2023-01-03, 08:06
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Förr klankade man på taxichaffisarna som trafikdårar.
Nuförtiden är de med marginal brädade av tanter
i hemtjänstbilar
, som verkligen inte har en susning om
hur trafikreglerna funkar.

Det här. Fyfan vad usla dom är! Gäller att hålla bra avstånd när man ser en hemtjänstbil. Finns inte en enda hemtjänstbil som är fri från skador.
Citera
2023-01-03, 08:07
Medlem
Svårt att säga idag.
I min förra hemstad var det utan tvekan taxishaufförer från somalia, men det fick en logisk förklaring.
2 bröder hade satt i system att "Hjälpa" behövade landsmän de körde upp för dem, fixade taxi legitimationen sen hjälpte dem att nystarta taxibolag.
Tror de hann med nästan 50 stycken innan nån förstod upplägget.
Men jag tror att de som "Fuskat" till sig körkorten fick behålla dem, däremot rök visst taxi legitimationen och företagen.
Annars verkar det var en jämn ström, men skall man se på statestiken så ligger väl utlandsfödda yngre män i topp.
Just där jag bor skulle jag nog säga stressade lattemorsor i SUV tillsamans med 20åriga brats i pappas Porche.
Citera
2023-01-03, 08:18
Medlem
Jag kör mycket bil, rätt långa sträckor så jag har en susning vilka som är sämst!

Absolut sämst är tjejer spelar inte så stor roll var de kommer ifrån Men de som blir arga är oftast blattebrudar medans svenskor ser lite obekväma ut!

Jag kan se om det är en tjej på fler km håll, bilen stoppar upp resten av trafikrytmen!
Ligger alldeles för länge i omkörnings filen eller för långsamt!

När det kommer till 2+1 vägar ligger nog dessvärre medelåldersman dåligt till. Dessutom är de jävligt dryga med att stoppa andra trafikanter oftast lastbilar.

I stadstrafik yngre killar som tror att gatan är en gokart bana där man slänger sig in utan blinkers eller kontroll. I stadsmiljö återkommer kvinnor som en fara, då de verkar ha förtvivlade svårt att hitta! Vet dessutom att många inte ens vill/kan köra i stan!

Kommer vi till snö! Kvinnor! Så jag skulle nog säga att det oftast är kvinnor som kör illa! Skulle jag välja en folkgrupp Absolut värst är afrikaner spelar ingen roll kvinna som man unga som äldre de vet helt enkelt inte vad man använder sidobakspeglarna till! Värdelösa!!
Citera
2023-01-03, 08:23
Medlem
htdgs avatar
Gamla människor med nedsatt kognitiv förmåga är otroligt farliga i trafiken. Efter det kommer unga män som kör väldigt snabbt och aggresivt och inte visar hänsyn till andra trafikanter.
Citera
2023-01-03, 08:26
Medlem
Flest olyckor är väl orsakade av unga blattar...har väl alltid varit så.
Citera
2023-01-03, 08:45
Medlem
De som kör för fort.
Citera
2023-01-03, 08:54
Medlem
Jordgubbes avatar
Det fanns en drajv för några år sedan, ungefär "Skulle du vilja möta dig själv i trafiken?". En oförmåga att tänka sig in i andras förehavanden. Ett exempel är de som inte kan hålla förutsägbart konstant fart på 2-1 vägarna, utan gasar på när det blir tvåfiligt men sen kör för långsamt när man inte kan köra om på ett tag. Eller inte visar vad de vill, tex man står och väntar i en korsning och så svänger de av innan utan att visa det. Eller kör aggressivt och konstigt (ligger tätt bakom där det är risk för gående eller vilt på vägen), men blir överraskade när nåt inte särskilt oförutsett händer.
Citera
2023-01-03, 09:01
Medlem
RickyXs avatar
Hantverkare utan tvekan
Citera
2023-01-03, 09:01
Araber är min gissning
Eventuellt folk från Irak.

Baserat på 3 år som bilbärgare
Citera
2023-01-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Gamla människor med nedsatt kognitiv förmåga är otroligt farliga i trafiken. Efter det kommer unga män som kör väldigt snabbt och aggresivt och inte visar hänsyn till andra trafikanter.
Man kan reta sig på äldre i trafiken men de ställer nog till med minst olyckor....
Citera
2023-01-03, 09:06
Medlem
Pinoputchins avatar
De sämsta bilförarna, i alla fall de farligaste, är män i ung ålder samt gamla boomers.
Citera
2023-01-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyX
Hantverkare utan tvekan

Helt klart. Antingen flyger dom fram för att komma hem eller så sniglar dom för att få ta ut övertid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in