2023-03-08, 18:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om omgivande faktorer i hög grad ledde till att någon väljer att mörda sin egen avkomma så skulle antalet mördade barn vara betydligt högre.

Tack men har du något stöd eller vetenskaplig grund för det påståendet? Vi vet dessutom inte vad som hänt i det aktuella fallet eller varför. Det är dessutom inte bara pappor som dödar sina barn utan även mammor.

Citat:
Filicid är tvärtom väldigt ovanligt trots att skilsmässostatistiken är hög.

Källa tack. Annars får ditt påstående betecknas som vanföreställningar.
Citera
2023-03-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men har du något stöd eller vetenskaplig grund för det påståendet? Vi vet dessutom inte vad som hänt i det aktuella fallet eller varför. Det är dessutom inte bara pappor som dödar sina barn utan även mammor.

Källa tack. Annars får ditt påstående betecknas som vanföreställningar.
Du klarar alltså inte av att Googla fram att Sverige har extremt få fall av filicid men samtidigt hög skilsmässostatistik internationellt sett? Sedan när behövs det källor till något som är allmänt känt?

Att hälften av filicidfallen genomförs av kvinnor talar emot din ”trovärdiga tolkning” att män drivs in i psykisk ohälsa på grund av mammors och socialtjänsters påverkan vid vårdnadstvister, men det förstår inte du eftersom du lever i din egen aviga verklighet. I den riktiga verkligheten så fixar 99.9% av männen motgångar väldigt väl. De som väljer våld och mord som alternativ när de inte får sin vilja fram är psykiskt sjuka anomalier sedan födseln. Man kan inte ursäkta sinnessjukdom med omgivande faktorer, även om förövarna alltid använder det för att ursäkta sitt sjuka beteende inför sig själv.

Psykopater slår och mördar alltid på grund av andra….enligt dem själva.
Citera
2023-03-08, 19:29
Medlem
Citat:
Du klarar alltså inte av att Googla fram att Sverige har extremt få fall av filicid men samtidigt hög skilsmässostatistik internationellt sett? Sedan när behövs det källor till något som är allmänt känt?

Att hälften av filicidfallen genomförs av kvinnor talar emot din ”trovärdiga tolkning” att män drivs in i psykisk ohälsa på grund av mammors och socialtjänsters påverkan vid vårdnadstvister, men det förstår inte du eftersom du lever i din egen aviga verklighet. I den riktiga verkligheten så fixar 99.9% av männen motgångar väldigt väl. De som väljer våld och mord som alternativ när de inte får sin vilja fram är psykiskt sjuka anomalier sedan födseln. Man kan inte ursäkta sinnessjukdom med omgivande faktorer, även om förövarna alltid använder det för att ursäkta sitt sjuka beteende inför sig själv.

Psykopater slår och mördar alltid på grund av andra….enligt dem själva.
Alltså han är ett troll som ska ignoreras.
Citera
2023-03-08, 20:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att hälften av filicidfallen genomförs av kvinnor talar emot din ”trovärdiga tolkning” att män drivs in i psykisk ohälsa på grund av mammors och socialtjänsters påverkan vid vårdnadstvister,

Alla fall är unika och fallet i Luleå kan vara ett sådant eftersom vårdnadstvisten pågick så pass länge.

Jag har inte påstått att alla män i vårdnadstvister drivs in i något överhuvudtaget men det går självklart inte att utesluta att själva grogrunden för Luleåpappans psykiska ohälsa kan ha varit det motstånd och diskriminering han mötte hos socialtjänsten och i familjerätten?

Alla människor reagerar olika pga personliga förutsättningar, det måste väl ändå du kunna få in i din tjocka träskalle?
Citera
2023-03-08, 21:03
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Alla fall är unika och fallet i Luleå kan vara ett sådant eftersom vårdnadstvisten pågick så pass länge.

Jag har inte påstått att alla män i vårdnadstvister drivs in i något överhuvudtaget men det går självklart inte att utesluta att själva grogrunden för Luleåpappans psykiska ohälsa kan ha varit det motstånd och diskriminering han mötte hos socialtjänsten och i familjerätten?

Alla människor reagerar olika pga personliga förutsättningar, det måste väl ändå du kunna få in i din tjocka träskalle?
Du kan ju inte jämställa en psykisk ohälsa med den juridiska termen allvarlig psykisk störning.
Citera
2023-03-09, 01:15
Medlem
Citat:

Pappans personliga förutsättning i det här fallet är att han lider av en störning som inte är förvärvad utan medfödd. Ditt resonemang om att den skulle vara orsakad av yttre faktorer är lika logisk som att påstå att man kan bli rödhårig av att titta för mycket på elden eller att man får fyrkantiga ögon av att se för mycket TV.

Så med andra ord, det du kallar för ”diskriminering” kan aldrig vara ”grogrund” för en störning som gör att man mördar ett barn. Att du hävdar något så ologiskt är faktiskt lite oroande. Det är som att en pyroman försvarar en annan pyroman med att det är tändstickornas fel att det börjar brinna.
Citera
2023-03-09, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tack för ditt svar, nu var frågan iofs ställd till en skribent som hävdar att pappan dödade sin son på grund av att han blev diskriminerad för sitt kön och sin härkomst. Jag hade hellre sett fram emot hur hen utvecklade sitt påstående. För om påståendet stämmer så kan antingen vem som helst som diskrimineras bli en mördare eller så gäller det enbart män med annan härkomst.

Jag tror inte att man kan mörda sitt barn utan att det finns en rejäl bakomliggande psykisk störning och då är varken kön, härkomst eller diskriminering den primära anledningen. Det är mer troligt att störningen är anledningen till socialens ingripande än orsakad av den. Gräsklipparmannen däremot hävdar det motsatta.

Fast nu ljuger du, jag har endast fört fram en hypotes om att Luleåpappans psykiska ohälsa kan ha utvecklats pga den diskriminering han utsatts för av socialtjänsten och familjerätten osv.

Att diskriminering kan framkalla psykisk ohälsa kan väl knappast komma som en överraskning för någon.

https://www.publikt.se/nyhet/diskrim...ar-ohalsa-6940

Vi kan även notera att det vanligt att pappor upplever att de blir illa behandlade och diskriminerade av socialtjänsten och familjerätten i samband med vårdnadstvister.

https://www.minpappa.nu/om-2/
https://www.dagenssamhalle.se/samhal...syn-pa-pappor/
http

Socialtjänsten och familjerätterna runt om i landet har dessutom fått ta emot en hel del kritik för sitt sätt att sköta vårdnadsutredningar.

https://www.epochtimes.se/Advokat-So...inte-objektiva
https://corren.se/asikter/debatt/sto...r-5056568.aspx
Citera
2023-03-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Du kan ju inte jämställa en psykisk ohälsa med den juridiska termen allvarlig psykisk störning.
Du har rätt, det är förmodligen därför gräset är grönare på andra sidan. Gräsklipparmannen förstår inte skillnaden på psykisk ohälsa och den störning som krävs för att mörda ett barn.

Den kommande utredningen får visa om syftet var ett utvidgat självmord. I vilket fall som helst var det en sjuk handling med syfte att straffa modern, att barnet blev ett objekt för hämnd säger allt om pappan.

Det enda ljuset i mörkret är att pappan överlevde, hoppas att psykiatrin håller honom vid liv väldigt länge, eftersom hans liv kommer att vara ett miserabelt mörker.
Citera
2023-03-09, 17:32
Medlem
Citat:
Du har rätt, det är förmodligen därför gräset är grönare på andra sidan. Gräsklipparmannen förstår inte skillnaden på psykisk ohälsa och den störning som krävs för att mörda ett barn.

Den kommande utredningen får visa om syftet var ett utvidgat självmord. I vilket fall som helst var det en sjuk handling med syfte att straffa modern, att barnet blev ett objekt för hämnd säger allt om pappan.

Det enda ljuset i mörkret är att pappan överlevde, hoppas att psykiatrin håller honom vid liv väldigt länge, eftersom hans liv kommer att vara ett miserabelt mörker.

Haha jag blir alltid så lycklig när jag läser sånt som du skrev här;
"Du har rätt, det är förmodligen därför gräset är grönare på andra sidan. Gräsklipparmannen förstår inte skillnaden på psykisk ohälsa och den störning som krävs för att mörda ett barn. "

Det måste vara så jävla underbart att aldrig ha haft psykisk ohäksa, åsamkat utifrån.
Såhär fungerar verkligheten där vi andra lever;
Lever du under psykisk stress tillräckligt länge så kan du få men och dessa kan vara mer eller mindre permanenta.
FN kritiserar oss i Sverige tex för att det är inhumant (https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...tioner_H210172)
Rättelse: Det där gick av bara farten, länken ovan handlar om sättet att häkta och meddela restriktioner på obestämd tid.

Låter man wikipedia ha sanningen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykisk_st%C3%B6rning

Kan tex bakomliggande orsaker som inte är alkohol/drogrelaterade vara:
"Psykiska störningar, som inte beror på missbruk eller kroppslig sjukdom, brukar ofta förklaras som uppstå i samspelet mellan personen och dess omgivning. Exkludering från sin grupp, isolering, kärlekslösa familjerelationer, och stress är faktorer som ofta ligger bakom psykisk ohälsa."

Det finns HUR MYCKET SOM HELST, att läsa.
Det finns en hemsida som heter google, läs där!

Nu lugnar alla små pågar ner sig tills vi har FUP:en och vi vet om rätten bedömer att han led av allvarlig psykiskstörning, sen när fupen är här, vi har läst smsen och vad journalanteckningarna säger om A när han söker vård och läst till oss ALLT i hur denna tvisten såg ut INNAN allt hände..
Så kan vi sätta oss och tvista om vad som gjorde att det blev som det blev.

Ha en trevlig eftermiddag och försök att tänka innan du skriver igen, för när du skriver att det är en skillnad mellan psykisk ohälsa och allvarlig psykisk störning så förstår jag att du aldrig sett något av det, i synnerhet eftersom alla som levt någon gång under extrem stress och press vet att den ena absolut kan leda till den andra.
Citera
2023-03-09, 19:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Försvarar vissa här att han mördat sitt barn för att han blev sjuk i huvudet för att han inte kunde styra sitt ex efter de skilde sig?

Pappan borde ha dödsstraff om det fanns.
Citera
2023-03-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Försvarar vissa här att han mördat sitt barn för att han blev sjuk i huvudet för att han inte kunde styra sitt ex efter de skilde sig?

Pappan borde ha dödsstraff om det fanns.

Nja, ingen försvarar eller slätar över, MEN OM det är så att situationen är föranledd av någonannans beteende till exempel så åligger det HELA DEN BEBYGGDA Väst världen att se till;
Att INGENTING,
liknande NÅGONSIN kan hända igen.

Typ det är min inställning.
Är det inte bara så enkelt att "ptja han har alltid en liten psykopat", okej bull läge svårt att göra något åt och han får fängelse.
Men som tidigare skrivit ovan, om det inte är så.. utan han var som du och jag eller vem fan som helst här inne och har levt under extrem mental.. jag fattar ej jag måste förklara detta igen?
Levt under extrem mental press och stress, så är det får förbannade skyldighet att se till att en sån här situation ALDRIG händer igen.
Citera
2023-03-09, 21:03
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Nja, ingen försvarar eller slätar över, MEN OM det är så att situationen är föranledd av någonannans beteende till exempel så åligger det HELA DEN BEBYGGDA Väst världen att se till;
Att INGENTING,
liknande NÅGONSIN kan hända igen.

Typ det är min inställning.
Är det inte bara så enkelt att "ptja han har alltid en liten psykopat", okej bull läge svårt att göra något åt och han får fängelse.
Men som tidigare skrivit ovan, om det inte är så.. utan han var som du och jag eller vem fan som helst här inne och har levt under extrem mental.. jag fattar ej jag måste förklara detta igen?
Levt under extrem mental press och stress, så är det får förbannade skyldighet att se till att en sån här situation ALDRIG händer igen.

Nej så är det inte, jag kräks när allting alltid ska funderas på om det nog inte är någon annans fel ändå?

Psykopaten och narcissistdåren som mördade sin son tog inte emot hjälp av någon, varken soc, läkare eller någon annan det var ju inte honom det var fel på!

Mamman har ju försökt få hjälp i flera år med allt det här sjuka och varit livrädd ,stressad och pressad själv och bott på skyddat boende i omgångar med pojken som också var livrädd för sin pappa.

Jag är så trött på alla som säger och tror att mammor får alltid vårdnaden bl.a bl.a, så är det verkligen inte i dagens Sverige, tvärtom.

Och alltid är det barnen som får lida mest för dom har ingen talan alls!

Det gör ont i mig när jag tänker på den döda pojken som glöms bort medans man ska dalta med vuxna människor och frånta dom allt ANSVAR och hitta någon annan att lägga skulden på!!!

Psykdåren skulle dom ha låst in och tvångsvårdat för flera år sen, men ingen lyssnade på mamman för båda föräldrarna har ju rätt till sina föräldrar.

Barnet mår ju bäst då...😖

Hoppas pojken får vila i frid och fred någon gång. ❤🙏
Senast redigerad av Gold94 2023-03-09 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in