2023-01-11, 13:05
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte mycket eftersom han sa att han hållit på med att fixa på gården till kl 3
"Sömn är överskattat, alla behöver inte sova för att fungera mentalt" - Tom "sömnexperimentet" Lutmark
Senast redigerad av Tjena_67 2023-01-11 kl. 13:07.
2023-01-11, 13:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Vet den där fd socialsekreteraren Maria som skrivit en bok om socialtjänsten, vem Tom Lutmark egentligen är?
Han har väl presenterat sig med bondeupproret och alla fina ord. Men…

Har hon tittat på hans Facebook och sett hur han härjar runt överallt. Överallt men får inget gjort..
Vill hon som man ändå upplever som normalt fungerande verkligen sammankopplas med Tom och Co.?
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 13:37.
2023-01-11, 13:52
Vilken jävla freakshow, skulle så gärna hjälpa Tom. Men lite svårt från andra sidan jorden.
2023-01-11, 14:45
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Vilken jävla freakshow, skulle så gärna hjälpa Tom. Men lite svårt från andra sidan jorden.
Kan du vakta hans kor så är din hjälp välkommen.
2023-01-11, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Kan du vakta hans kor så är din hjälp välkommen.

Jag provar😁
2023-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Det vore väl märkligare om hennes gård inte vore prickfri?

Ser heller ingen anledning till att en djurskyddsinspektör ska gå runt och vara trevlig under en inspektion. Det är inte hennes jobb att vara inställsam, det är inget serviceyrke. Att myndighetspersoner upplevs som fyrkantiga av de som är satta under lupp är snare regel än undantag och det är enligt min mening precis så som det ska vara.

Vi ska vara stolta över vårt djurskydd.
Nej, jag håller med om att de inte behöver vara trevliga. Men denna jävlas lite med bönderna om jag fattat det rätt. Hörde tex att en bonde fick några mindre anmärkningar. När det sen blev ombesiktning hittade hon ett lysrör som fungerade med hade en spricka i glaset. Detta gjorde så han fick betala ombesiktningen på ca3000kr. Lysröret var alltså inte med på listan på åtgärder som skulle fixas. Har hört fler historier också… Sånt är svinaktigt…Jag själv har ingen gård och vet knappt skillnaden på en häst och en ko. Men hade någon jävlats så med mig hade jag knuffat ner henne i gödselstacken..
2023-01-11, 14:58
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Nej, jag håller med om att de inte behöver vara trevliga. Men denna jävlas lite med bönderna om jag fattat det rätt. Hörde tex att en bonde fick några mindre anmärkningar. När det sen blev ombesiktning hittade hon ett lysrör som fungerade med hade en spricka i glaset. Detta gjorde så han fick betala ombesiktningen på ca3000kr. Lysröret var alltså inte med på listan på åtgärder som skulle fixas. Har hört fler historier också… Sånt är svinaktigt…Jag själv har ingen gård och vet knappt skillnaden på en häst och en ko. Men hade någon jävlats så med mig hade jag knuffat ner henne i gödselstacken..
Är det inte så att dessa pengar som bonden erhåller finansieras med statliga bidrag? Alltså är dessa 3000 kr inte bondens utan statens från början?
2023-01-11, 15:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Suck, pust och tja.. Gropen grävs bara djupare o djupare. Blir helt matt av vilka långa monologer omhändertagna barnmamman kör på den här filmen. Tror Tompalompa har mött sin bla,bla, blaverbala överkvinna.😳
De där långa monologerna har hon kört tidigare och ofta. Det känner jag på mig. Har sett henne på TikTok. Också manisk i sitt beteende. Ger inte ett friskt intryck. Har liksom Malin ett härjat i förtid åldrat utseende.
Som de klagar på allt och alla. Pojken som dog nu pga pappan dödade honom bryr de sig inte om ingen nämner honom i det här Tom Lutmark och Co gänget. 🙄
J.vlar vilket munläder.😳
Har hon också blivit tvångsintagen/Lpt någon gång?

https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 15:20.
2023-01-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Är det inte så att dessa pengar som bonden erhåller finansieras med statliga bidrag? Alltså är dessa 3000 kr inte bondens utan statens från början?
Jag är inte helt säker, men om jag har fattat rätt så gäller följande. En besiktning och ombesiktning kostar inget iaf ingen större kostnad. Men löser man inte ombesiktningen så får man böter på c:a 3000kr. Och om man då löser bristerna och bötfälls på andra saker, är det grisigt och ett jäkligt konstigt koncept.. Detta är en historia jag har hört och har ingen aning om det stämmer. Men det kommer iaf inte från Tom.
2023-01-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag är inte helt säker, men om jag har fattat rätt så gäller följande. En besiktning och ombesiktning kostar inget iaf ingen större kostnad. Men löser man inte ombesiktningen så får man böter på c:a 3000kr. Och om man då löser bristerna och bötfälls på andra saker, är det grisigt och ett jäkligt konstigt koncept.. Detta är en historia jag har hört och har ingen aning om det stämmer. Men det kommer iaf inte från Tom.
Jag läste nog lite fel.. Jag fattade det som att man fick ta pengarna ur egen ficka, men har egentligen ingen aning. Det kan säker vara så som du säger..
2023-01-11, 15:41
Medlem
Lillamig72s avatar
Det verkar som om den fd socialsekreteraren som har skrivit en bok om sin egen erfarenhet av sitt arbete inom socialtjänsten bara arbetat som vikarie. Aldrig varit fast anställd.

Och det viktigaste av allt. Nu kommer det.
INTE jobbat med att omhänderta barn.
Utan arbetat med bidragsansökningar till framför allt invandrare/invandrarfamiljer. Där hon har ställt krav på dom. Vilket inte togs emot bra..
Hennes bok handlar om att integrationen inte har fungerat i Sverige..
Hon vill att alla telefonsamtal socialtjänsten har ska spelas in enlist lag. För socialsekreterarens säkerhet.
Vilket låter bra.

Men. Och ett stort MEN.
Hon känns synnerligen malplacerad i det här gänget. Mycket pga hur de uppträder mot alla de socialsekreterare som de kommer i kontakt med.
Att hota socialsekreterare, socialtjänsten och diverse andra myndigheter är deras största verktyg o specialhobby…🙄

https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 15:49.
2023-01-11, 16:02
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Någon som vet mer om Mj Lutmarks militära karriär och nuvarande status? Har han en krigsplacering eller är han helt frånkopplad från försvarsmakten? Någon här inne som tjänstgjort under Lutmark som kan berätta mer?

Han har berättat i videor att han var kapten och i omorganisationen som någon nämnde självmant omplacerade sig till förvaltare (hette det så?) och enligt någon här var det inget konstigt med det. Det var ca tio år sedan och han har sedan dess arbetat med att utbilda nya rekryter på K3 Karlsborg. Han talar ofta och gärna om det. Det jag reagerade på var att Linnea kommenterade under helgen som gick att hon hade fått höra många hemska historier under helgen från före detta "elever" till Tom. Han blev då märkbart irriterad och hon stod på sig att det var otrevliga saker. Tom fräste då att det minsann hade gjort soldaten i fråga hård och stark för det hade ju synts när dom träffade honom. Mer i detalj gick dom inte in.

Han har vidare berättat att han sa upp sig efter att man inte gett honom ett schema som passade ihop med skötseln av gården, vilket han skylde på en nitisk överordnad som han namngav. Det här är ju dock Toms ord, och många vittnar om att det inte är samme man som före faderns bortgång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in