2023-07-22, 22:43
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Halvtid i bortarese-allsvenskan. De fem stora helt överlägsna nu när Helsingborg inte längre är med. Bäst av de övriga: Peking. Men det hinner ändras för det handlar om små skillnader. Hammarby bäst av alla.

https://twitter.com/MatsJon/status/1682390300680126464

De fem stora är helt överlägsna även när Helsingborg är med.
Citera
2023-07-23, 08:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
De fem stora är helt överlägsna även när Helsingborg är med.
Inte lika. Såg en sån där lista förra året och Helsingborg låg nånstans mittemellan de fem stora och de övriga, på en egen nivå.
Citera
2023-07-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte lika. Såg en sån där lista förra året och Helsingborg låg nånstans mittemellan de fem stora och de övriga, på en egen nivå.

Nja, vi hade 416 i snitt 2022. Runt 40% bättre än peking men signifikant lägre än götet, bra ändån för Helsingborgs storlek enligt mig.

https://twitter.com/MatsJon/status/1589651011055939584
Citera
2023-07-23, 13:35
Medlem
Slutsålt mot Malmö idag
Inte illa mitt i sommaren och när man ligger på kvalplats. Sedan är det väl tveksamt om så många kommer i semestern
Citera
2023-07-23, 16:32
Medlem
Och de ”passionerade” fansen gör såklart allt för att förstöra ännu en match.

Tvångsnedflytta båda lagen eller döm i alla fall ut mångmiljonböter. Klubbarna kan inte få fortsätta hylla detta utan att någon agerar emot dom. Jävla pack!
Citera
2023-07-23, 16:34
Medlem
Eastwings avatar
Är det inte kamratligt idag på Kompisvallen?
Citera
2023-07-23, 18:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Och de ”passionerade” fansen gör såklart allt för att förstöra ännu en match.

Tvångsnedflytta båda lagen eller döm i alla fall ut mångmiljonböter. Klubbarna kan inte få fortsätta hylla detta utan att någon agerar emot dom. Jävla pack!
Helt klart är det klubbarna som kan agera, och alltså de som i mycket högre grad måste straffas. Daltet är provocerande.
Citera
2023-07-23, 18:20
Medlem
berranisses avatar
Nu får det tamme fan vara nog!
Bangers och bengaler hör inte hemma på en fotbollsmatch.

Ni som tar med sådant, är ni inte där för att se en spännande?

Jag skäms för att vara AIK-are se se hur man bränner en MFF flagga.

Lag vars ”supportrar” bränner bengaler eller kastar bangers, borde få spela resten av säsongen utan publik.
Citera
2023-07-23, 18:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Nja, vi hade 416 i snitt 2022. Runt 40% bättre än peking men signifikant lägre än götet, bra ändån för Helsingborgs storlek enligt mig.

https://twitter.com/MatsJon/status/1589651011055939584
OK, tack. Jag fick för mig att det var ett lite större glapp från Helsingborg ner. Jag kan ha sett nån tidigare sån sammanställning från halva säsongen eller nåt.
Citera
2023-07-23, 18:48
Medlem
Dingleberryssons avatar
Är det inte ofantligt pinsamt att få sin banderoll tagen och ännu mer uppeldad? Länge sen man var aktiv inom fotbollen men hade det skett förr i tiden hade man blivit misshandlad av medsupportrar för sådan vårdslöshet, när den tillhör en gruppering iaf.

Några i Malmö som borde skämmas ofantligt nu, riktigt bondebeteende. Förstår att man slängde in bangers
Citera
2023-07-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dingleberrysson
Är det inte ofantligt pinsamt att få sin banderoll tagen och ännu mer uppeldad? Länge sen man var aktiv inom fotbollen men hade det skett förr i tiden hade man blivit misshandlad av medsupportrar för sådan vårdslöshet, när den tillhör en gruppering iaf.

Några i Malmö som borde skämmas ofantligt nu, riktigt bondebeteende. Förstår att man slängde in bangers

Absolut. men det var ingen banderoll som tillhörde en gruppering i alla fall. Flera lag har fått banderoller uppbrända. UB har väl torskat ett par tvåpinnare eller liknande. Kommer ihåg Fabriken torska sin också.

Rolig kultur där tyg är otroligt viktigt. Helsingborg är väl mästare på att torska grupptyg. Men som sagt, ingen gruppering som torskade så kunde varit värre.
Citera
2023-07-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Absolut. men det var ingen banderoll som tillhörde en gruppering i alla fall. Flera lag har fått banderoller uppbrända. UB har väl torskat ett par tvåpinnare eller liknande. Kommer ihåg Fabriken torska sin också.

Rolig kultur där tyg är otroligt viktigt. Helsingborg är väl mästare på att torska grupptyg. Men som sagt, ingen gruppering som torskade så kunde varit värre.

För en som har sämre på koll på grupperna utanför ”de stora” - vad var MFF-familjen för någon?

Eller var det bara en ”förening” som ordnade bortaresor som till exempel ASK i AIK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in