2024-03-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Tack och lov att det gick bra med bebisen. Vad jag än tycker och tänker om P och J så hoppas jag innerligt att det går bra för dom med lilla flickan.

varför skulle de inte gå bra?
Citera
2024-03-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
varför skulle de inte gå bra?
Det är ju en risk att födas i v 31...Det är ju inte att jämföra med en fullgången normal graviditet om förlossningen startar så tidigt. Har själv en som föddes v 34 och det uppkom flera komplikationer många dagar efter födseln. Fick bo på neo i typ 2 månader. Även om det som skedde var ovanligt.

Sen historiken/immuniseringen etc
Senast redigerad av granskottet80 2024-03-09 kl. 12:50.
Citera
2024-03-09, 12:58
Medlem
Tycker det är sån jävla antiklimax att skriva att hon mår ”jättebra.” Ja, läget kanske är stabilt men för helvete ungen är prematur och ligger i respirator, hur fan kan hon ha mage att skriva så.
Stackars barn, fattar inte hur hon kan ha utsatt sig själv och flera barn detta
Citera
2024-03-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag tror de ville ha en till dotter för de förlorade en

Jo absolut. Men just det här att namnen är snarlika. Det känns lite märkligt.
Citera
2024-03-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jo absolut. Men just det här att namnen är snarlika. Det känns lite märkligt.

Ja de är väldigt lika namn
Citera
2024-03-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt
Tycker det är sån jävla antiklimax att skriva att hon mår ”jättebra.” Ja, läget kanske är stabilt men för helvete ungen är prematur och ligger i respirator, hur fan kan hon ha mage att skriva så.

Verkligen. De förskönar verkligen situationen. Hon är extra prematur också och tyvärr kan de vända fort. Hon lär ju ligga inlagd flera veckor men de tänker väll hon är iaf inte död
Citera
2024-03-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Verkligen. De förskönar verkligen situationen. Hon är extra prematur också och tyvärr kan de vända fort. Hon lär ju ligga inlagd flera veckor men de tänker väll hon är iaf inte död

Ärligt talat, jag tycker att det är så sorgligt. Det är förståeligt om det är ens första barn och man inte vet hur det kommer att sluta. Alla kan föda för tidigt eller få barn med sjukdomar, och det är något man aldrig kan förutse. Men när man har fött barn upprepade gånger för tidigt, och de har hamnat i respirator och behövt långvarig vård på neonatalavdelningen, då skulle jag aldrig våga riskera att utsätta familjen eller ännu ett barn för samma prövningar.
Citera
2024-03-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Vecka 31.
29+5, så vecka 30. Så skönt att allt gått bra!
Citera
2024-03-09, 14:02
Bannlyst
Vill minnas att hon skaffade OF för något år sedan, finns den kvar ?
Citera
2024-03-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt

Ja Ilse mådde väl också bra först har jag för mig att dom skrev.

Men, ja det är sjukt att hon utsätter sig själv och övriga barn för detta om och om igen. Egoistiskt! Hennes kropp är ju uppenbarligen inte gjord för att bära barn.
Citera
2024-03-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Ärligt talat, jag tycker att det är så sorgligt. Det är förståeligt om det är ens första barn och man inte vet hur det kommer att sluta. Alla kan föda för tidigt eller få barn med sjukdomar, och det är något man aldrig kan förutse. Men när man har fött barn upprepade gånger för tidigt, och de har hamnat i respirator och behövt långvarig vård på neonatalavdelningen, då skulle jag aldrig våga riskera att utsätta familjen eller ännu ett barn för samma prövningar.

Kan inte göra annat än att hålla med!! Det är inget annat än ren och skär egoism, 5/7 barn har kommit prematura och deras tre senaste innan el precis efter vecka 30. Hennes kropp har ju sagt ifrån för länge sen!! redan efter L men icke sa Nicke för fler barn blidde det.

Glädjande nog överlevde detta barn men att vilja utsätta sig för denna risk både för sitt egna liv och barnet en bär finns det nog ingen vettig människa som begriper!
Citera
2024-03-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cupcak3
29+5, så vecka 30. Så skönt att allt gått bra!

Hon skrev 1 mars att hon var i v.30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in