2024-04-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu är vi ordentligt OT men jag gissar att den familjen är Zigenare och har ett helt annat släktnätverk än Patricialjug och Slapptasken.

Då får man mer hjälp med barnen och kan skaffa mängder av barn med vetskapen att släkten hjälper till.

Härstammar själv från liknande nätverk så vet verkligen hur starka familjebanden är.

Pappan är från Uruguay och mamman är finsk men född i Sverige. Han var klar med barn efter mr 4 men sen fortsatte hon ändå föda 8 till
Citera
2024-04-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det sjuka är ändå att p:s mamma valde en man framför sina barn. P borde göra om göra rätt

Man brukar följa i sin familjs spår. Patricialjug är ju en av flera prematurer så hon tänker väl att hon gör morsan stolt på något sätt.

Sen att jag aldrig sett den närmaste släkten umgås med Patricialjug eller hennes senaste ungar visar tydligt hur lite man verkar bry sig om varandra i den familjen.
Citera
2024-04-12, 23:39
Medlem
Citat:
Pappan är från Uruguay och mamman är finsk men född i Sverige. Han var klar med barn efter mr 4 men sen fortsatte hon ändå föda 8 till

Ok, följer inte denna människa men kollade snabbt in på dess instagram.

Oavsett vad så verkar denna person mer poppis om man kollar på antalet följare.
Citera
2024-04-12, 23:41
Medlem
Citat:
Man brukar följa i sin familjs spår. Patricialjug är ju en av flera prematurer så hon tänker väl att hon gör morsan stolt på något sätt.

Sen att jag aldrig sett den närmaste släkten umgås med Patricialjug eller hennes senaste ungar visar tydligt hur lite man verkar bry sig om varandra i den familjen.

P har bara halvsyskon. Pappa har barn sen innan och även mamman. Tror inte de är så sammanhållna då de inte vuxit upp ihop.

J har 5 syskon och skilda föräldrar. Minns de var på bröllop hos ett syskon hos honom innan L föddes och då var hela familjen där. De ställde också upp i början när L föddes. Känns som något måste hänt där ja
Citera
2024-04-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ok, följer inte denna människa men kollade snabbt in på dess instagram.

Oavsett vad så verkar denna person mer poppis om man kollar på antalet följare.

Hon gör ändå ”rätt för sig” till skillnad från p

Väluppfostrade barn stabil partner osv
Citera
2024-04-13, 00:21
Medlem
Citat:
P har bara halvsyskon. Pappa har barn sen innan och även mamman. Tror inte de är så sammanhållna då de inte vuxit upp ihop.

J har 5 syskon och skilda föräldrar. Minns de var på bröllop hos ett syskon hos honom innan L föddes och då var hela familjen där. De ställde också upp i början när L föddes. Känns som något måste hänt där ja

Det ena behöver ju inte utesluta det andra, jag har själv bara halvsyskon, fem till antalet, men har alltid haft väldigt god kontakt med mina föräldrar (vi pratar mer eller mindre daglig kontakt fortfarande trots att jag är medelålders). Samt med alla mina halvsyskon.

Men i detta fall kan jag tänka mig att Patricialjug inte tillåter närmre kontakt med familjen då de kanske skulle ha invändningar gentemot Joakims värdelösa fadersfigur och hans svassande kring Patricialjug. Sorglig historia allting. Hoppas hon ruttnar på han snabbare än väntat så han iaf får en chans att återuppta kontakten med sin förstfödda (jaa, sug på den P, du var INTE först utan din leksak har redan upplevt allt utan dig)
Citera
2024-04-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Herregud jag såg att Ps vän mybabydoll som också förlorade sitt barn förra året väntar 12:e barnet nu med hennes gubbe som närmar sig 60år... ungarna radas upp en efter en med siffror och deras yngsta är väl inte ens 1 år än?? Mybabydoll gör också content på flickan som tragiskt dog..

Hon har slutat blogga och mycket av det hon lägger upp är om Vanessa och sorgen efter henne. Inte så mycket samarbeten nu.

Tycker Satu gör ett enormt jobb, hon har inte förskola till sina barn utan de är hemma med småsyskon. De flesta nyttjar att ha syskon på förskola. Hon gör allt för sina barn, tror hennes graviditet är en del i läkningen och det unnar jag verkligen henne och familjen.

Så länge man tar hand om sina barn, så är det upp till den hur många man vill skaffa. Tänk, Satu och Andres har 12 barn snart (en ängel) och jag ser mycket bättre föräldraskap där än hos P och J.

Satu har även fött prematurt och tvillingar, och hon har delat med sig av fina inlägg som jag uppfattar det, personligt men inte privat.
Senast redigerad av Sommarflickaan 2024-04-13 kl. 03:23.
Citera
2024-04-13, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Hon har slutat blogga och mycket av det hon lägger upp är om Vanessa och sorgen efter henne. Inte så mycket samarbeten nu.

Tycker Satu gör ett enormt jobb, hon har inte förskola till sina barn utan de är hemma med småsyskon. De flesta nyttjar att ha syskon på förskola. Hon gör allt för sina barn, tror hennes graviditet är en del i läkningen och det unnar jag verkligen henne och familjen.

Så länge man tar hand om sina barn, så är det upp till den hur många man vill skaffa. Tänk, Satu och Andres har 12 barn snart (en ängel) och jag ser mycket bättre föräldraskap där än hos P och J.

Satu har även fött prematurt och tvillingar, och hon har delat med sig av fina inlägg som jag uppfattar det, personligt men inte privat.

Ja absolut men så många barn, de finns knappast tid för att ge alla det dom behöver
Citera
2024-04-13, 06:52
Medlem
Tycker det är galet att inte fler följare undrar vart lilla T är? Eller godtar människor att han övergett honom för sin nya familj? Låter det rimligt tycker folk? Ser är bara massa hjärtan och peppande ord.
NEJ J, du är ett svin och jag hoppas du en dag inser det och får leva med grov ångest varje dag.
Du är inte gullig eller charmig på din insta, inte heller en bra pappa eller person. Jag ser bara en patetisk person utan ryggrad.
Man överger inte sitt barn, slänger iväg och skaffar nya, som man skaffar nya kalsonger.
Citera
2024-04-13, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenhannah89
Tycker det är galet att inte fler följare undrar vart lilla T är? Eller godtar människor att han övergett honom för sin nya familj? Låter det rimligt tycker folk? Ser är bara massa hjärtan och peppande ord.
NEJ J, du är ett svin och jag hoppas du en dag inser det och får leva med grov ångest varje dag.
Du är inte gullig eller charmig på din insta, inte heller en bra pappa eller person. Jag ser bara en patetisk person utan ryggrad.
Man överger inte sitt barn, slänger iväg och skaffar nya, som man skaffar nya kalsonger.

Bra skrivet! Tycker det är sjukt. Säger också mycket om P och vilken person hon faktiskt är som tycker det är ok. Hon är lika patetisk som han
Citera
2024-04-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan

Kan ändå inte låta bli att tycka att det är fruktansvärt egoistisk att skaffa ett TOLFTE barn mitt i allt när hon är så förkrossad eller egentligen oavsett!! Satu har redan en bebis, den bebisen borde läka henne så varför nya varje år?? S och gammelgubben borde kanske finnas där för barnen som sörjer sin syster istället men allt för samarbeten.. gammelgubben är ju snart pensionär, stackars barn!!

Prematur och tvillingar, ja där ser man. Vad är då skillnaden mellan henne och P?? S verkar inte lika gränslös och har en stabil ekonomi, äger sitt boende även om det är trångbott men annars? Båda gör kontent på barnen..
Citera
2024-04-13, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenhannah89

Tror måååååånga undrar och lika måååååånga har hittat hit men ingen vågar säga något för då blir det block!! Undrar hur många som pratar om P och J som alltså har det som sitt nöje..

För mig är allt om lilla T det absolut värsta man kan göra mot ett litet barn. Psykisk barnmisshandel är det!! Hade det inte varit för den stackars pojken hade jag inte brytt mig det minsta om P o J. Förvisso sticker livsstilen i ögonen med alla deras skulder hos KF men tror att karma o KF biter dom i röven en vacker dag!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in