2023-01-12, 20:00
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
På nyheterna står det om två flickor som blivit bortförda utomlands, och sex personer misstänkta för brott. En av dom ska tydligen ha snurrat i dom här kretsarna kring desinformationskampanjer mot soc. Vem är det?

Och hur länge dröjer det tills Tompalompa ska ”hjälpa till” i fallet? 😂

Kan det vara YB? Nämner i ett klipp på hennes facebook något om Turkiet, såg en kommentar på Toms fb om att polisen har hennes telefon.
2023-01-12, 20:06
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Hoppas att detta inte blir någon hattråd mot Tom, för jag tror fortfarande att han innerst inne är en varmhjärtad och bra person. Saken är den att han är sjuk just nu och det känns lite kymigt att raljera och ha kul på hans bekostnad. Därmed sagt hoppas jag att alla kan tänka om då Tom får adekvat vård och tillfrisknar, och att man tar emot honnom som en vän.

Problemet är att jag tror inte att psykiatrin i Jönköping har kompetens att bedömma den åkomma som Tom lider av. Jag har träfat på den här i UK några gånger och här och i USA finns en högre förståelse och kompetens för just det som Tom lider av. Hade jag känt honom hade jag lurat över honom hit till UK några veckor på en sk screening. Jag vet att man inte börjat med sådana screeningar än av militär personal, men vid NATO inträdet kan andra länder kanske hjälpa till bättre att öka förståelsen för denna företeelse även i Sverige.

Källa på åkomman och screeningsverktyget vore ju bra...
2023-01-12, 20:40
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Kan det vara YB? Nämner i ett klipp på hennes facebook något om Turkiet, såg en kommentar på Toms fb om att polisen har hennes telefon.

Njae, tror inte det är Y*ld*s (i,i). Hennes döttrar är var ju hemma en sväng nyss om jag minns rätt. Och mamman i det här fallet ska vara utomlands med barnen nu, Y är ju i Örebro och skriker.

Men hon kan ju vara inblandad ändå. Det är nån som är häktad i sin frånvaro, som har varit nån slags organisatör.

Det är ju så jävla rörigt kring dom här knäppgökarna.
Senast redigerad av Snuttegullegull 2023-01-12 kl. 20:44.
2023-01-12, 20:45
Medlem
Lillamig72s avatar
Det är ju en mamma som varit med på Family Uniteds Fia live ett par gånger från hemlig ort i utlandet. Dit hon flytt med sina barn.
Kan vara den mamman.
2023-01-12, 20:51
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Vänta nu, varför har Tom varit ute på Karaoke inatt?

https://www.facebook.com/10008424315...75399276309094

30 minuter in så briserar Tom med Alice Coopers Poison, aldrig hört en större våldtäkt av något förrän detta.
Vad föranledde detta?
2023-01-12, 20:52
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Enligt hennes hemsida och LinkedIn har hon läst rättspykologi. Hon satt och hungerstrejkade utanför riksdagen i somras i ett antal dagar med noll uppmärksamhet från media eller någon annan

Säger inte så mycket egentligen. Jag har läst rättspsykiatri, inte tusan gör det mig smart nog att ställa diagnoser.... Tom omger sig med alla möjliga typer av stollar uppenbart.
2023-01-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det är ju en mamma som varit med på Family Uniteds Fia live ett par gånger från hemlig ort i utlandet. Dit hon flytt med sina barn.
Kan vara den mamman.
En mamma som flytt utomlands med man och barn kom tillbaka till Sverige och blev häktad för någon månad sedan ,den mamman har Family United försökt få information om hos polisen
2023-01-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Säger inte så mycket egentligen. Jag har läst rättspsykiatri, inte tusan gör det mig smart nog att ställa diagnoser.... Tom omger sig med alla möjliga typer av stollar uppenbart.
Ja att hon säger sig ha studerat detta i åratal blir än märkligare när hon inte jobbat inom området utan istället säljer solcellspaneler i sin enskilda firma
2023-01-12, 21:13
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ja att hon säger sig ha studerat detta i åratal blir än märkligare när hon inte jobbat inom området utan istället säljer solcellspaneler i sin enskilda firma

Är det hon som ser ut som Gollums syrra?
2023-01-12, 21:17
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Han blev beviljad lånet , innan dess har han maxat diverse kreditkort och använt det han fått in på swish

Rakt ner mot avgrunden!
2023-01-12, 21:42
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Rakt ner mot avgrunden!

Ja, vad som gör mig mest bekymrad är hur man kan få lån utan att ha blivit googlad. Det betyder ju att de alltså lånar ut till precis vilken utsatt människa som helst som löper risk att bli än mer fördärvad. För detta gott folk, det kommer inte att bli en trevlig resa att se på när pengarna väl är slut.
2023-01-12, 21:45
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Ja, vad som gör mig mest bekymrad är hur man kan få lån utan att ha blivit googlad. Det betyder ju att de alltså lånar ut till precis vilken utsatt människa som helst som löper risk att bli än mer fördärvad. För detta gott folk, det kommer inte att bli en trevlig resa att se på när pengarna väl är slut.

Nej du, detta i kombination med sömnbristen och ett allt mer uppskruvat läge bådar inte gott.

Att han dessutom hann med karaokekväll med gårdagens två damer på sin lilla turné gör mig på nytt nästintill förvirrad, vad är det jag sitter och följer egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in