2023-07-02, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvitterkvitter
Nejdå hade han gjort det för länge sen. Han såg till att han skulle bli upptäckt i tid för att inte dö.

Den där teorin är det väl ingen som tror på?

Däremot så kan vi nog istället beakta att sannolikheten för att det hela handlade om ett sk. utökat självmord är nog ändå rätt överhängande?

Pappan har väl uppgett att han känt sig diskriminerad i samband med den 7 år långa bittra vårdnadstvisten?

Citat:
Ursprungligen postat av kvitterkvitter
Nu säger han att ha suicidtankar men det är högst tveksamt om det stämmer

Har du någon källa?
Citera
2023-07-02, 14:13
Medlem
Hade det inte räckt med att kolla på Alexander Rad för att begripa att karln var sjuk i huvudet. Han ser ju inte vidare normal ut på en enda bild.
Citera
2023-07-02, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Hade det inte räckt med att kolla på Al*xand*r R*d för att begripa att karln var sjuk i huvudet. Han ser ju inte vidare normal ut på en enda bild.

Han har inte haft några problem att skaffa kvinnor. Samtidigt har dessa kvinnor bara haft gott att säga om honom, dock kanske med undantag av hans ex som han fajtades med i den 7 år långa bittra vårdnadstvisten.

Man kan dessutom bara spekulera i om det var den långvariga vårdnadstvisten där han säger sig ha blivit diskriminerad som bidragit till hans utökade psykiska ohälsa?
Citera
2023-07-02, 15:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Varför mördar pappan sin pojke om de nu har det så trevligt ihop?

Men det här har vi ju gått igenom ett antal gånger nu. Pappans utökade psykiska ohälsa verkar tyvärr ha eskalerat på slutet. Om det sen berodde på den systematiska diskriminering han mött (enligt honom själv) hos socialtjänsten och familjerätten/domstolarna går att diskutera? Vad tror du?

En annan aspekt på det här fallet är att pappor som dödar sina barn verkar behandlas hårdare av rättsväsendet, dvs de döms till långvariga fängelsestraff till skillnad från mammor som begår liknande brott men de döms istället ofta till rättspsykiatrisk vård, allt efter den sk. Rosa lagboken. Även här verkar en könsdiskriminering äga rum precis som i många vårdnadstvister.

Vad har du att säga om detta? Det låter väl inte speciellt jämställt att män av utländsk härkomst diskrimineras både i vårdnadstvister och i rättsväsendet?

"Människor med utländsk bakgrund diskrimineras genom hela rättskedjan. Det fastslår Brottsförebyggande rådet (Brå) i en ny rapport som presenterades i dag"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...-rattsvasendet

"Föräldrar som är män, speciellt muslimska män, eller till och med homosexuella, har små chanser till rättvis behandling i en vårdnadstvist i Sverige. En dold diskriminering äger rum dagligen i våra rättssalar och ingen protesterar"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...or-domstolarna

Om pappan i Luleå råkat ut för all denna systematiska diskriminering som han själv säger sig ha fått utstå så borde det väl oerhört konstigt om det inte skulle få en påverkan på hans psykiska hälsa?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-07-02 kl. 15:17. Anledning: Tillägg
Citera
2023-07-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men det här har vi ju gått igenom ett antal gånger nu. Pappans utökade psykiska ohälsa verkar tyvärr ha eskalerat på slutet. Om det sen berodde på den systematiska diskriminering han mött (enligt honom själv) hos socialtjänsten och familjerätten/domstolarna går att diskutera? Vad tror du?

En annan aspekt på det här fallet är att pappor som dödar sina barn verkar behandlas hårdare av rättsväsendet, dvs de döms till långvariga fängelsestraff till skillnad från mammor som begår liknande brott men de döms istället ofta till rättspsykiatrisk vård, allt efter den sk. Rosa lagboken. Även här verkar en könsdiskriminering äga rum precis som i många vårdnadstvister.

Vad har du att säga om detta? Det låter väl inte speciellt jämställt att män av utländsk härkomst diskrimineras både i vårdnadstvister och i rättsväsendet?

"Människor med utländsk bakgrund diskrimineras genom hela rättskedjan. Det fastslår Brottsförebyggande rådet (Brå) i en ny rapport som presenterades i dag"

"Föräldrar som är män, speciellt muslimska män, eller till och med homosexuella, har små chanser till rättvis behandling i en vårdnadstvist i Sverige. En dold diskriminering äger rum dagligen i våra rättssalar och ingen protesterar"

Om pappan i Luleå råkat ut för all denna systematiska diskriminering som han själv säger sig ha fått utstå så borde det väl oerhört konstigt om det inte skulle få en påverkan på hans psykiska hälsa?

Ja och du har skrivit allt det där 7111111 ggr som någon slags sjuk ursäk, men det är fortfarande ingen förklaring till att han vänder sig mot sitt eget barn istället för de som isf gjort honom så orätt.

Han blev inte dömd som psykiskt sjuk heller, fattar du?

Hans fall är lite som att åka på en snyting av en okänd elaking och sen gå och slå på det bästa/värdefullaste man har.
Makes no f-cking sense förutom i hans egen tvistade känslorubbade egohjärna.
Citera
2023-07-02, 17:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han blev inte dömd som psykiskt sjuk heller, fattar du?

Ändå vill vissa i tråden framhäva att pappan i Luleå är psykiskt sjuk, att det syns på honom att han är det. Varför tror du att han då dömdes till livstids fängelse?

Anser inte du också att det är märkligt att män döms till fängelse jämfört med kvinnliga förövare i helt andra fall? Det verkar finnas någon typ av kvinnlig straffrabatt?

På samma sätt verkar det finnas en utbredd diskriminering av män i vårdnadstvister. Pappan i Luleå har uttryckt sin frustration över detta vid upprepade tillfällen.

Pappan i Luleå kan i teorin även vara tredubbelt diskriminerad med tanke på att han också är invandrare. De döms ofta hårdare än svenskar för likvärdiga brott.
Citera
2023-07-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ändå vill vissa i tråden framhäva att pappan i Luleå är psykiskt sjuk, att det syns på honom att han är det. Varför tror du att han då dömdes till livstids fängelse?

Anser inte du också att det är märkligt att män döms till fängelse jämfört med kvinnliga förövare i helt andra fall? Det verkar finnas någon typ av kvinnlig straffrabatt?

På samma sätt verkar det finnas en utbredd diskriminering av män i vårdnadstvister. Pappan i Luleå har uttryckt sin frustration över detta vid upprepade tillfällen.

Pappan i Luleå kan i teorin även vara tredubbelt diskriminerad med tanke på att han också är invandrare. De döms ofta hårdare än svenskar för likvärdiga brott.

Art folk skrivit det i tråden beror ju på att det är just helsjukt att döda sitt barn + hans iskalla blick, men han är inte störd på det sättet du försöker framhärda.
Citera
2023-07-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Jag har lyssnat på rättegången. Maken till arrogant pösmunk. Feg är han också, han vågar inte prata om det som hände i lägenheten för då måste han hoppa ned från sina höga hästar och konfronteras med det han gjorde. Han fick det finaste man kan få i livet, ett barn. Han ville inte "rädda" barnet, han ville hämnas, han var kränkt. Jag tycker synd om hans mamma som födde en sådan slemmig patetisk ursäkt till människa.

De socialarbetare som sade till poliserna att den gråtande hulkande rädde lille Tintin måste följa med galningen efter spektaklet han ställde till med borde också ställas till svars.

Jag håller med. Om jag hade fått ställa frågorna hade jag frågat:

… varför han inte ville prata om ”händelsen i lägenheten” - dvs. hans sjukt onödigt våldsamma mord på sitt eget lilla barn. Jag hade också sagt att det är på grund av mordet vi är här i dag, så det är relevant att prata om.

… om han inte tror att Tintin skulle haft det bättre om han fått leva helt utan sin pappa under sin uppväxt istället för att dö.

… hur kan kan påstå att pojkens rädsla var oäkta/omotiverad när han med facit i hand var så farlig för honom. Det här skulle jag tryckt särskilt mycket på och varvat med alla groteska detaljer.

… om han inte skulle ha dödat pojken på ett mer skonsamt och smärtfritt sätt och sig själv på ett mer säkert sätt om han velat ”rädda” pojken och själv dö. Påståendet om försök till självmord är ett skämt för någon som hävdar att han planerar sitt liv in i minsta detalj. Han hade mest ytliga skärsår, som en ångestfylld tonårsflicka.
Senast redigerad av PippiPfogeln 2023-07-02 kl. 20:44.
Citera
2023-07-03, 00:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Art folk skrivit det i tråden beror ju på att det är just helsjukt att döda sitt barn + hans iskalla blick, men han är inte störd på det sättet du försöker framhärda.

Jag har inte påstått att han är störd eller psykiskt sjuk, däremot så säger han själv att han blivit utsatt för diskriminering och den kan i sin tur skapa psykisk ohälsa.

https://www.publikt.se/nyhet/diskrim...ar-ohalsa-6940
Citera
2023-07-03, 01:20
[quote=Lawnmoverman2011|84953339]Jag har inte påstått att han är störd eller psykiskt sjuk, däremot så säger han själv att han blivit utsatt för diskriminering och den kan i sin tur skapa psykisk ohälsa.

Jag är man, invandrare, och upplever mig diskriminerad då jag inte får uttrycka min makt över andra. Vilken stödgrupp kan jag söka till så jag inte råkar strypa mitt barn en kall vinterkväll?

Det låter som att du gräsklipparmannen är insatt, kan du hjälpa mig mot socialtjänsten, så att jag kan återfå makten över min familj?
Citera
2023-07-03, 01:59
Medlem
Citat:
Den där teorin är det väl ingen som tror på?

Däremot så kan vi nog istället beakta att sannolikheten för att det hela handlade om ett sk. utökat självmord är nog ändå rätt överhängande?

Pappan har väl uppgett att han känt sig diskriminerad i samband med den 7 år långa bittra vårdnadstvisten?

Har du någon källa?

Ja det har jag. Har du?
Antar att du inte pratat direkt med personen eller observerat honom direkt.
Senast redigerad av kvitterkvitter 2023-07-03 kl. 02:17.
Citera
2023-07-03, 04:06
Avstängd
Citat:

Dina ”källor” är alltså en 15 år gammal rapport från BRÅ och citat från en debattartikel i Aftonbladet skrivnen av den avdankade före detta skillsmässoadvokaten Jan Urwitz.

Det var ju väldigt stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in