2024-06-06, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Människor i deras omgivning för att förtydliga. Om dem snattar från matbutiker kan jag inte uttala mig om, det har jag aldrig hört. Är det stöld att undanhålla saker från Kronofogden undrar jag däremot? Är det olagligt och straffbart? Med barn med i bilden är det dags att dom 1. Antingen står sitt kast och gör rätt för sig. 2.Reder ut alla spekulationer för att rentvå sig själva. Kanske inte för deras egna skull men för deras barns skull. Vad tycker du?

Frågan var varför dagab och mataffärer skulle ha ögonen på dem? Ser ingen logik i att dessa skulle göra det. Har ju inget med människor i deras umgänge att göra. Fogden är en annan sak och deras umgänge är ju inte sena att träffa dem så tveksamt om de skulle göra något.
Citera
2024-06-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Frågan var varför dagab och mataffärer skulle ha ögonen på dem? Ser ingen logik i att dessa skulle göra det. Har ju inget med människor i deras umgänge att göra. Fogden är en annan sak och deras umgänge är ju inte sena att träffa dem så tveksamt om de skulle göra något.

Bålsta är väll som många ställen ett eget litet samhälle. Där "lokalbefolkningen" jobbar och lever. Dvs dom som jobbar i affären är dom som rör sig i Bålsta och dom i Bålsta snackar. Dvs att man har koll i affären, på stranden, i cykelrummet you name it.
Citera
2024-06-06, 09:46
Medlem
Jag som är från södra Sverige har himla dålig koll på dessa ställen. Bor p och j alltså i den stad som p växte upp i?

För jag minns ju det var en period då de båda bodde i en stad som ingen av dem hade anknytning till
Citera
2024-06-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Bålsta är väll som många ställen ett eget litet samhälle. Där "lokalbefolkningen" jobbar och lever. Dvs dom som jobbar i affären är dom som rör sig i Bålsta och dom i Bålsta snackar. Dvs att man har koll i affären, på stranden, i cykelrummet you name it.

Tyckte bara det var underligt att nämna att dagab och mataffären har ögonen på dem. Då skriver man väl att samhället har ögonen på dem.
Citera
2024-06-06, 15:17
Medlem
"Vågar inte lämna vårt hus pga infektionsrisken"
- går på tivoli med alla ungar...
Citera
2024-06-06, 19:08
Medlem
Hon skrev i stories för några dagar sen efter E diagnos att dom skulle leva på så vanligt som möjligt och de inte kan stoppa livet men leva med försiktighet. Nåt sånt.
Citera
2024-06-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Tyckte bara det var underligt att nämna att dagab och mataffären har ögonen på dem. Då skriver man väl att samhället har ögonen på dem.

Hon är ju anställd av Dagab.
Citera
2024-06-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox

Hur många dagar har hon kunnat jobba där innan hon blev sjukskriven eller föräldraledig?
Kan inte varit många..
Citera
2024-06-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hur många dagar har hon kunnat jobba där innan hon blev sjukskriven eller föräldraledig?
Kan inte varit många..

Nej, och det var inte heller ett jobb hon egentligen ville ha. Hon tog det för att höja sin SGI och därmed få ut högre föräldrapenning. Hade den disskussionen längre bak i tråden med personen som påstod sig vara Ps syster.
Citera
2024-06-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Nej, och det var inte heller ett jobb hon egentligen ville ha. Hon tog det för att höja sin SGI och därmed få ut högre föräldrapenning. Hade den disskussionen längre bak i tråden med personen som påstod sig vara Ps syster.

Menar du nät hon jobbade på lager typ?
Citera
2024-06-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna

Såklart Pannan gör en sån grej. Blåsa staten är hon väldigt bra på 🤮
Citera
2024-06-07, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Tror dagab är ett såpass stort företag att de omöjligt håller koll på en föräldraledig personal. Möjligtvis hennes kollegor men inte företaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in