2023-10-16, 21:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Precis, du har ingen aning. I vårt rättsamhälle är det upp till åklagaren att bevisa om dina btc kommer från brottsvinster eller ej. Du skrev att man omöjligt kan köpa en ferrari med btc. Sen ändrade du dig och skrev att man kan köpa den men inte köra med den på vägen. Sanningen är att om du inte begått brott så kan du både köpa och köra ferrarin.

Sluta tramsa nu och återkom när du läst på.
Kan man visa upp kvitton på hur man en gång köpte Bitcoin:sen från första början så är det ett icke problem även om dom idag vore värda 1 miljard.
Citera
2023-10-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu

Utan tillgång till kredit skulle de flesta (de utan rika föräldrar) inte kunna äga en bostad eller en bil etc. förrän väldigt sent i livet.
Därför finns t ex AAVE. Sätt bitcoin som säkerhet och låna dollar fungerar redan nu, men med ägarandelar till fastigheter digitaliserade kan du ju precis lika gärna ha en fastighet som säkerhet för dina lån, och helt utan en banks godtycke.
Senast redigerad av ManManne 2023-10-16 kl. 21:10.
Citera
2023-10-16, 21:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Pre-funding av kanaler, det är samma som att köpa ett presentkort på Starbucks och sen häpna över hur fort du kan göra transaktioner med Starbucks för summan du fundat kanalen med.

"Decentraliserat", ingen bryr sig om detta.

"global accepterad", ta bort Bitpay (vilket är fiat) och du kan inte köpa något alls för det.
Ja, och om du pre-fundar ditt bankkonto eller btc-konto på baslagret så kan du handla. Har du inga pengar kan du inte handla. Vad är problemet? Vill du ha någon form av kreditlösning för att handla på starbucks? Då är mitt tips att inte investera i btc just nu utan att bygga en liten buffert för att klara dagliga utgifter.

Tråden är full av folk som vill ha det decentraliserat. Att du inte tycker det spelar någon roll och hellre vill ha dina pengar hos en bank som närsomhelst kan spärra dina konton, hindra transaktioner eller lämna ut dina pengar till staten får stå för dig. Jag tycker inte det känns bra.
Citera
2023-10-17, 04:11
Avslutad
Citat:
Precis, du har ingen aning. I vårt rättsamhälle är det upp till åklagaren att bevisa om dina btc kommer från brottsvinster eller ej. Du skrev att man omöjligt kan köpa en ferrari med btc. Sen ändrade du dig och skrev att man kan köpa den men inte köra med den på vägen. Sanningen är att om du inte begått brott så kan du både köpa och köra ferrarin.

Sluta tramsa nu och återkom när du läst på.

Jag tror det kommer bli omvänd bevisbörd för vrålåk och klockor som initialt kommer drabba gangstaz in da hood, men som i förlängningen kan drabba vem som helst. Men har du en vit inkomst och kan spåra dina Bitcoins till en legal exchange så ska det väl inte vara några problem att inhandla en ferrari och dessutom behålla den. Vad tror du själv, kommer ferrariförsäljningen gå på högvarv framåt vårsäsongen? Eller kommer myntsamlarna håddla inför finanskrisen? Jag tror det är där någonstans som problemen uppstår. Säg att Binance har gått omkull på 2030-talet, hur ska du bevisa att Bitcoinsen du köpte 10 år tidigare inte kommer från skumraskaffärer?
Citera
2023-10-17, 08:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag tror det kommer bli omvänd bevisbörd för vrålåk och klockor som initialt kommer drabba gangstaz in da hood, men som i förlängningen kan drabba vem som helst. Men har du en vit inkomst och kan spåra dina Bitcoins till en legal exchange så ska det väl inte vara några problem att inhandla en ferrari och dessutom behålla den. Vad tror du själv, kommer ferrariförsäljningen gå på högvarv framåt vårsäsongen? Eller kommer myntsamlarna håddla inför finanskrisen? Jag tror det är där någonstans som problemen uppstår. Säg att Binance har gått omkull på 2030-talet, hur ska du bevisa att Bitcoinsen du köpte 10 år tidigare inte kommer från skumraskaffärer?
Nu gör man visserligen rätt i att ladda ner transferhistorik man har på exchanges som backup, men även om du inte har tillgång till denna av någon märklig anledning så har du ju tillgång till historiken på dina banköverförningar till exchangen hos din bank, eller hur?
Citera
2023-10-17, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nu gör man visserligen rätt i att ladda ner transferhistorik man har på exchanges som backup, men även om du inte har tillgång till denna av någon märklig anledning så har du ju tillgång till historiken på dina banköverförningar till exchangen hos din bank, eller hur?

Inte om 10 år kanske.
Citera
2023-10-17, 08:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Inte om 10 år kanske.
Exchangen raderar inte transaktionsloggar.

Men det är klart, ju mer du fipplar med dina kryptos (tex skickar runt mellan olika typer av exchanges och wallets) desto rörigare blir historiken att spåra. Och handlar det om tillräckligt stora summor så är det DU som måste bevisa att dina kryptos inte kan komma från typ Hamas om någon myndighet kräver det.

Men har du så stora summor har du också råd till juridisk hjälp som kan ta fram bevisen som behövs kanske?
Citera
2023-10-17, 10:45
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ja, jag menar lightning. Om ditt enda argument är att det är ”efterblivet” så visar det hur dållig koll du har.

Tvärt om så vist det att du har dålig koll om du inte har fattat det. Jag har redan skrivit typ 100 inlägg om lightning här så jag orkar inte göra om det.

Lightning är FULLKOMLIGT efterblivet och det är helt uppenbart att det inte funkar nu och att det aldrig kommer att fungera.

Sorry
Citera
2023-10-17, 10:46
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Pre-funding av kanaler, det är samma som att köpa ett presentkort på Starbucks och sen häpna över hur fort du kan göra transaktioner med Starbucks för summan du fundat kanalen med.

"Decentraliserat", ingen bryr sig om detta.

"global accepterad", ta bort Bitpay (vilket är fiat) och du kan inte köpa något alls för det.

Exakt!
Citera
2023-10-17, 12:33
Medlem
Leastons avatar
Efter som en del (egentligen bara en person...) vill poängtera att Larry Fink minsann inte pratar om Bitcoin...

Citat:
ICYMI, Larry Fink of Blackrock explained why he says “crypto” instead of Bitcoin already.
Keep this in mind when he’s on tv saying crypto, he means Bitcoin
https://x.com/bradmillscan/status/1714115126691807238?s=20

Som vanligt är det andemeningen som är det viktiga när information förmedlas. Sedan kan diverse troll göra sina ord tangos och bända på språkets innebörd för att slippa erkänna sig inmålade i hörn...
Senast redigerad av Leaston 2023-10-17 kl. 12:36.
Citera
2023-10-17, 15:11
Medlem
Lightning är efterblivet.

Man orkar faktiskt inte varje år förklara samma gamla saker för nya personer. Detta är som när mormor vill installera en "app" på sin telefon 2020. Hon kommer inte insistera på att hon måste veta allt kring det, utan hon kommer lita på någon som till skillnad från henne inte ligger efter i utvecklingen.
Citera
2023-10-17, 17:05
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Då vet vi vad du tror. Försök undvika att uttrycka din tro som fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in