Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag tycker mer det pekar på att Helsingborgs siffror är extra imponerande än att Elfsborgs är dåliga.
Jag tror själv att sanningen ligger någonstans däremellan. Elfsborgs siffror hade varit extremt pinsamma med våra mått mätt, men jämfört med många vore de bra.
Vi, Elfsborg och Norrköping är jämförbara när det gäller sportslig framgång. Frånsett begränsade perioder har vi alla haft mindre publik än de tre stora 08-lagen och även IFK Göteborg. Det har dock funnits tillfällen då HIF har kunnat övertrumfa alla allsvenska lag även när vi själva inte spelat i Allsvenskan. 1992 t ex då vi hade högre snitt än alla lagen i Allsvenskan. Vi hade spelat 24 år under den högsta serien, men hade ändå mer publik än malmö ff, IFK Göteborg, Djurgårdens IF, AIK Solna och Hammarby IF - som då spelade en serie över oss. Den traditionen bygger vi på än idag. Man föds till att bli HIF:are. Man föds till att följa Skånes stolthet, medans pedofilerna i söder enbart lever temporärt. Det krävs kontinuerlig framgång för att de ska kunna väcka liv i sin supporterbas. Vid minsta tecken på motgång kommer de att försvinna. Vi såg lite utav det 1999 då de tvingades flytta ifrån stora stora Stadion. Om motgångarna fortsätter tror jag dock inte att det blir Malmö IP igen - de kommer att få hålla till på ett idrottsfält inför närmast sörjande.
I Skåne är det tydligt uppdelat. Det finns rött och blått, som representerar den eviga kärleken. Sen finns det ljusblått, som snarare är ett våldtaget barn i en dusch. Det är deras modell utav kärlek. Det har blivit tydligt för oss att vi måste slåss emot malmöitisk ondska. De är den smuts som många enkelt borstar av sig men som vi måste leva med sida vid sida. Varje dag önskar jag att de kunde utrotas totalt och för gott.
Det är ett sorgligt faktum att oavsett samtalsämne så kommer jag förr eller senare in på hur mycket jag vill döda malmö ff men IFE och Peking har inte detta i sig. Kanske är det också därför som de missunnar oss segrar. Kanske är det därför som de sjunger malmöitiska sånger med allez och forza. Kanske är det därför som de länge varit vänner, i sin desperata kamp emot oss.
Vi har våran kärlek och jag vågar ta den för given, men oavsett hur mycket dessa mff lovers försöker ta sig ton så kommer jag aldrig att respektera dem fullt ut. Supportermässigt är lag som IFE och Peking inte på vår nivå.