Citat:
Ursprungligen postat av
Svidden
Du ber mig alltså att inte prata halmgubbar, samtidigt drar du in ursprung i ett samtal som handlar om manligt och kvinnligt och pratar om att du kan "se" hur något ter sig för miljoner människor eftersom du bor i ett invandrartätt område och hade ett svin till kollega, samt att jag inte är öppen för din sida. Du har alltså dragit in fler logiska fallenheter och ytterligare en halmgubbe. Jätteseriöst.
Jag håller för övrigt med dig om att det existerar dåliga kulturer som förtrycker kvinnor i mellanöstern och nordafrika, samt att många av dessa människor kommer hit. Det var dock inte det vi diskuterade, vi diskuterade att kvinnor har en stor bias i att de tar varandras partier i 500% större utsträckning än män under samma omständigheter. Kvinnor är rättsfarliga i dessa mål i mycket större utsträckning än män. (Även män tenderar att döma till kvinnans fördel oavsett omständigheter).
Oavsett är det rätt tydligt att mannen i det här fallet är en mördare.
Du får gärna fortsätta att pladdra på om vad du tycker och inte tycker, tror du jag bryr mig, för det första har du problem med att läsa innantill.
Jag citerar vad du skriver att jag har skrivit :
"hade ett svin till kollega,"
Det jag har skrivit är : jag ser hur dessa kvinnor hunsas utav dessa män.
Jag har överhuvudtaget inte nämnt att jag hade ett svin till kollega, jag beskriver vad jag ser i kvarteret där jag bor, samt hur en arbetskamrat upplevde sin situation med en pappa som bestämt alldeles för mycket i hemmet.
För det första använder jag inte överhuvudtaget ordet svin när jag talar om människor.
Självklart är jag tvungen att dra in ursprung i det hela, jag kan ju inte skriva att det är svenskar som hunsar sina kvinnor, när det inte är det.
Men nu lägger vi ner denna diskussion oss emellan, du får ha din åsikt jag har min.