2023-01-03, 04:36
Vilka, alltså vilken eller vilka grupper är de sämsta personbilsförarna tycker ni? Helt valfritt hur ni vill gruppera, tänk lite längre nu!

Diskuterade liknande ämne i annan tråd. Skulle vara intressant att få veta vad ni tycker. Jag har själv exakt klart för mig vilka 3 grupper jag tycker kör sämst. Skriver det senare.

Detta diskuterde vi på fest nyår. Då la vi lappar i en korg och jämförde sedan. Alla tyckte rätt lika. Det kan ju vara så att vi som vänner har samma uppfatting.

Skulle vara intressant att få veta vad andra tycker.
Citera
2023-01-03, 04:53
Medlem
Narutoshippchops avatar
Personer med kluster B personlighetsstörning är värst och farligast bakom ratten. Näst efter det, dementa gamlingar.
Citera
2023-01-03, 05:43
Medlem
olasvenssons avatar
Folk som tappar humöret snabbt är dom sämsta bilförarna.

Folk som kör aggresivt och som har kort stubin, ofta med en diagnos eller två. Folk som tvingades ta flera uppkörnings, 10 uppkörningar, kanska 100 uppkörningar innan trafiklärarens tålamod tar slut och ger eleven tummen upp.

Inte sällan rör det sig om personer som stinker vitlök. Personer som har vitlök på all mat. Kusin sex påverkar också helt klart körbeteende på dom framavlade barnen. Till och med sex med mamma förekommer bland dessa förare.

Gubbe med hatt och tant Agda kör också dåligt. Slirar på kopplingen och kör som en snigel på vägarna. Dom blinkar till vänster fast svänger till höger.
Citera
2023-01-03, 06:01
Medlem
Svaret är väl ganska enkelt…. även om de själva inte vill inse det….

Kollar vi olycksstatistiken så är ju manliga ungdomar upp till ca 25-27 klart överrepresenterade, det torde då vara en tämligen klar indikation på deras kvaliteter som förare i trafiken….
Citera
2023-01-03, 06:04
Medlem
Gnomegirls avatar
Pakistanier!
Helt utan tvekan Pakistanier. Jag jobbade ett tag på deras ambassad, och jag lovar att deras bilreparationer kostade typ halva deras statsbudget. De krockade precis hela tiden.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2023-01-03, 06:13
Medlem
MrMadoffs avatar
Kärringjävlar!!! Dom orsakar trafikolyckor runt omkring sig utan att dom ens märker det. Fullständigt livsfarliga!
70+ alltså kvinnor. Gubbe med hatt kan också hålla sig hemma.
Citera
2023-01-03, 06:15
Medlem
Mot färdriktningen är väl ganska illa kan jag ju tycka.. "Kvinna i 80 årsåldern"

https://polisen.se/aktuellt/handelse...brott-svedala/
Citera
2023-01-03, 06:20
Medlem
Krocketklubbas avatar
Män 40-50 år, iklädda pullover och lite för korta byxor, körandes en leasad Audi och som skanderar att fyrhjulsdrift är överlägset. Många har dock konverterat till Tesla idag och skanderar istället att deras bil minsann accelerar snabbare än alla andras.
Senast redigerad av Krocketklubba 2023-01-03 kl. 06:23.
Citera
2023-01-03, 06:56
Medlem
KillPus avatar
Araber och Östeuropa med sina köpta körkort kan nog tävla med varandra om 1a platsen...
Citera
2023-01-03, 07:25
Medlem
Förr klankade man på taxichaffisarna som trafikdårar.
Nuförtiden är de med marginal brädade av tanter
i hemtjänstbilar, som verkligen inte har en susning om
hur trafikreglerna funkar.
Citera
2023-01-03, 07:57
Medlem
Unga män, tveklöst.
Citera
2023-01-03, 08:03
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
De som anser sig själv vara bra förare och gärna påvisar detta för sina medtrafikanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in