2023-01-03, 09:09
Medlem
Zicksacks avatar
De som är påverkade.
Citera
2023-01-03, 09:09
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan3400
Vilka, alltså vilken eller vilka grupper är de sämsta personbilsförarna tycker ni? Helt valfritt hur ni vill gruppera, tänk lite längre nu!

Diskuterade liknande ämne i annan tråd. Skulle vara intressant att få veta vad ni tycker. Jag har själv exakt klart för mig vilka 3 grupper jag tycker kör sämst. Skriver det senare.

Detta diskuterde vi på fest nyår. Då la vi lappar i en korg och jämförde sedan. Alla tyckte rätt lika. Det kan ju vara så att vi som vänner har samma uppfatting.

Skulle vara intressant att få veta vad andra tycker.

Detta är ingen fråga att tycka nåt om, här finns fakta och statistik.
Absolut sämsta förarna är män som hel grupp.
Män kör för fort, tar för mycket risker, följer inte regler, överskattar sin förmåga och är överrepresenterade i dödsolyckor med 77% mot kvinnor.

Ska man ”tycka” något så tycker jag att män i lyx-SUV kör sämst. Lyxbilar från volvo, Kia, BMW t.ex. kör alltid alldeles för fort, kan ej sänka farten, har aldrig bakljusen på, ligger för nära osv.

Arg man i SUV = sämsta föraren!
Senast redigerad av Mordormodem 2023-01-03 kl. 09:11.
Citera
2023-01-03, 09:14
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Detta är ingen fråga att tycka nåt om, här finns fakta och statistik.
Absolut sämsta förarna är män som hel grupp.
Män kör för fort, tar för mycket risker, följer inte regler, överskattar sin förmåga och är överrepresenterade i dödsolyckor med 77% mot kvinnor.

Män som grupp är alldeles för onyanserat. Ungefär som att häva ur sig att "män våldtar".
Citera
2023-01-03, 09:18
Medlem
Emellies avatar
De ungdomar som kör sina epa-traktorer i olagligt höga hastigheter och har ihjäl sig själva och sina kompisar som åker med.
Citera
2023-01-03, 09:26
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan3400
Vilka, alltså vilken eller vilka grupper är de sämsta personbilsförarna tycker ni? Helt valfritt hur ni vill gruppera, tänk lite längre nu!

Diskuterade liknande ämne i annan tråd. Skulle vara intressant att få veta vad ni tycker. Jag har själv exakt klart för mig vilka 3 grupper jag tycker kör sämst. Skriver det senare.

Detta diskuterde vi på fest nyår. Då la vi lappar i en korg och jämförde sedan. Alla tyckte rätt lika. Det kan ju vara så att vi som vänner har samma uppfatting.

Skulle vara intressant att få veta vad andra tycker.

De som kör BMW.
Citera
2023-01-03, 09:28
Medlem
Kvinnor kör som höns. Ser man en bil som irrar omkring och inte vet var den ska hän så nog är det en kvinna bakom ratten. Har dom därtill barn i bilen så är de fullkomligt livsfarliga. De ger barnen fullständig uppmärksamhet samtidigt som de kör och ser då inte vad som händer i trafiken.
Citera
2023-01-03, 09:31
Medlem
Knegares avatar
1, Blattar, ju yngre ju sämre.

2, Vuxna män i BMW utmärker sig oftare än andra på ett negativt sätt.

2, Delad andraplats, Ungdomar med färskt körkort och kompisar som passagerare som det ska imponeras på.

3, Kärringar, brukar inte uppleva de som direkt trafikfarliga men vimsiga och med lite dålig koll.
Senast redigerad av Knegare 2023-01-03 kl. 09:35.
Citera
2023-01-03, 09:37
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Man kan reta sig på äldre i trafiken men de ställer nog till med minst olyckor....

Där jag bor finns det många äldre och jag har varit med om flera riktigt farliga situationer. Det har hänt flera gånger att jag kommer i laglig hastighet på en 70-väg och kör ifatt en gamling som ligger i 40-50 km/h. Jag lägger mig bakom och väntar på omkörningstillfälle och då tvärnitar de och stannar mitt i vägen för att "släppa förbi" mig. De kör helt livsfarligt och irrationellt och tittar mer i backspegeln än på vägen.
Citera
2023-01-03, 09:41
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Om vi bortser från det självklara: rattfyllerister. Så tror jag på följande:

Unga män som haft sitt körtkort 2-5 år.

Prövotiden har gått ut. De tror sig tillhöra den absoluta eliten av bilförare efter att har kört bil i två år. Arbetar mycket med gasen och bromsen. Aggressiva i trafiken. Tar risker och utsätter andra för fara iom detta.

En annan farlig kategori är nog äldre, framförallt män, som överskattar sin reaktionsförmåga, synförmåga etc. "Jag har kört bil i 50 år och aldrig krockat!" Men tror även äldre kvinnor kan vara farliga på vägarna.
Citera
2023-01-03, 09:57
Medlem
immenhusens avatar
Unga män samt de som inte anpassar trafikkulturen till den svenska från där de kommer—oavsett om det är från Europa eller Mellanöstern.

/AI
Citera
2023-01-03, 09:58
Medlem
DannyButtermans avatar
Det beror på hur man definierar sämst. Sett till olycksstatistik är ju såklart yngre män sämst. De är dock inte vad jag stör mig på i trafiken:
Män i 40-årsåldern som bara kör i ytterfilen och som blir så otroligt kränkta när de måste sakta ner från 160 till 120 för att någon kör om 3-4 lastbilar. Vilka fan tror ni att ni är? Dessutom är de sämst på att blinka ur sig ur rondeller.

Den andra kategorin jag stör mig på är kvinnor 25-50 som är så otroligt rädda och försiktiga. De lägger sig i mittenfilen, kör för långsamt där och det som stör mig allra värst är att de inte ens vet att de gör fel. De tvekar i korsningar, t ex med högerregeln, så alla bara blir stående för ingen bokat köra.

Om ”sämst” betyder risk för dö så yngre män. De har ju dessutom koll på reglerna men väljer att bryta mot dem. Om sämst betyder framförande av själva fordonet - trafikregler, bilens fyra hörn, förmåga att uppfatta vad andra bilister har för avsikt osv: Medelålders kvinnor.
Citera
2023-01-03, 10:03
Moderator
T-80Us avatar
1. MENA och Balkan-män mellan 18 och 30.
2. MENA och Balkan-män mellan 31 och 50.
3. Svenska ungdomar/yngre människor mellan 18 och 30.
4. Äldre över 75/80 som borde ha insett att de kör mycket sämre och inte hånger med i trafiken längre.

Ligan toppas dock alltid av invandrarkillar i olika ålder. Utan minsta tvekan. Framförallt är det deras livsfarliga körning baserad på aggressiviteten och dålig impulskontroll som gör dem så farliga och trafikrytmstörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in