2023-01-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Män 18-25 och alla över 60+

Ung män är ju enkelt att fatta. Odödliga, stöddiga och tror dom vet bäst. Tar onödiga risker.

Gamla är bra på att föra fram sin bil men tror dom äger vägen och att alla ska visa 100% hänsyn till deras körning. Även utan förvarning.

Kör ut i vänster fil utan att blinka och utan att titta sig för. Ligger fel i rondeller och tänker att det fixar sig för jag har betalat skatt i detta landet i 100 år osv osv.

Även nykomna invandrare som har kvar sin körstil från sitt hemland. Livsfarliga på vägen.

Jag tror personer mellan 30-50 är säkrast i trafiken.
Där satt den.
Citera
2023-01-03, 11:21
Medlem
goofers avatar
Den värsta och mest irriterande bilföraren som samtidigt sätter andra i farliga situationen är den klassiska Söndagsbilisten.

De finns ute på vägarna under helgerna och kvällar.

Man känner direkt igen dem då de kör extremt sakta, de kommer fram till en rondell och stannar även om det är mitt i natten och tomt på trafik.

De behöver 2 km för att komma upp i 70km/h.

De vet inte hur väjningsregler fungerar över huvud taget.
De kan få för sig att stanna varsomhelst för att släppa över en gående, ibland har det varit staket utvägen för gående men den förbannade Söndagsbilisten stannar på en 60 väg för han/hon tror att någon går över.

Eller stannar för gående när bilen har grönt och gående rött varpå de bakom är nära en olycka för att en idiot bromsar för grönt ljus.

Eller håller 80 på motorvägen en Lördagsförmiddagen med fint väder så alla fordon måste ut och köra om.

Jag kan hålla på länge men dessa är mycket farligare för övriga i trafiken än direktör Jönsson som kör 140 i sin BMW på en motorväg.

Osäkra, obildade bilister som aldrig skulle fått ett körkort överhuvudtaget..
Citera
2023-01-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Umeå? Eller har somalier fuskat med taxileg på andra orter?

Verkar som om det hänt på flera orter, det var inte Umeå. Men det verkar som om det förekommer till och från i olika komuner. Det var en ganska stor rasia som togs upp stort i lokalblaskan för några år sen kommer inte ihåg år men 2014 eller 15 tror jag.
Citera
2023-01-03, 11:25
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Det beror på hur man definierar sämst. Sett till olycksstatistik är ju såklart yngre män sämst. De är dock inte vad jag stör mig på i trafiken:
Män i 40-årsåldern som bara kör i ytterfilen och som blir så otroligt kränkta när de måste sakta ner från 160 till 120 för att någon kör om 3-4 lastbilar. Vilka fan tror ni att ni är? Dessutom är de sämst på att blinka ur sig ur rondeller. ...
Det är jag.
Så jäkla drygt att uppleva hur bilens adaptiva farthållare hårt sänker bilens hastighet till ungefär 105 km/h och vi tillsammans sakta segar oss förbi lastbilarna, hade ni faktiskt hållit 120 så hade ni fått applåder.

Tips, kolla hur fel er hastighetsmätare visar med en enkel app i telefonen.

Under mina år som förare, har reglerna för rondellkörning ändrats 3 gånger, det
är klart man är osäker på hur man gör!
Citera
2023-01-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Kärringjävlar!!! Dom orsakar trafikolyckor runt omkring sig utan att dom ens märker det. Fullständigt livsfarliga!
70+ alltså kvinnor. Gubbe med hatt kan också hålla sig hemma.
När jag är ute med hunden och får kasta mig åt sidan vet man att det är en tant 65 pluss som inte har koll på var hon har bilen.
Citera
2023-01-03, 11:26
Medlem
Bilister som aldrig kört annat fordon än bil är farliga för andra fordonstyper.
De har liten eller noll insikt för riskbedömning för andra sorters fordon de delar väg med.
T ex gående, cyklister, mopedister och MC.
De kan utan reflektion preja dessa från vägen eller värre för i sin bur(bilen) kändes det ju tryggt.

Visst lärs det ut i körskolorna att de flyger omkring i 2 ton och att de är helt ansvariga för dessa 2 tons framföring men det glöms gärna bort så fort körkortet trillat ned i brevlådan.
Citera
2023-01-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
De jag får syn på i trafiken är uteslutande kärringar i 40-50 års åldern, oftast pratar de även i mobilen samtidigt. De skiter fullständigt i övergångsställen, högerregeln och utfartsregeln. Oklart vad det är som är fel i skallen på dem, tänker de "damerna först"?
Nej det är gubbar 70 pluss. Aldrig sett en gubbe ha koll på övergångsställe. Då är jag ute och går minst två timmar om dagen i olika miljöer.
Citera
2023-01-03, 11:30
Medlem
Bavaros avatar
Alla blattetaxiförare, man förstår att Sverige är kört när taxibranchen bla ser ut som den gör. Helt omöjligt att 90% skulle klara ett vanlig uppkörningstest dessutom klara taxikortkursen med den usla svenskan de kan. Körkortet har de myglat till sig eller på något annat konstigt sätt fått sitt MENA-körkort överfört till ett svenskt, köra bil kan de jävlar anamma inte, helt livsfarliga.
Citera
2023-01-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Alla blattetaxiförare, man förstår att Sverige är kört när taxibranchen bla ser ut som den gör. Helt omöjligt att 90% skulle klara ett vanlig uppkörningstest dessutom klara taxikortkursen med den usla svenskan de kan. Körkortet har de myglat till sig eller på något annat konstigt sätt fått sitt MENA-körkort överfört till ett svenskt, köra bil kan de jävlar anamma inte, helt livsfarliga.

Det är väl ganska väl känt, svenska myndigheter ser inte skillnad på folk med annat utseende.
Så det är ett fåtal Somalier, araber, etc. som har lärt sig köra bil och ta taxileg. Sen kör dessa upp och gör prov för alla sina vänner för en skälig ersättning.
Sen är det många som faktiskt kör med sitt gamla körkort men det är nog svårt att få ett taxileg den vägen.
Citera
2023-01-03, 11:41
Medlem
Vilka är de sämsta bilförarna?

OT; Haha, jag kom tänka på den här: https://www.youtube.com/watch?v=tWSK...channel=tittis
Citera
2023-01-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro

Yes! Det tog tid innan någon skrev detta. Men det är det uppenbara svaret som jag tänkte på också. Taxibilar som far fram som fullständiga vettvillingar utan någon hänsyn till omgivningen.

En lustig reflektion för övrigt är att man ibland ser blattetaxichaffisar som beter sig precis tvärtom. Taxibilar som krypkör och hindrar övrig trafik. Typ 40 km/h på motorvägspåfarten eller som knappt lyckas ta sig iväg när ljuset slår om till grönt. Antar att det bara är ibland de kör så. Kanske när de inte har någon körning för tillfället eller inte riktigt vet vart de ska?
Citera
2023-01-03, 11:47
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Deltagarna i Sveriges värsta bilförare torde vara värst, men om det också betyder sämst kan diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in