2024-03-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Fyi så får prematura vaccin mot RS.

Även vaccinerade dog i covid.
Citera
2024-03-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Fyi så får prematura vaccin mot RS.

Ja, när de är ett par veckor gamla

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...rematura-barn/

Så inte direkt när de är nyfödda.
Citera
2024-03-30, 19:47
Medlem
Morran127s avatar
Hur rädd är man om sitt barn om man låter en sån liten som Loui sitta framåtvänt i bilen?
Citera
2024-03-30, 19:57
Medlem
P svarar öppet. jag förstår att det inte är en lätt situation men att hon inte kan vara så närgången L för att sen gå till I och vara nära henne. Det smittar ofta som mest innan det bryter ut.
Det är nu I är som mest känslig, inte sen.

Att krama och pussa förskolebarnet är i
princip samma sak.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-30 kl. 19:59.
Citera
2024-03-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
P svarar öppet. jag förstår att det inte är en lätt situation men att hon inte kan vara så närgången L för att sen gå till I och vara nära henne. Det smittar ofta som mest innan det bryter ut.
Det är nu I är som mest känslig, inte sen.

Att krama och pussa förskolebarnet är i
princip samma sak.

Precis, dottern som ska lämnas är 14 år så kan garanterat gå upp själv till mamma.
De andra kan stanna i bilen och åka vidare.
Hennes prematur är väldigt liten fortfarande även om P tror att de ska få åka hem imorgon typ.
Citera
2024-03-30, 20:53
Medlem
Det är ju tur att hon kan skratta åt allt iallafall. Tycker så synd om hennes andra barn som hamnar i kläm så fort hon skaffar nya och hamnar på sjukhuset i flera veckor
Citera
2024-03-30, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade

Där står det inte om vaccin mot rs. Det står i regionernas dokument.
Citera
2024-03-30, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade

För den intresserade står mer här, PAL = patientansvarig läkare. https://publikdocplus.regionuppsala....sinfektion.pdf
Citera
2024-03-30, 21:40
Medlem
Hur kan hon dumförklara någon annan när det är hon som har en korkad logik?! Det är inte konstigt att isolera sig från dom andra barnen vid sjukdom när man har en prematur.
Har hon sånna problem med det så borde hon ju ha tänkt på det innan hon skaffade ett till barn med tanke på att hon har en historik med prematura födslar.
Hon borde ha vägt för- och nackdelar innan en ny graviditet.
Hon är inte gjord för att bära barn och då blir det såhär och hennes andra barn får lida.

Nä alltså hon är ju rentav bara blåst.
Citera
2024-03-30, 21:59
Medlem
Jag hade iaf inte ens kramat ett sjukt barn medan jag har en så liten på Neo. Att hon jämför dagens situation med hur det blir när hon kommer hem fattar jag inte. Förstår hon inte att den lilla är känsligare nu för RS etc? Hon är ju jättenära oavsett hur mkt hon spritar...Att hon känner att det vore hemskt att ta avstånd från L förstår jag, men på bekostnad av minstingen? För det är vad hon gör.
Folk är elaka som ifrågasätter tycker hon.
Senast redigerad av granskottet80 2024-03-30 kl. 22:06.
Citera
2024-03-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Jag hade iaf inte ens kramat ett sjukt barn medan jag har en så liten på Neo. Att hon jämför dagens situation med hur det blir när hon kommer hem fattar jag inte. Förstår hon inte att den lilla är känsligare nu för RS etc? Hon är ju jättenära oavsett hur mkt hon spritar...Att hon känner att det vore hemskt att ta avstånd från L förstår jag, men på bekostnad av minstingen? För det är vad hon gör.
Folk är elaka som ifrågasätter tycker hon.

Hennes logik är så dum! Eftersom hon har fött prematurt dom flesta gångerna som hon har fött så borde hon ha haft det med i beräkningarna. Är det så hemskt att lämna den minsta så skulle hon ju inte ha skaffat ett till barn när han är så liten.

Nu uppmanar hon folk som är elaka (inte gillar henne och hennes märkliga beteende) att prova att vara snälla. Då uppmanar jag henne till att försöka vara ärlig och sluta ljuga så mycket. Men det är nog för svårt!
Citera
2024-03-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hennes logik är så dum! Eftersom hon har fött prematurt dom flesta gångerna som hon har fött så borde hon ha haft det med i beräkningarna. Är det så hemskt att lämna den minsta så skulle hon ju inte ha skaffat ett till barn när han är så liten.

Nu uppmanar hon folk som är elaka (inte gillar henne och hennes märkliga beteende) att prova att vara snälla. Då uppmanar jag henne till att försöka vara ärlig och sluta ljuga så mycket. Men det är nog för svårt!

Håller med dig till 100 %!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in