2023-01-03, 10:05
Medlem
santos_devilles avatar
Män 18-25 och alla över 60+

Ung män är ju enkelt att fatta. Odödliga, stöddiga och tror dom vet bäst. Tar onödiga risker.

Gamla är bra på att föra fram sin bil men tror dom äger vägen och att alla ska visa 100% hänsyn till deras körning. Även utan förvarning.

Kör ut i vänster fil utan att blinka och utan att titta sig för. Ligger fel i rondeller och tänker att det fixar sig för jag har betalat skatt i detta landet i 100 år osv osv.

Även nykomna invandrare som har kvar sin körstil från sitt hemland. Livsfarliga på vägen.

Jag tror personer mellan 30-50 är säkrast i trafiken.
Citera
2023-01-03, 10:09
Medlem
Babbar och gamla människor.
De som kör sämst kör dessutom oftast Audi av någon anledning.
Citera
2023-01-03, 10:16
De jag får syn på i trafiken är uteslutande kärringar i 40-50 års åldern, oftast pratar de även i mobilen samtidigt. De skiter fullständigt i övergångsställen, högerregeln och utfartsregeln. Oklart vad det är som är fel i skallen på dem, tänker de "damerna först"?
Citera
2023-01-03, 10:30
Medlem
Infödda Stadsbor
Bott i Sthlm 9år
Tamejfan otroligt
P4sthlm sitter å berättar för Sthlmare det e halt ändå kör de åt helvete

Vinter = vinterväglag
Dubb hjälper på svartis och is och även blöt polerad snö

Odubbat hjälper typ 10% ovan nämnda

Tror fan p4 Sthlm måste berätta för den infödde ståckhålmare torka sig i arslet efter nr2 på toan oxå

Jävla curlade fånar sthlmare.
Jag har vart ut i varje väder 2022 då det nämnt ”gul” stanna hemma
Inga problem köra med riktiga vinterdäck och dubb
Passade på hjälpa andra sthlmsre med sommardäck och snustorra dubbfria vinterdäck från södra Europa
Citera
2023-01-03, 10:32
Medlem
pantherTypeGs avatar
Kvinnor med slöja. Dom är inte många som kör bil men fåtalet är katastrofala
Citera
2023-01-03, 10:39
Medlem
Tre grupper som jag tycker sticker ut.
- de som kör ”hemtjänst-bilar”. Jag bor i en storstad och här verkar det som att alla hemtjänstfirmor har börjat med bil till sina anställda. De har säker pressade scheman men shit vad många av dem kör dåligt. För fort, blinkar inte, genar i kurvorna, tittar inte åt höger i korsningar. (Inta alla men många).
- lastbilschaufförer. Verkligen inte alla men alldeles för ofta kör det 40-45 på 30-vägar i bostadsområden. Helt onödigt, de borde veta att man knappt tjänar något på att köra för fort. De har väldigt bra sikt då de sitter högt upp men de borde ändå ta det lugnt i bostadsområden och utanför skolor mm. (Absolut inte alla, men många).
- unga killar som nyligen fått körkort. Jag tror inte de är speciellt farliga i stadstrafik men på landsvägar kan de vara direkt livsfarliga. (Självuppfyllande profetia efter enbart unga män med detta beteende hamnar i gruppen).
Citera
2023-01-03, 11:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Svarta tyska splitternya bilar som kommer körande från Rosengård tyckte jag körde rätt illa, när jag bodde i Malmö i några år.

I övrigt kör "äldre" överlägset sämst, farbröder i keps och tanter, de håller för låg fart och det tar 20 sekunder innan de fattar att det slagit om till grönt. Tyvärr börjar jag åldersmässigt närma mig det gänget och jag ser mycket fram emot självkörande bilar.
Citera
2023-01-03, 11:08
Medlem
De som alltid har bråttom och vid varje tillfälle ska köra om och tränga sig in. Och har inställningen att för att jag har en dyr bil ha rjag större rätt till vägen än alla andra.
Sen kan många äldre göra konstiga saker men dom prejar ju inte ner andra i diket.
Citera
2023-01-03, 11:09
Medlem
over9ks avatar
Araber och andra blattar. Araber är inblandade i trafikolyckor 4 gånger oftare än svenskar!

https://www.friatider.se/araber-farligast-trafiken

https://web.archive.org/web/20121104...gt-i-trafiken/

https://petterssonsblogg.se/2019/01/...-bland-araber/
Senast redigerad av over9k 2023-01-03 kl. 11:13.
Citera
2023-01-03, 11:11
Medlem
Draklusts avatar
Påverkade människor/80+ människor
The end 🙏
Citera
2023-01-03, 11:11
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Svårt att säga idag.
I min förra hemstad var det utan tvekan taxishaufförer från somalia, men det fick en logisk förklaring.
2 bröder hade satt i system att "Hjälpa" behövade landsmän de körde upp för dem, fixade taxi legitimationen sen hjälpte dem att nystarta taxibolag.
Tror de hann med nästan 50 stycken innan nån förstod upplägget.
Men jag tror att de som "Fuskat" till sig körkorten fick behålla dem, däremot rök visst taxi legitimationen och företagen.
Annars verkar det var en jämn ström, men skall man se på statestiken så ligger väl utlandsfödda yngre män i topp.
Just där jag bor skulle jag nog säga stressade lattemorsor i SUV tillsamans med 20åriga brats i pappas Porche.

Umeå? Eller har somalier fuskat med taxileg på andra orter?
Citera
2023-01-03, 11:15
Medlem
Folk som har dålig uppmärksamhet, folk som kör med alldeles för mycket känslor, folk som anser de har företräde och ska bara in- eller förbi alla andra, och folk som ägnar sig åt att tillrättavisa andra i trafiken - t.ex. tränga in andra eller break-checka andra osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in