2023-01-11, 13:05
Avstngd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte mycket eftersom han sa att han hllit p med att fixa p grden till kl 3
"Smn r verskattat, alla behver inte sova fr att fungera mentalt" - Tom "smnexperimentet" Lutmark
Senast redigerad av Tjena_67 2023-01-11 kl. 13:07.
2023-01-11, 13:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Vet den dr fd socialsekreteraren Maria som skrivit en bok om socialtjnsten, vem Tom Lutmark egentligen r?
Han har vl presenterat sig med bondeupproret och alla fina ord. Men

Har hon tittat p hans Facebook och sett hur han hrjar runt verallt. verallt men fr inget gjort..
Vill hon som man nd upplever som normalt fungerande verkligen sammankopplas med Tom och Co.?
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 13:37.
2023-01-11, 13:52
Vilken jvla freakshow, skulle s grna hjlpa Tom. Men lite svrt frn andra sidan jorden.
2023-01-11, 14:45
Avstngd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Vilken jvla freakshow, skulle s grna hjlpa Tom. Men lite svrt frn andra sidan jorden.
Kan du vakta hans kor s r din hjlp vlkommen.
2023-01-11, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Kan du vakta hans kor s r din hjlp vlkommen.

Jag provar😁
2023-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Det vore vl mrkligare om hennes grd inte vore prickfri?

Ser heller ingen anledning till att en djurskyddsinspektr ska g runt och vara trevlig under en inspektion. Det r inte hennes jobb att vara instllsam, det r inget serviceyrke. Att myndighetspersoner upplevs som fyrkantiga av de som r satta under lupp r snare regel n undantag och det r enligt min mening precis s som det ska vara.

Vi ska vara stolta ver vrt djurskydd.
Nej, jag hller med om att de inte behver vara trevliga. Men denna jvlas lite med bnderna om jag fattat det rtt. Hrde tex att en bonde fick ngra mindre anmrkningar. Nr det sen blev ombesiktning hittade hon ett lysrr som fungerade med hade en spricka i glaset. Detta gjorde s han fick betala ombesiktningen p ca3000kr. Lysrret var allts inte med p listan p tgrder som skulle fixas. Har hrt fler historier ocks Snt r svinaktigtJag sjlv har ingen grd och vet knappt skillnaden p en hst och en ko. Men hade ngon jvlats s med mig hade jag knuffat ner henne i gdselstacken..
2023-01-11, 14:58
Avstngd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Nej, jag hller med om att de inte behver vara trevliga. Men denna jvlas lite med bnderna om jag fattat det rtt. Hrde tex att en bonde fick ngra mindre anmrkningar. Nr det sen blev ombesiktning hittade hon ett lysrr som fungerade med hade en spricka i glaset. Detta gjorde s han fick betala ombesiktningen p ca3000kr. Lysrret var allts inte med p listan p tgrder som skulle fixas. Har hrt fler historier ocks Snt r svinaktigtJag sjlv har ingen grd och vet knappt skillnaden p en hst och en ko. Men hade ngon jvlats s med mig hade jag knuffat ner henne i gdselstacken..
r det inte s att dessa pengar som bonden erhller finansieras med statliga bidrag? Allts r dessa 3000 kr inte bondens utan statens frn brjan?
2023-01-11, 15:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Suck, pust och tja.. Gropen grvs bara djupare o djupare. Blir helt matt av vilka lnga monologer omhndertagna barnmamman kr p den hr filmen. Tror Tompalompa har mtt sin bla,bla, blaverbala verkvinna.😳
De dr lnga monologerna har hon krt tidigare och ofta. Det knner jag p mig. Har sett henne p TikTok. Ocks manisk i sitt beteende. Ger inte ett friskt intryck. Har liksom Malin ett hrjat i frtid ldrat utseende.
Som de klagar p allt och alla. Pojken som dog nu pga pappan ddade honom bryr de sig inte om ingen nmner honom i det hr Tom Lutmark och Co gnget. 🙄
J.vlar vilket munlder.😳
Har hon ocks blivit tvngsintagen/Lpt ngon gng?

https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 15:20.
2023-01-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
r det inte s att dessa pengar som bonden erhller finansieras med statliga bidrag? Allts r dessa 3000 kr inte bondens utan statens frn brjan?
Jag r inte helt sker, men om jag har fattat rtt s gller fljande. En besiktning och ombesiktning kostar inget iaf ingen strre kostnad. Men lser man inte ombesiktningen s fr man bter p c:a 3000kr. Och om man d lser bristerna och btflls p andra saker, r det grisigt och ett jkligt konstigt koncept.. Detta r en historia jag har hrt och har ingen aning om det stmmer. Men det kommer iaf inte frn Tom.
2023-01-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag r inte helt sker, men om jag har fattat rtt s gller fljande. En besiktning och ombesiktning kostar inget iaf ingen strre kostnad. Men lser man inte ombesiktningen s fr man bter p c:a 3000kr. Och om man d lser bristerna och btflls p andra saker, r det grisigt och ett jkligt konstigt koncept.. Detta r en historia jag har hrt och har ingen aning om det stmmer. Men det kommer iaf inte frn Tom.
Jag lste nog lite fel.. Jag fattade det som att man fick ta pengarna ur egen ficka, men har egentligen ingen aning. Det kan sker vara s som du sger..
2023-01-11, 15:41
Medlem
Lillamig72s avatar
Det verkar som om den fd socialsekreteraren som har skrivit en bok om sin egen erfarenhet av sitt arbete inom socialtjnsten bara arbetat som vikarie. Aldrig varit fast anstlld.

Och det viktigaste av allt. Nu kommer det.
INTE jobbat med att omhnderta barn.
Utan arbetat med bidragsanskningar till framfr allt invandrare/invandrarfamiljer. Dr hon har stllt krav p dom. Vilket inte togs emot bra..
Hennes bok handlar om att integrationen inte har fungerat i Sverige..
Hon vill att alla telefonsamtal socialtjnsten har ska spelas in enlist lag. Fr socialsekreterarens skerhet.
Vilket lter bra.

Men. Och ett stort MEN.
Hon knns synnerligen malplacerad i det hr gnget. Mycket pga hur de upptrder mot alla de socialsekreterare som de kommer i kontakt med.
Att hota socialsekreterare, socialtjnsten och diverse andra myndigheter r deras strsta verktyg o specialhobby🙄

https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 15:49.
2023-01-11, 16:02
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Ngon som vet mer om Mj Lutmarks militra karrir och nuvarande status? Har han en krigsplacering eller r han helt frnkopplad frn frsvarsmakten? Ngon hr inne som tjnstgjort under Lutmark som kan bertta mer?

Han har berttat i videor att han var kapten och i omorganisationen som ngon nmnde sjlvmant omplacerade sig till frvaltare (hette det s?) och enligt ngon hr var det inget konstigt med det. Det var ca tio r sedan och han har sedan dess arbetat med att utbilda nya rekryter p K3 Karlsborg. Han talar ofta och grna om det. Det jag reagerade p var att Linnea kommenterade under helgen som gick att hon hade ftt hra mnga hemska historier under helgen frn fre detta "elever" till Tom. Han blev d mrkbart irriterad och hon stod p sig att det var otrevliga saker. Tom frste d att det minsann hade gjort soldaten i frga hrd och stark fr det hade ju synts nr dom trffade honom. Mer i detalj gick dom inte in.

Han har vidare berttat att han sa upp sig efter att man inte gett honom ett schema som passade ihop med sktseln av grden, vilket han skylde p en nitisk verordnad som han namngav. Det hr r ju dock Toms ord, och mnga vittnar om att det inte r samme man som fre faderns bortgng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in