2023-01-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
Naturligtvis. har yttrande från Familjerätten begärts in, det är det som avses när det står "Socialtjänstnes utredningar" Familjerätten tillhör Socialtjänsten.

Om jag inte minns fel så stod det i senaste domen att tingsrätten ger i uppdrag åt familjerätten att göra en utredning och att ny förhandling sker våren 2023…

De BBIC utredningar som finns med är antagligen sånt som mamman lämnat in som bevis. De behandlar inte frågor om vårdnad eller umgänge utan handlar om orosanmälningarna och om C behöver skydd eller stöd.
Citera
2023-01-15, 02:46
Medlem
Jokern12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Vad heter den jävla pappan? Jag skulle glatt mörda honom om jag fick tillfälle.
*lex*nder R*d (*=A) Finns bilder på svinet tidigt i tråden. Psycho-vibbar, helt jävla galna ögon.
Citera
2023-01-15, 04:09
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Vad heter den jävla pappan? Jag skulle glatt mörda honom om jag fick tillfälle.

Se inlägg 146
Citera
2023-01-15, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men vi vet alldeles för lite om det aktuella fallet för att enbart utmåla pappan som boven i dramat. Många mammor tror sig äga sina barn (de leker diktator) och det går ofta ut över både barn och exmän.

Citat:
Vi vet redan hen hel del Pappan Alexander Rad dödande sin son
det du i annan tråd skrivit att det är bättre än att barnet ska va med om en vårdnadstvist.

Fast nu vet inte vi vem skulden ligger hos. Kanske handlar det om delad skuldbörda? Du verkar ta mammans parti trots att du vet väldigt lite om det aktuella fallet.

Citat:
Klart man vet barnets pappa som mördande de lila oskyldig barnet.

Skojar du? Eller som vanligt bara kastar skit på kvinnor…. Skuldbördan bär pappan Alexander Rad fullt ut.

Tack för ditt engagemang men här lite fakta utifrån vad vi vet just nu.

"En pappa i 45-årsåldern häktades under torsdagen misstänkt på sannolika skäl för att ha mördat sin 8-årige son. Pappan nekar till brott, men enligt åklagaren talar fynden för att pojken bragts om livet"

Citat:
Varför är pappan så feg så han gömmer sig inför
häktningen och gör allt för dölja skadorna åklagaren säger sig ha med mordet på pojken att göra.

”Under häktningsförhandlingen, som skedde bakom stänga dörrar, deltog den nu häktade mannen rejält bandagerad på sina underarmar och dessutom omplåstrad kring halsen. Enligt åklagaren har mannen inte förklarat skadorna men hon menar att skadorna har med händelsen att göra.

https://svt.se/nyheter/lokalt/norrbo...kar-till-brott

I klippet ovan berättar åklagaren vad mannen säger i förhör.

Saxat:

”Anhöriga larmade socialtjänsten om hur pappan oanmält kommit till deras bostad. Pojken blev rädd och sprang upp på övervåningen och gömde sig när han såg pappan komma in på gården.

8-åringen berättar själv för socialtjänsten om hur han blir rädd när han ser pappan oplanerat på stan och hur ofta han vill träffa sin pappa.
https://svt.se/nyheter/lokalt/norrbo...-aring-i-lulea
.
Citera
2023-01-15, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.jones
Absolut är Familjerätten en del av Socialtjänsten. Men de utredningar jag läste handlade om de orosanmälningar som inkommit - och behandlade inte alls frågan om umgänge eller ej. Utan troligen genomförda av Barn- och Familjeenhet - inte Familjerätten.

Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Denna länk funkar inte länge? Kan ni lägga upp den igen?

Sida 4:a

https://delafil.se/c04bf4541e674d81/...at_till_Al.pdf
Citera
2023-01-15, 06:13
Medlem
Åklagaren: Har en bra bild på vad som hänt

[quote=Lawnmoverman2011|83100185]Nu vet inte vi om han har dödat någon person överhuvudtaget, läs länken längre ned. Rättsläkarens utlåtande kan kanske ändras.

Kan inte både mamman och pappan ha varit djupt störda? Vårdnadstvister handlar ofta om en ren maktkamp och de har ökat de senaste åren. Att kräva ensam vårdnad är ofta ett fult knep som många föräldrar tar till i bittra vårdnadstvister eller för att hämnas på den fd partnern. Allt går ut på att sabotera umgänget för den andra föräldern.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...v-annan-person

/QUOTE]

”Under häktningsförhandlingen, som skedde bakom stänga dörrar, deltog den nu häktade mannen rejält bandagerad på sina underarmar och dessutom omplåstrad kring halsen. Enligt åklagaren har mannen inte förklarat skadorna men hon menar att skadorna har med händelsen att göra.

”Pappan är förhörd och förnekar brott men vi tror oss ha en bild av vad som har hänt. Några detaljer kan jag inte gå in på i nuläget, säger Lindha Strömberg.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/norrbo...-har-starkts-1
Senast redigerad av Doiten 2023-01-15 kl. 06:19.
Citera
2023-01-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Sist jag pillade bort navelluddet var den på rätt ställe.

Jag kanske har fel i just det här fallet det är möjligt men den som inte ser att en del kvinnor genom sitt sätt kan driva män till oförlåtliga handlingar har inte koll på hur könen funkar. Tyvärr kommer den här trenden inte att brytas då kvinnan alltid utmålas som offer och mannen som förövare, med en nyktrare syn skulle en del såna här vidriga händelser aldrig inträffa. Det är min åsikt.

Sen finns det många där ute som är olämpliga föräldrar tyvärr.

Berätta för mig hur en kvinna bär ansvaret för en mans handling? Jag förstår inte. Har man inget eget ansvar? Jag har hört de förr, såklart av män. Förutom att det är lätt att säga - De var hon som drev mig till detta...
Förklara...hur går de till i praktiken?

Förövrigt så tror jag inte de minsta på att han försökte ta bort sig själv, snitta lite skärsår för ökat medlidande... förstå vilket stort ego han har, dränka sin son...nemas problemas...men för stort ego för att ta samma hemska väg själv. De är klart, han måste ju se mammans lidande...för de var väl hela syftet?
Citera
2023-01-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tummelbummel
Berätta för mig hur en kvinna bär ansvaret för en mans handling? Jag förstår inte. Har man inget eget ansvar? Jag har hört de förr, såklart av män. Förutom att det är lätt att säga - De var hon som drev mig till detta...

Förövrigt så tror jag inte de minsta på att han försökte ta bort sig själv, snitta lite skärsår för ökat medlidande... förstå vilket stort ego han har, dränka sin son...nemas problemas...men för stort ego för att ta samma hemska väg själv. De är klart, han måste ju se mammans lidande...för de var väl hela syftet?
Hon borde fråntas vårdnaden och omedelbar placering borde ha ske. Hon verkar vara minst lika ostabil som honom. Deprimerad och förlorat ett barn ii magen nyligen också. JO, jag ska förklara för dig att en jävla kamp i 7ÅR för att visa vem som är den bästa föräldren är ju helt sinnessjuk. Pajkastning år efter år
Citera
2023-01-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tummelbummel

Det kollektiva ansvaret fungerar väl på samma sätt som när alla män blir medskyldiga när ett fåtal våldtar eller misshandlar kvinnor? Det är ett sedan ett par decennier sedan politiskt vedertaget sätt att fördela skuld. Det är genialiskt för det befriar makthavarna från en skyldighet att förebygga samhällsproblem eller tillsätta resurser.

Det är bättre att skapa en verklighet där alla delar en gemensam skuld för allt. Det är av den anledningen mamman är lika skyldig. De enda som är helt utan skuld är socialnämndens politiker och tjänstemän. De följer bara lagarna som ger alla rättigheter, inga skyldigheter. Om det sedan råkar bli så oturligt att barnets skyddsbehov övertrumfas av pappans behov till umgänge så har det inget med mordet att göra. Skulden ligger givetvis hos de män som förgiftade pappan med sin toxiska maskulinitet.

Alla män har en skuld i händelsen. Det har även alla kvinnor eftersom några använder umgängesrätten som slagträ för att de känner sig försmådda och övergivna av barnets far.

Det är genialiskt! Alla, även förövarna, är offer och ingen behöver ta något ansvar för sina gärningar eftersom skulden är kollektiv. Helt plötsligt kan vi spara enorma summor pengar på att avskaffa onödiga myndigheter som socialtjänst, polis, domstolsväsende och kriminalvård.
Citera
2023-01-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Prata inte med mig om någon halmgubbe, jag bor själv i ett invandratätt område, jag har egna ögon att se med, så något strunt pratar jag verkligen inte, jag ser hur dessa kvinnor hunsas utav dessa män.
Du anser att det krävs att man är öppen för information , då kan jag ta ett exempel ur verkliga livet för dig, behövs ingen forskning för att se vem som var en bakåtsträvare här inte .

Jag hade en manlig arbetskamrat med utländsk härkomst , en ung kille på 20 år, när de kom till Sverige, ville mamman utbilda sig till biokemist , men det satte mannen stopp för, mamman såg att i Sverige hade kvinnor rättigheter, något som hon inte var van vid i deras ursprungsland, mamman lade in om skilsmässa, skilsmässan gick igenom, hon kunde påbörja sin utbildning.

Killen på 20 år alltså min arbetskamrat sa till mig , jag är så stolt över min mamma som dels har lyckats med sin utbildning, samt att hon lämnade pappa som hade bestämt allt för mycket redan i vår familj.
Du ber mig alltså att inte prata halmgubbar, samtidigt drar du in ursprung i ett samtal som handlar om manligt och kvinnligt och pratar om att du kan "se" hur något ter sig för miljoner människor eftersom du bor i ett invandrartätt område och hade ett svin till kollega, samt att jag inte är öppen för din sida. Du har alltså dragit in fler logiska fallenheter och ytterligare en halmgubbe. Jätteseriöst.

Jag håller för övrigt med dig om att det existerar dåliga kulturer som förtrycker kvinnor i mellanöstern och nordafrika, samt att många av dessa människor kommer hit. Det var dock inte det vi diskuterade, vi diskuterade att kvinnor har en stor bias i att de tar varandras partier i 500% större utsträckning än män under samma omständigheter. Kvinnor är rättsfarliga i dessa mål i mycket större utsträckning än män. (Även män tenderar att döma till kvinnans fördel oavsett omständigheter).

Oavsett är det rätt tydligt att mannen i det här fallet är en mördare.
Citera
2023-01-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Tack för att du delade med. Jag har svårt med koncentration och så mycket text.

En annan fråga. Såg din text om Picasso2, är det Picasso från Flashback?

Dela upp texten allt ligger
i start inlägget.
Ja oerhört ledsamt.
Citera
2023-01-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Du ber mig alltså att inte prata halmgubbar, samtidigt drar du in ursprung i ett samtal som handlar om manligt och kvinnligt och pratar om att du kan "se" hur något ter sig för miljoner människor eftersom du bor i ett invandrartätt område och hade ett svin till kollega, samt att jag inte är öppen för din sida. Du har alltså dragit in fler logiska fallenheter och ytterligare en halmgubbe. Jätteseriöst.

Jag håller för övrigt med dig om att det existerar dåliga kulturer som förtrycker kvinnor i mellanöstern och nordafrika, samt att många av dessa människor kommer hit. Det var dock inte det vi diskuterade, vi diskuterade att kvinnor har en stor bias i att de tar varandras partier i 500% större utsträckning än män under samma omständigheter. Kvinnor är rättsfarliga i dessa mål i mycket större utsträckning än män. (Även män tenderar att döma till kvinnans fördel oavsett omständigheter).

Oavsett är det rätt tydligt att mannen i det här fallet är en mördare.

Du får gärna fortsätta att pladdra på om vad du tycker och inte tycker, tror du jag bryr mig, för det första har du problem med att läsa innantill.

Jag citerar vad du skriver att jag har skrivit :
"hade ett svin till kollega,"

Det jag har skrivit är : jag ser hur dessa kvinnor hunsas utav dessa män.

Jag har överhuvudtaget inte nämnt att jag hade ett svin till kollega, jag beskriver vad jag ser i kvarteret där jag bor, samt hur en arbetskamrat upplevde sin situation med en pappa som bestämt alldeles för mycket i hemmet.

För det första använder jag inte överhuvudtaget ordet svin när jag talar om människor.

Självklart är jag tvungen att dra in ursprung i det hela, jag kan ju inte skriva att det är svenskar som hunsar sina kvinnor, när det inte är det.

Men nu lägger vi ner denna diskussion oss emellan, du får ha din åsikt jag har min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in