2024-06-12, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Mitt FÖRSTA inlägg var riktat till en viss krokodil och dennes kommentar ang neo och att få sjuka bebisar. Att du sen klev in och har dina åsikter gör inte mig till efterbliven.
Trevlig dag!

Jo du är efterbliven eftersom ingen pratar om din först kommentar utan dessa efter där du påstår att du inte får ha en annan åsikt än vid fastän du är den som lagt dig i andras åsikter medans vi inte sagt ett skit om dina.
Citera
2024-06-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Dom stora tjejerna måste ju veta vad kronofogden är och innebär. Hur har P (bort)förklarat det för dom?

Hur har P mage att lämna barnen på förskola som inte är betald?
Varför reagerar inte kommunen?
Nån som vet vad som gäller? Får man fortsätta lämna månad efter månad trots obetald avgift? Förlorar man inte sin plats?

Jag tror faktiskt hon är ärligt mot dem
Citera
2024-06-12, 09:35
Medlem
Citat:
Dessa svar kommer du ALDRIG att få reda på. P och J kommer aldrig att ge en förklaring till varföR. Möjligt att någon (typ J ang sonen) av dem pratar bredvid mun om de separerar men aldrig annars.

Hur kan du Veta det?
Citera
2024-06-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Dom stora tjejerna måste ju veta vad kronofogden är och innebär. Hur har P (bort)förklarat det för dom?

Hur har P mage att lämna barnen på förskola som inte är betald?
Varför reagerar inte kommunen?
Nån som vet vad som gäller? Får man fortsätta lämna månad efter månad trots obetald avgift? Förlorar man inte sin plats?
I Stockholm kan platsen sägas upp efter två obetalda månader, oklart hur det är i deras kommun. De flesta förskolor gör inte det för de tycker det är synd om barnet som drabbas av förälderns dumhet. Dessa föräldrar svarar heller inte i telefon, inte på brev eller mejl etc. En kompis som jobbar i branschen skickade ut ett mejl med innebörden att de från kommande måndag skulle vara utan plats. Och tänka sig, inom en timme hade sex av sju familjer hört av sig och lovade att betala skulden samma dag.
Citera
2024-06-12, 12:14
Medlem
Kan ju inte kännas bra med ekonomin? P som tidigare haft det kämpigt med det sen haft det superbra med L sen nu massa skulder sen hon separerade från L? Tydligt att L bar deras ekonomi typ? Att han skötte det?
Citera
2024-06-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis

Hur kan du Veta det?

Vet inte såklart! Men jag tror inte att de kommer att ge någon förklaring till deras beteende. Har de gett någon förklaring hittills trots alla funderingar i denna tråd?
Citera
2024-06-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Jo du är efterbliven eftersom ingen pratar om din först kommentar utan dessa efter där du påstår att du inte får ha en annan åsikt än vid fastän du är den som lagt dig i andras åsikter medans vi inte sagt ett skit om dina.

Men okej då är jag efterbliven eftersom du inte förstår vad jag skrev i mitt första inlägg och vad du svarade på det. Ett inlägg som inte ens var riktat till dig. Tack och hej!
Citera
2024-06-12, 16:39
Medlem
Citat:
Mitt FÖRSTA inlägg var riktat till en viss krokodil och dennes kommentar ang neo och att få sjuka bebisar. Att du sen klev in och har dina åsikter gör inte mig till efterbliven.
Trevlig dag!

Citat:
Självklart har hon gjort det👍. Men jag är inte en av dem😉. Jag kritiserade krokodilens inlägg om neo och att få sjuka bebisar. Det är inget kritiskt inlägg😡. Dessutom har tydligen denna krokodil själv fött minst ett av sina barn förtidigt. Jaja krokodilen jag vet att tråden inte handlar om dig det har du redan påpekat tidigare när någon kritiserat dina galna påståenden

Du tycker inte du börjar bli lite väl besatt av mig? Har jag trampat på så många ömma tår?
Men du har helt rätt i att tråden handlar inte om mig utan om oftast ren fakta, dvs underlag från kronofogden, skattebrott, övergivna barn, upprepade medicinska felbeslut och nonchalans hos två föräldrar som sedan exponerar och tjänar pengar på barnens bekostnad dvs Pannan och Joakim.

Vad spelar det då för roll att jag fick ett av mina fem barn ett par veckor för tidigt för dryga 25 år sedan? Ingen förutom du bryr dig om det.
Snacka om fokusförflyttning 😅

Släpp mig nu, sluta grina och bidra till tråden, eller låt bli att läsa.
Citera
2024-06-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Du tycker inte du börjar bli lite väl besatt av mig? Har jag trampat på så många ömma tår?
Men du har helt rätt i att tråden handlar inte om mig utan om oftast ren fakta, dvs underlag från kronofogden, skattebrott, övergivna barn, upprepade medicinska felbeslut och nonchalans hos två föräldrar som sedan exponerar och tjänar pengar på barnens bekostnad dvs Pannan och Joakim.

Vad spelar det då för roll att jag fick ett av mina fem barn ett par veckor för tidigt för dryga 25 år sedan? Ingen förutom du bryr dig om det.
Snacka om fokusförflyttning 😅

Släpp mig nu, sluta grina och bidra till tråden, eller låt bli att läsa.

Det är ingen besatthet av dig jag har utan det är dina ibland helt otroligt elaka kommentarer jag har problem med och det är inte bara jag om du går tillbaka i tråden och läser. Det handlar inte om det du skriver om kronofogden, att J struntar i sin son el att de tjänar pengar på att exponera sina barn. Du vet själv vilka inlägg jag kommenterat på och det är inte de som du nämner här.
Citera
2024-06-12, 19:53
Medlem
Jaha då börjar det pratas om sjukhus igen ...rädsla för när det kan vara dags!

OM de nu är så oroliga som J påstår, förstår iaf inte jag, hur man vågar dricka vin var och varannan dag. Oavsett ambulans och helikopter.

Ta hand om barnen istället! Loui är inte så gammal han heller och vem vet vad stkan hända honom.

Olyckor händer även i de bästa familjer
Citera
2024-06-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olgiz
Jaha då börjar det pratas om sjukhus igen ...rädsla för när det kan vara dags!

OM de nu är så oroliga som J påstår, förstår iaf inte jag, hur man vågar dricka vin var och varannan dag. Oavsett ambulans och helikopter.

Ta hand om barnen istället! Loui är inte så gammal han heller och vem vet vad stkan hända honom.

Olyckor händer även i de bästa familjer

Precis som jag förutspådde för ett par dar sedan, att snart är de åter på sjukhuset.
Folk tycker jag är elak men har hittills haft rätt nio gånger av 10.

OM de här två dumskallarna skulle skippa allt som DE tycker är roligt, dvs massa vin, gäster på middag, tivolibesök, gallerior etc och fokusera på vad Ebba behöver- dvs lugn och ro utan halvfulla föräldrar samt främlingar som bjuds hem, en hyfsat virus/bakteriefri omgivning, slit och släng överallt etc så kanske Ebba slipper bli sjuk hela tiden.

Ingen någonsin kan påstå att det är normalt för ett spädbarn att vara sjuk så ofta (även i en storfamilj) så VARFÖR utgår Pannan eller J aldrig någonsin från barnperspektivet??
Citera
2024-06-12, 22:39
Medlem
Köper inte riktigt att den riktiga ”rekommendationen” de fått är att ”leva på som vanligt” innebär att de gör det som de gör… men börjar helt ärligt bara bli irriterad av både den här tråden och både J och P’s flöden så tror jag lämnar det här med avföljning på herr och fru fejk samt den här tråden! Sköt om er ✌🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in