2023-07-21, 13:28
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Elfsborg, dif bla bla. Din äckliga horunge, ingen kommer övertygas om att dessa pajaser har främst fans i Sverige.

MVH. Hammarby IF. Tror jag även kan tala för disco-glenn, Köpenhamns Södertälje och- Lapplands Väsbys AIK.

Jag läste i en annan tråd att han höll på aik på 90 talet men nu bytt till dif. Redan där har folk slutat bry sig om hans trollande om var.
Citera
2023-07-21, 13:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Jag läste i en annan tråd att han höll på aik på 90 talet men nu bytt till dif. Redan där har folk slutat bry sig om hans trollande om var.
Jag har inte bytt till Djurgården. Jag har inget favoritlag. Man kan faktiskt studera supportrar och hylla bra supportrar utan att tillhöra det laget man hyllar. Djurgården har överlägset bäst fans i Sverige, det säger jag som lagmässigt helt neutral.
Citera
2023-07-21, 13:44
Medlem
mikkelbergs avatar
Det går ju inte o hävda att man har bäst klack, när ens repetoar är rakt av snodd från CDn av Inkaindianerna på plattan från 1999.

Snart kommer både ni o solna sluta med trumman. DIF börjar dra ifrån, o ni vet det.

/mvh Stockholms Stolthet
Citera
2023-07-21, 17:33
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Modiga Elfsborg vågar slåss för svenska fotbollssupportrar. Mycket bra! Inte konstigt att det är de som ökar sitt publiksnitt snabbast av alla lag.

https://elfsborg.se/2023/07/20/med-a...16-7%ef%bf%bc/

Elfsborg fyllde inte ens sin sittplats under deras självutnämnda el västico mot IFK.
Citera
2023-07-21, 17:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Elfsborg fyllde inte ens sin sittplats under deras självutnämnda el västico mot IFK.
Borås är en mycket mindre stad än Malmö och Göteborg. Siffror över 10k där är mer imponerande än de 17k IFK har och de 20k ni har.
Citera
2023-07-21, 18:36
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Borås är en mycket mindre stad än Malmö och Göteborg. Siffror över 10k där är mer imponerande än de 17k IFK har och de 20k ni har.
Borås är inte mycket mindre än Helsingborg. Elfsborg går mot guld i Allsvenskan. Vi har precis lämnat nedflyttningsplatsen i Superettan och vår nästa match mot Trelleborgs fucking FF ser ut att dra över 10 000. Om ditt tänk är att tradition ger publik så är jag med dig, men om du påstår att 10k som hemmasiffra är bra i ett guldrace så är jag inte med dig längre.
Citera
2023-07-21, 18:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Borås är inte mycket mindre än Helsingborg. Elfsborg går mot guld i Allsvenskan. Vi har precis lämnat nedflyttningsplatsen i Superettan och vår nästa match mot Trelleborgs fucking FF ser ut att dra över 10 000. Om ditt tänk är att tradition ger publik så är jag med dig, men om du påstår att 10k som hemmasiffra är bra i ett guldrace så är jag inte med dig längre.
Jag tycker mer det pekar på att Helsingborgs siffror är extra imponerande än att Elfsborgs är dåliga.
Citera
2023-07-21, 20:01
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Jag tycker mer det pekar på att Helsingborgs siffror är extra imponerande än att Elfsborgs är dåliga.
Jag tror själv att sanningen ligger någonstans däremellan. Elfsborgs siffror hade varit extremt pinsamma med våra mått mätt, men jämfört med många vore de bra.

Vi, Elfsborg och Norrköping är jämförbara när det gäller sportslig framgång. Frånsett begränsade perioder har vi alla haft mindre publik än de tre stora 08-lagen och även IFK Göteborg. Det har dock funnits tillfällen då HIF har kunnat övertrumfa alla allsvenska lag även när vi själva inte spelat i Allsvenskan. 1992 t ex då vi hade högre snitt än alla lagen i Allsvenskan. Vi hade spelat 24 år under den högsta serien, men hade ändå mer publik än malmö ff, IFK Göteborg, Djurgårdens IF, AIK Solna och Hammarby IF - som då spelade en serie över oss. Den traditionen bygger vi på än idag. Man föds till att bli HIF:are. Man föds till att följa Skånes stolthet, medans pedofilerna i söder enbart lever temporärt. Det krävs kontinuerlig framgång för att de ska kunna väcka liv i sin supporterbas. Vid minsta tecken på motgång kommer de att försvinna. Vi såg lite utav det 1999 då de tvingades flytta ifrån stora stora Stadion. Om motgångarna fortsätter tror jag dock inte att det blir Malmö IP igen - de kommer att få hålla till på ett idrottsfält inför närmast sörjande.

I Skåne är det tydligt uppdelat. Det finns rött och blått, som representerar den eviga kärleken. Sen finns det ljusblått, som snarare är ett våldtaget barn i en dusch. Det är deras modell utav kärlek. Det har blivit tydligt för oss att vi måste slåss emot malmöitisk ondska. De är den smuts som många enkelt borstar av sig men som vi måste leva med sida vid sida. Varje dag önskar jag att de kunde utrotas totalt och för gott.

Det är ett sorgligt faktum att oavsett samtalsämne så kommer jag förr eller senare in på hur mycket jag vill döda malmö ff men IFE och Peking har inte detta i sig. Kanske är det också därför som de missunnar oss segrar. Kanske är det därför som de sjunger malmöitiska sånger med allez och forza. Kanske är det därför som de länge varit vänner, i sin desperata kamp emot oss.

Vi har våran kärlek och jag vågar ta den för given, men oavsett hur mycket dessa mff lovers försöker ta sig ton så kommer jag aldrig att respektera dem fullt ut. Supportermässigt är lag som IFE och Peking inte på vår nivå.
Citera
2023-07-21, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Modiga Elfsborg vågar slåss för svenska fotbollssupportrar. Mycket bra! Inte konstigt att det är de som ökar sitt publiksnitt snabbast av alla lag.

https://elfsborg.se/2023/07/20/med-a...16-7%ef%bf%bc/
För det första: Publiken i Borås dyker upp för att dom för första gången på ett x antal år är med i guldstriden på allvar, annars brukar dom va väldigt kräsna och dom flesta skiter nog fullständigt i att dom vill "ta i med hårdhandskar".

För det andra: Du försvann likt en avlöning när vi snacka supporterkultur i matchtråden: (FB) Allsvenskan omg.15 (15-17/7)

Något du vill fortsätta diskutera eller är du helt insnöad?
Citera
2023-07-21, 20:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För det första: Publiken i Borås dyker upp för att dom för första gången på ett x antal år är med i guldstriden på allvar, annars brukar dom va väldigt kräsna och dom flesta skiter nog fullständigt i att dom vill "ta i med hårdhandskar".

För det andra: Du försvann likt en avlöning när vi snacka supporterkultur i matchtråden: (FB) Allsvenskan omg.15 (15-17/7)

Något du vill fortsätta diskutera eller är du helt insnöad?
Vi diskuterade Laul där. Jag sa att hela mediakåren daltar med ultras utom Laul. Du påstod att det inte alls var så, men ändå påstod du i samma inlägg att han "agerade hipster" och "gick mot strömmen". Där insåg jag att du inte debatterade seriöst. Du vet att Laul är en av oerhört få röster i media som vågar kritisera ultras, men du ville fortsätta debattera som om det inte vore så.

Jag vill debattera med människor som i grunden är ärliga i sin argumentation. Människor som bara ljuger är inte intressanta.

Men det här med Elfsborgs ställningstagande hör ju direkt ihop med matchen vi diskuterade med avbrottet. Mycket bra att Elfsborg tar supportrarnas sida mot de fotbollshatande ultraselementen.
Citera
2023-07-21, 21:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vi diskuterade Laul där. Jag sa att hela mediakåren daltar med ultras utom Laul. Du påstod att det inte alls var så, men ändå påstod du i samma inlägg att han "agerade hipster" och "gick mot strömmen". Där insåg jag att du inte debatterade seriöst. Du vet att Laul är en av oerhört få röster i media som vågar kritisera ultras, men du ville fortsätta debattera som om det inte vore så.
Läser du ens vad jag skriver? I just det inlägget gav jag exempel på vad jag mena med hipster och det är "han var med i Debatt för ett gäng år sedan ville han på fullaste allvar att ramsan "Låt han dö!" skulle förbjudas". och det är sinnessjukt.

Annars har du påstått att
Citat:
"Ni lever i en totalt skyddad verkstad där ni har hela mediekåren (utom Laul) med er."
Och jag har frågat om exempel på journalister som aktivt skyddar pyroteknik för i.m.o så är det precis tvärtom men kan du styrka ditt påstående den här gången?
Citat:
Jag vill debattera med människor som i grunden är ärliga i sin argumentation. Människor som bara ljuger är inte intressanta.
Vad har jag ljugit om? Den enda lögnen i den diskussionen verkar va ditt påstående om mediekåren men upp till bevis för dig.
Citat:
Men det här med Elfsborgs ställningstagande hör ju direkt ihop med matchen vi diskuterade med avbrottet. Mycket bra att Elfsborg tar supportrarnas sida mot de fotbollshatande ultraselementen
Supporterkulturen är nånting som Sverige ska värna om så att du tror att ultras är fotbollshatande är galet.
Citera
2023-07-22, 09:10
Medlem
baggebo1s avatar
Halvtid i bortarese-allsvenskan. De fem stora helt överlägsna nu när Helsingborg inte längre är med. Bäst av de övriga: Peking. Men det hinner ändras för det handlar om små skillnader. Hammarby bäst av alla.

https://twitter.com/MatsJon/status/1682390300680126464
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in