2023-05-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Inte alls meningslöst. Varför skulle banker eller myndigheter specifikt vara emot bitcoin men inte stablecoins? Är det svårare att köpa bitcoin än tether (med exempelvis dollar)? Nej.

Dessa siffror visar som sagt att intresset att byta sina fiat mot bitcoin har varit sjunkande under lång tid. Endast inuti din ekokammare är sanningen någonting annat.

Nu har jag läst hela artikeln. Och den säger inget sådant, eftersom den jämför med sommaren 2022 (mindre än ett år är inte lång tid för mig i alla fall).

Och om man räknar med stablecoins så finns ingen sjunkande trend alls, ens enligt artikeln, som jag förstår den.
Citera
2023-05-06, 09:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nu har jag läst hela artikeln. Och den säger inget sådant, eftersom den jämför med sommaren 2022 (mindre än ett år är inte lång tid för mig i alla fall).

Och om man räknar med stablecoins så finns ingen sjunkande trend alls, ens enligt artikeln, som jag förstår den.
Du tolkar artikeln helt fel, och siffrorna är till och med Q1 2023.
Citera
2023-05-06, 14:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du tolkar artikeln helt fel, och siffrorna är till och med Q1 2023.
Tycker du har tolkat artikeln helt fel. Det står precis som stopp.belagg skriver.
Citera
2023-05-07, 20:23
Medlem
Demokratiske presidentkandidaten Robert Kennedy Jr kommer att inleda sin kampanj på konferensen Bitcoin 2023:

https://www.msn.com/en-us/news/other/robert-kennedy-jr-to-make-campaign-debut-at-bitcoin-conference/ar-AA1aOW7z

Bland republikanska kandidater märks den bitcoinvänlige utmanaren till Donald Trump, Ron Desantis, som har försökt göra sin delstat Florida så kryptovänlig som möjligt. På den republikanska sidan finns även kandidaten Vivek Ramaswamy, som även han kommer att tala på Bitcoin 2023:

https://twitter.com/TheBitcoinConf/status/1654481703463800834

Om en eller att par cykler kommer det att vara politiskt självmord att vara bitcoinmotståndare. Troligen är det redan en stor nackdel i USA. Redan i dag är det ju en black om foten, eftersom man riskerar att tappa stöd av den minoritet som har ett sparande i bitcoin.
Citera
2023-05-07, 21:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Det går fullständigt åt skogen för bitcoin-nätverket nu:

Bitcoin Network Overwhelmed by 390,000 Unconfirmed Transactions and Surging Fees

https://news.bitcoin.com/bitcoin-network-overwhelmed-by-390000-unconfirmed-transactions-and-surging-fees/

Samtidigt håller Binance på att ”lösa problemet” genom att stänga av uttag av bitcoin

https://twitter.com/binance/status/1655227965062672384

Citat:
Our team is currently working on a fix

The future of finance!
Citera
2023-05-08, 00:14
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det går fullständigt åt skogen för bitcoin-nätverket nu:

Bitcoin Network Overwhelmed by 390,000 Unconfirmed Transactions and Surging Fees

https://news.bitcoin.com/bitcoin-network-overwhelmed-by-390000-unconfirmed-transactions-and-surging-fees/

Samtidigt håller Binance på att ”lösa problemet” genom att stänga av uttag av bitcoin

https://twitter.com/binance/status/1655227965062672384

The future of finance!
Ser ut som att vi har en tredubbling av antal transaktioner i nätverket. Tyder solkart på en ökad bitcoinisering.

Funderar på att lägga över det mesta i en lightningwallet nu.

Vilka lightning wallets är utan counter party risk, säkra och funkar på ios?
Senast redigerad av Papper1512 2023-05-08 kl. 00:18.
Citera
2023-05-08, 06:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ser ut som att vi har en tredubbling av antal transaktioner i nätverket. Tyder solkart på en ökad bitcoinisering.
Fel igen. Om du hade läst artikeln:
Citat:
This backlog can be attributed to the surge in minting and transferring of Ordinal inscriptions and BRC20 tokens, which have flooded the network.

Citat:
Inte heller lightning är någon lösning på problemet. Se t ex:

https://twitter.com/hampus_s/status/1653485031258574870
Citera
2023-05-08, 07:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Ser ut som att det kommer läggas mycket kraft på Lightning utveckling framöver. Binance har redan flaggat att det är dags för även dem att erbjuda Lightning.
Utveckling av wallets och features kommer ta fart ordentligt nu, antar jag.

Citat:
Electrum är ju open soruce och rätt kraftfull (avancerad). Kolla upp den.

Wallet of Satoshi har vuxit senaste året och är väl den populäraste tillsammans med Muun wallet (som jag gillar), men de är väl någon form av semi custodial. Funkar dock väldigt bra för daglig cash hantering. Har även kört Blue wallet men dom skall göra om sin Lightning del.
Citera
2023-05-08, 07:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ser ut som att det kommer läggas mycket kraft på Lightning utveckling framöver. Binance har redan flaggat att det är dags för även dem att erbjuda Lightning.
Utveckling av wallets och features kommer ta fart ordentligt nu, antar jag.

Wallet of Satoshi har vuxit senaste året och är väl den populäraste tillsammans med Muun wallet (som jag gillar), men de är väl någon form av semi custodial. Funkar dock väldigt bra för daglig cash hantering. Har även kört Blue wallet men dom skall göra om sin Lightning del.
Japp, fullständig centralisering verkar vara lösningen!
Citera
2023-05-08, 07:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Japp, fullständig centralisering verkar vara lösningen!
Inte förvånad att det är den idiotiska slutsatsen du drar, imbecill som du är på området.

Decentraliserat vs centraliserat

Lightning nätverket
Citera
2023-05-08, 07:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inte förvånad att det är den idiotiska slutsatsen du drar, imbecill som du är på området.

Decentraliserat vs centraliserat

Lightning nätverket
Vad tror du att WoS är för något? Eller Binance för den delen? Eller custodial-tjänster i allmänhet?
Citera
2023-05-08, 07:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad tror du att WoS är för något? Eller Binance för den delen? Eller custodial-tjänster i allmänhet?
Trodde vi pratade om Bitcoin och Lightning.

Alla är eniga om att Binance är en decentraliserat entitet, precis som vilket företag som helst. Ingen säger att Binance är Bitcoin nätverket. Jag förstår dock att du vill få det till annorlunda, för annars har du inget att invända mot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in