2023-02-01, 18:31
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Verkligen fina siffror, och kanske skulle Bajen kunna öka aningen från 16k men jag tror inte att det är oss till gagn att köra packers-aktig lösning med för stor andel säsongsplåtar.

Håller med, vi ska inte binda upp får många platser genom säsongskort utan det ska vara möjligt att kunna gå på match spontant.

Å andra sidan har alltså ca 15 300 av 16 000 förlängt sina plåtar, vilket gör att resterande 700 ska släppas till runt 3 000 pers i kö. Nu krävs alltså flera års köande för att kunna köpa ett säsongskort för Bajen.

Det är ett lyxproblem som det var oerhört svårt att föreställa sig för tio år sedan. Var rädd för att det skulle bli deppigt när halva arenan gapade tom. Istället har vi motsatt problem; kapaciteten är ofta alldeles för liten. Nu är vi nästan i en situation där stormatcherna drar förre åskådare än serielunken mot mindre klubbar på grund av avspärrningar. En smått otrolig utveckling.
Citera
2023-02-01, 18:34
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Håller med, vi ska inte binda upp får många platser genom säsongskort utan det ska vara möjligt att kunna gå på match spontant.

Å andra sidan har alltså ca 15 300 av 16 000 förlängt sina plåtar, vilket gör att resterande 700 ska släppas till runt 3 000 pers i kö. Nu krävs alltså flera års köande för att kunna köpa ett säsongskort för Bajen.

Det är ett lyxproblem som det var oerhört svårt att föreställa sig för tio år sedan. Var rädd för att det skulle bli deppigt när halva arenan gapade tom. Istället har vi motsatt problem; kapaciteten är ofta alldeles för liten. Nu är vi nästan i en situation där stormatcherna drar förre åskådare än serielunken mot mindre klubbar på grund av avspärrningar. En smått otrolig utveckling.

Ser inget problem att öppna upp fler säsongskortsplatser mot Södra läktaren. Skulle kunna vara ett insteg för dom som står i kö, för att sedan försöka uppgradera sina platser varje år när det är platsbytardagar.
17k-18k borde vi kunna ta in på detta vis utan att göra det svårare att hitta lösa platser på "norra" sidan för det.
Citera
2023-02-01, 22:31
Medlem
Svartvittskanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Mest rivalitet är det mot Landskrona BoIS, men för att hitta motståndare med bra supportrar får man nog lämna Skåne. GAIS-matcherna kommer att bli heta. Även dusterna med Öster kan komma att bli något extra på grund av det sportsliga. Vi har ju ÖIF hemma i premiären och deras lag ser starkt ut.

Resten av horungarna lämnar jag utan svar.

Att BoIS skulle ha dåliga supportrar är något av en myt som du och dina gelikar hittat på bara se derbyna mellan oss runt 2002-2004 för att se att vi både spelade och sjöng ut er gång på gång på gång
Senast redigerad av Svartvittskane 2023-02-01 kl. 22:33.
Citera
2023-02-02, 03:18
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Återigen får man glädjas åt att folk skiter i media och deras krigsrubriker om att ”det är farligt att gå på fotboll”.
Citera
2023-02-02, 10:42
Medlem
Salorms avatar
Can't make this shit up!

https://twitter.com/Luppppppe/status...624832/photo/1
Citera
2023-02-02, 11:11
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Can't make this shit up!

https://twitter.com/BAJENFAKTA/statu...DSxdOfjv4sAAAA

Nån borde starta upp en kampanj för att ge framtida bajare en ordentlig fadersfigur.

Swisha 30 kr per månad bli fadder till en bajare.
Citera
2023-02-02, 12:10
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Can't make this shit up!

Ändå imponerad av hur många säsongsplåtar ni sålt. Tänk att samtliga, alla Djurgårdare i världen har köpt i år. Det är ändå äkta. Alla 14 000 i Sverige. Vi i Bajen som har mest fans i Stockholm. Dessutom flest supportar på landsbygden måste vänta flera år för att få chansen på säsongskortet. Vi är verkligen illa ute. Stackars oss.

Edit. Sen att mästa mästarna Malmö FF:s småbarn på nätet trots sin överlägsenhet mot "lill-Bajen" alltid måste hetsa mot oss. Ser inte att Glenn håller på så. Kanske ni egentligen inser att ni borde hålla er till resultatet på fotbollsplan och skita i allt utanför.
Senast redigerad av lemmy124 2023-02-02 kl. 12:13.
Citera
2023-02-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ändå imponerad av hur många säsongsplåtar ni sålt. Tänk att samtliga, alla Djurgårdare i världen har köpt i år. Det är ändå äkta. Alla 14 000 i Sverige. Vi i Bajen som har mest fans i Stockholm. Dessutom flest supportar på landsbygden måste vänta flera år för att få chansen på säsongskortet. Vi är verkligen illa ute. Stackars oss.

Edit. Sen att mästa mästarna Malmö FF:s småbarn på nätet trots sin överlägsenhet mot "lill-Bajen" alltid måste hetsa mot oss. Ser inte att Glenn håller på så. Kanske ni egentligen inser att ni borde hålla er till resultatet på fotbollsplan och skita i allt utanför.

Ändå rätt sjuk rekrytering av Grin-DIF att ha 25.602 medlemmar när det bara finns 14.000 Djurgårdare i Sverige. Säkerligen många papperslösa, thailändska bärplockare och allmänt fiffel bakom den medlemssiffran
Citera
2023-02-02, 12:46
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Ändå rätt sjuk rekrytering av Grin-DIF att ha 25.602 medlemmar när det bara finns 14.000 Djurgårdare i Sverige. Säkerligen många papperslösa, thailändska bärplockare och allmänt fiffel bakom den medlemssiffran

Ändå dyker inte medlemmarna upp på matcher. Nä, syskon och flickvänner som blivit medlemmar helt enkelt.
Citera
2023-02-02, 13:06
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Nytt år nya bajenmyter.

Nu vete fan om det ens stämmer att ni skulle ha flest på landsbygden eftersom om man utgår från 08-logik så är allt i skåne landsbygd vilket betyder att MFF har flest då. Nu är ju skillnaden att våra supportrar som bor utanför Malmö i närliggande skånska småbyar inte är plastleksingar och saknar allt vad passion heter men det är väl mode för att vara äkta på Södermalm så vem fan är jag som kritiserar detta?

Du la upp premissen snyggt där med att vi är överlägsna mot Bajen. Tror till och med att du kan räkna ut med arslet att jag hade inte hetsat mot er om ni för en gångs skull lär er att hålla käft. Vem bryr sig egentligen om vad IFK tycker om er vad har det med saken att göra?

Hålla er till fotbollsplanen och skita i det som sker utanför, ska ni glatt stoltsera med en mesta mästare T-shirt i publikligan till sommaren?

Det blir inte mer Bajen än så här och du är en av de mest utvecklingsstörda som representerar dem.
Citera
2023-02-02, 13:17
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nytt år nya bajenmyter.

Nu vete fan om det ens stämmer att ni skulle ha flest på landsbygden eftersom om man utgår från 08-logik så är allt i skåne landsbygd vilket betyder att MFF har flest då. Nu är ju skillnaden att våra supportrar som bor utanför Malmö i närliggande skånska småbyar inte är plastleksingar och saknar allt vad passion heter men det är väl mode för att vara äkta på Södermalm så vem fan är jag som kritiserar detta?

Du la upp premissen snyggt där med att vi är överlägsna mot Bajen. Tror till och med att du kan räkna ut med arslet att jag hade inte hetsat mot er om ni för en gångs skull lär er att hålla käft. Vem bryr sig egentligen om vad IFK tycker om er vad har det med saken att göra?

Hålla er till fotbollsplanen och skita i det som sker utanför, ska ni glatt stoltsera med en mesta mästare T-shirt i publikligan till sommaren?

Det blir inte mer Bajen än så här och du är en av de mest utvecklingsstörda som representerar dem.

MFF som spelat mer framgångsrik fotboll. Varför skulle det påverka Bajen? För ni kom aldrig till Stockholm mer än 200 pers innan 00-talet.

Du försöker några härskartekniker. Alltså du försöker med härskartekniker då du uppenbart aldrig kämpat för dina polare eller antagligen inte ens bor i Malmö(inte för det spelar nån roll) Men du är en clown. Att du hänger ihop med snubbar som Salorm som försöker hota Helsingborgare men bangar vev.

Jag har aldrig hotat någon. Klart jag är en agitator på fyllan. Men aldrig att jag försöker vara våldsam. Du, Martin Dahlin och Salorm ni är verkligen patetiska. Ni har aldrig stått upp för era vänner, och det vet ni om. Sluta skämma ut era lag.
Citera
2023-02-02, 13:36
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
MFF som spelat mer framgångsrik fotboll. Varför skulle det påverka Bajen? För ni kom aldrig till Stockholm mer än 200 pers innan 00-talet.

Du måste lida av någon slags psykos om du tror att det fetade är relevant för vi invaderade er samboarena med ca 6-7 tusen man till cupfinalen. Sen skiter jag helt ärligt i våra siffror när det gäller matcher i Stockholm.

Kvalitet före kvantitet.

Citat:
Du försöker några härskartekniker. Alltså du försöker med härskartekniker då du uppenbart aldrig kämpat för dina polare eller antagligen inte ens bor i Malmö(inte för det spelar nån roll) Men du är en clown. Att du hänger ihop med snubbar som Salorm som försöker hota Helsingborgare men bangar vev.

Dessa konspirationsteorier om att jag skulle gruppera mig med en Djurgårdare alltså WTF? Tänker inte ens svara på något som är så pass hjärndött.

Citat:
Jag har aldrig hotat någon. Klart jag är en agitator på fyllan. Men aldrig att jag försöker vara våldsam. Du, Martin Dahlin och Salorm ni är verkligen patetiska. Ni har aldrig stått upp för era vänner, och det vet ni om. Sluta skämma ut era lag.

Du får självklart ha vilken uppfattning om mig som du nu känner för, det kanske är lättare att dagdrömma när man är minst i Stockholm.

Dina argument är så ofantligt korkade så man finner knappt orden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in