2023-05-20, 09:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ah, men tänk på de stackare som hade det dåliga omdömet att födas något decennium för sent. De är helt rökta i framtidens bitcoiniserade värld! Endast de som råkade köpa runt 2020 blir den nya finansiella eliten.
Ja, det är synd om dom som inte var födda när Apple grundades...
Citera
2023-05-20, 09:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, det är synd om dom som inte var födda när Apple grundades...
Mycket idiotisk analogi. Är Apple det enda företag som kommer att existera i framtiden och inga nya kommer att startas?
Citera
2023-05-20, 09:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Mycket idiotisk analogi. Är Apple det enda företag som kommer att existera i framtiden och inga nya kommer att startas?
Vad pratar du ens om?
Synd om dom som inte var födda när Guldet började värderas då...

Bitcoin fortsätta öka i värde jämfört med fiat och andra tillgångar med inflation. Det gäller idag och det gäller fortfarande om 100 år. Dollar kommer gå mot 0 mot Bitcoin över tid.
Citera
2023-05-20, 09:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vad pratar du ens om?
Synd om dom som inte var födda när Guldet började värderas då...

Bitcoin fortsätta öka i värde jämfört med fiat och andra tillgångar med inflation. Det gäller idag och det gäller fortfarande om 100 år. Dollar kommer gå mot 0 mot Bitcoin över tid.
Du har ju argumenterat för att bitcoin kommer vara framtidens pengar. Detta är ett exempel på varför deflationära pengar är en idiotisk företeelse och kommer aldrig få något genomslag.

Även när det fanns en guldstandard så var pengarna absolut inte deflationära.
Citera
2023-05-20, 09:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du har ju argumenterat för att bitcoin kommer vara framtidens pengar. Detta är ett exempel på varför deflationära pengar är en idiotisk företeelse och kommer aldrig få något genomslag.
Nu flyttar vi målstolparna igen. Tolkar det som poängen gick in.
Vi pratade om Bitcoins värde mot fiat med inbyggd inflation.

Vad som händer den dagen Dollar har samma förtroende som Turkiska Lire eller Argentinska Peso och vi får en hyperbitcoinisering är en helt annan diskussion. Då kommer de som vill köpa Bitcoin vara avundsjuka på de som kunde köpa Bitcoin när priset vara under 1 miljon dollar.

Kanske kommer den dagen i morgon, kanske om 20 år eller så klarar Bitcoin och dollar av att leva bredvid varandra längre än så, jag bryr mig inte nämnvärt.
Citera
2023-05-20, 09:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nu flyttar vi målstolparna igen. Tolkar det som poängen gick in.
Vi pratade om Bitcoins värde mot fiat med inbyggd inflation.

Vad som händer den dagen dollar har samma förtroende som Turkiska Lire eller Argentinska Peso och vi får en hyperbitcoinisering är en helt annan diskussion. Då kommer de som vill köpa Bitcoin vara avundsjuka på de som kunde köpa Bitcoin när priset vara under 1 miljon dollar.
Undrar vem som flyttar målstolpar. Helt befängt att just du påstår något sådant.

Varför skulle någon vilja ha bitcoin, dvs ge det ett "köpvärde" som du kallar det, om det inte ens används som pengar i väsentlig utsträckning?
Citera
2023-05-20, 10:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Undrar vem som flyttar målstolpar. Helt befängt att just du påstår något sådant.

Varför skulle någon vilja ha bitcoin, dvs ge det ett "köpvärde" som du kallar det, om det inte ens används som pengar i väsentlig utsträckning?
Innan jag svarar på denna märkliga fråga så måste du svara på frågan om du menar att inget kan ha ett värde om det inte används som pengar i, enligt dig, "tillräcklig utsträckning"?

Sedan är vi oeniga i frågan huruvida Bitcoin KAN användas som pengar eller inte. Men det är också en annan diskussion och dåligt försök till dig att byta ämne.
Senast redigerad av Leaston 2023-05-20 kl. 10:07.
Citera
2023-05-20, 10:03
Medlem
Citat:
Tror du att de fattiga personer som du skickar "pengar" till gör det på sina bitcoins?

Bra motivering. Du "vill inte" handla med yuan. Uppenbart så är det alltså för att hålla sig undan myndigheterna som är ditt use case. Det har ingenting med bitcoin att göra.

Lol du verkar ha problem? Nej Yuan är en valuta från en auktoritär regim som inte jag vill stödja.
Citera
2023-05-20, 10:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theonlyrealbutcher
Lol du verkar ha problem? Nej Yuan är en valuta från en auktoritär regim som inte jag vill stödja.
Jag har inga problem, men det lär däremot du ha med diverse myndigheter gällande dina "affärer".

Men du vill ändå betala "lön" till folk i samma land med denna auktoritära regim där de omgående kommer att sälja sina bitcoins för precis den valuta som du hatar.
Citera
2023-05-20, 10:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Innan jag svarar på denna märkliga fråga så måste du svara på frågan om du menar att inget kan ha ett värde om det inte används som pengar i, enligt dig, "tillräcklig utsträckning"?

Sedan är vi oeniga i frågan huruvida Bitcoin KAN användas som pengar eller inte. Men det är också en annan diskussion och dåligt försök till dig att byta ämne.
Hela dina argumentation för bitcoin bygger just på att det i slutändan kan användas som pengar, och dessutom enligt dig på ett överlägset sätt.

Jag kan komma på massvis med saker som existerar i begränsat antal men som är värda ganska precis 0.
Citera
2023-05-20, 10:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hela dina argumentation för bitcoin bygger just på att det i slutändan kan användas som pengar, och dessutom enligt dig på ett överlägset sätt.
Bitcoin behöver inte kunna användas som pengar för att ändå värderas till över 1 miljon dollar styck som den överlägsna tillgången den är. Hojta till om du vill att jag skall påminna dig varför den är en överlägsen tillgång.

KAN däremot Bitcoin ÄVEN användas som fundamentat för pengar, så ökar detta förstås Bitcoins värde ordentligt. Jag tror det finns goda möjligheter för detta då jag inte sett något som omöjliggör det.

Citat:
Jag kan komma på massvis med saker som existerar i begränsat antal men som är värda ganska precis 0.
Du fick det att låta som att något inte kan ha ett värde om det inte kan användas som pengar, så jag ville bringa klarhet i detta genom att ställa frågan:
Menar du att allt som inte kan användas som pengar INTE kan ha ett värde. Det är en enkel JA/NEJ fråga och alla andra svar går endast att tolka som att du försöker slingra dig.
Citera
2023-05-20, 10:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bitcoin behöver inte kunna användas som pengar för att ändå värderas till över 1 miljon dollar styck som den överlägsna tillgången den är. Hojta till om du vill att jag skall påminna dig varför den är en överlägsen tillgång.
Så vad som helst som finns i begränsad upplaga är en överlägsen tillgång. Okej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in