilbilden?
Barnet som gör en grimasch så hen ser ut som en uttorkad Gollum med läppstift?

Stod ju något om att icke förglömma bla bla under bilden så hoppas verkligen Joakims son fått vara med under en dag på stranden!
Citera
2024-06-26, 23:04
Medlem
chiaras avatar
Citat:

Stod ju något om att icke förglömma bla bla under bilden så hoppas verkligen Joakims son fått vara med under en dag på stranden!

Är det inte hennes egen T?
Citera
2024-06-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Är det inte hennes egen T?

Är det så? Trodde han var större än så.
Men såklart, trodde jag för en sekund att Joakims barn skulle få vara med så är det jag som är en dumskalle...
Citera
2024-06-27, 05:23
Medlem
Citat:

Varför skriva en sån nedlåtande kommentar om ett barn😳.
Citera
2024-06-27, 08:18
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Är det så? Trodde han var större än så.
Men såklart, trodde jag för en sekund att Joakims barn skulle få vara med så är det jag som är en dumskalle...

Blir osäker haha men tycker det ser ut som han.
Tror aldrig den lilla pojken kommer få vara med 😞
Citera
2024-06-27, 09:24
Medlem
Citat:

Men nu får du fan ta och para ihop de där två hjärncellerna du har och bete dig!! Det är BARN som du uttalar dig så om! Barn!
Allvarligt talat!!
Citera
2024-06-27, 11:15
Medlem
Det där är helt klart stora T. Lilla T är söt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in